Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri har jeg hatt en maskin så stabil før som med HX750W. Femte året den gir vitalitet til komponentene uten problemer. Jeg er redd jeg ikke finner en like god PSU til min neste maskin. Mine få ord om denne PSU-en.

Lenke til kommentar

kjøpt 1 asus 780 ti til? :p

Ja, drev egentlig bare å tittet litt, men ble litt ivrig som førte til at jeg bestilte uten å egentlig ha planer om det. Så det ble dyrt med skjermkort, vannkjøling og i tillegg ny kraft-psu for å tåle trykket! :wee:

Det skal koste å være kar ;)

Lenke til kommentar

Aldri har jeg hatt en maskin så stabil før som med HX750W. Femte året den gir vitalitet til komponentene uten problemer. Jeg er redd jeg ikke finner en like god PSU til min neste maskin. Mine få ord om denne PSU-en.

HX serien til Corsair er blandt det beste dem noen gang har laget. Dog laget av Seasonic ;)

Denne dro de fint 900W ut av i flere tester uten at den knelte.

Så denne kommer du nok til å ha ei god stund til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

HX serien til Corsair er blandt det beste dem noen gang har laget. Dog laget av Seasonic ;)

Er ikke det CWT som står bak HX750?

Lenke til kommentar

Jo faktisk, alle opp til og med 650W var laget av Seasonic.

750W til 1050W av CWT ;)

Beklager den.

Men var faktisk sykt bra PSU HX serien :)

Vil faktisk påstå at det er en av den beste serien CWT har laget noen gang.

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke det CWT som står bak HX750?

Alt dere vet, blir litt imponert :)

Lenke til kommentar

HX750/HX850 er laget av CWT med det såkalte DSG design. Noe av det beste.

CWT som andre oems har flere psu design/plattformer.

DSG var en av de to beste for et par år siden.

Transient response og voltage regulation var faktisk bedre i tilfeller på disse to HX enn Seasonic X design til ax760/ax 860 dengang.

Fant en som listet opp plattform/design til CWT brukt for Corsair:

HX750 is based on one of the best platforms CWT has to offer.

It's known as the DSG Platform.

CWT (like most OEM's) have multiple platforms for companies to choose one.

Most notibly you'll see these 4 platforms come from CWT most of the time:

DSA II = Low End/Inexpensive, performs well, low 12v capacity.

Ranges from 350w to 650w.

The Corsair Builder Series (CX430, CX500, & CX600) along with Enermax Tomahawk II units (500w & 600w) use this platform.

PSH II = Mid Range/Relatively Inexpensive, more efficient than DSA and performs better. It also goes up to higher wattages.

Ranges from 500-850wCorsair's Gamer Series (GS600, GS700, & GS800) uses this paltform. Older Corsair TX units were based on the PSH & PSH II designs.

Same with older Thermaltake Toughpower units.

DSG = High End, High Performance, Expensive.

One of the best platforms on the market right now.

Very efficient and just about everything about the platform is great. Ranges from 550w to 1000w.

Corsair's Professional Series (HX750 & HX850) use this platform.

Thermaltake ToughpowerXT X75w & Toughpower Grand units use this platform as well.

Corsair's Enthusiast Series TX950 also uses this platform.

BPS-950C is also based on this design, but not the 750C or 850C.

PUC = High Performance, Costly, High Wattage.

This design is used in the Corsair HX1000, Thermaltake Toughpower 1350w, 1200w, 1000w, & 1500w. It comes in two varieties. There is the original PUC 80+ Standard & 80+ Bronze design and the newer PUC 80+ Silver design.

Performance wise, the 80+ Silver PUC keeps the stellar voltage regulation while improving on ripple and efficiency.

Med credit til Totertot i jonnyguru forumet for den opplistingen.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo faktisk, alle opp til og med 650W var laget av Seasonic.

750W til 1050W av CWT ;)

Beklager den.

Men var faktisk sykt bra PSU HX serien :)

Vil faktisk påstå at det er en av den beste serien CWT har laget noen gang.

Hadde i alle fall ingenting å klage på når jeg hadde den, bortsett fra vifte støy. Vil si han som kjøpte den gjorde ett brukbar kjøp når han betalte 400kr for den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke tilfeldigvis en q-tec, vel? :tease:

Relativt interessant. Men, hva er betingelsene den gikk opp i røyk under?

Hadde den kortslutningsbeskyttelse, noe mange PSU'er heldigvis kommer med nå i dag, eller var det en uten?

Hadde han tuklet det til slik at den skulle ryke, noe annet er vel usannsynlig, i og med at han fikk fanget dette på video. Så da er det vesentlig å få vite under hvilke vilkår enheten gikk opp i røyk. Det er altså ikke vanskelig å få enheter til å ryke. Anbefaler å se på denne video'en som var en direkte lenke videre etter den videoen du postet. Her:

Endret av G
Lenke til kommentar

Takk for informasjonen, gutta! Jeg blir nesten rørt av kunnskapen deres. Jeg kommer til å være på utkikk etter samme kvalitet til min neste maskin. Aldri mer noe jalla.

Platinum-serien til Seasonic ser forresten bare fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Noen som har noe data på hvilken av de "rundt 700W" psu'ene som er mest stillegående ?

Litt vanskelig å svare deg nå med at jeg er på jobb.

Men Seasonic Platina serien er verdt å kikke på. Denne har 2 forskjellige moduser ang viften :)

Lenke til kommentar

Ønsker du høyest mulig stillhet så er det nok best å gå for en mest mulig effektiv PSU som kan levere mye mer effekt enn det du trenger. Da vil kjøleribbene være designet for å fjerne mye mer varme, og ved 50-60 % last så vil effektiviteten være på sitt aller høyest, som betyr minst mulig varme.

Tar du derfor en Platinum 1000-1200W PSU, som i tillegg har gode rutiner for å senke/skru av viften ved lavere last så vil du i praksis ha en helt stillegående PSU. Ved å kjøre PSUen vesentlig lavere enn det den er dimensjonert for, så vil også sjansen for coil whine generelt sett være mindre.

Men nå vet vi jo ikke akkurat hvilke komponenter vi snakker om?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...