Mydog Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Min gamle Antec 1200W TPQ har også slike PCIe kabler med 8 og 6 pin, kjørte 4 stk 7970 med hver sin kabel på den i 9 mnd uten problem selv med litt overklokk. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. april 2014 Del Skrevet 2. april 2014 Siden det kommer fra samme kabel kunne man lett bare hatt en feit 8pin på gpuene da. Snodig , men 50% fler kort pr psu (y) God deal. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Classyene eller, de har så stygge vifter. Men fra spøk til revolver.. kan jeg sette ett skjermkort på 1 kabel som har 6+2pin + 6pin på seg? Den ene 6pin får 1 ekstra ledning, resten deler den med "8pinnen" Dvs og fortsatt trekke 100% watt av hva kabelen tåler? FD R3 har jo bare slike kabler nsten, får 1,5 kort opp med separate kabler med den 1000W Hvordan dimensjoner er det vi snakker om på enkeltlederene til et slikt oppsett? Samme som alle andre, ala AWG18? Har ikke vært borti så mange slike PSUer med ledninger med flere PCI-e plugger på. Et 780Ti classy trekker vel noe rundt 21-23A totalt under last. La oss si 24A (288W). I absolutt worst case og om vi antar at den ikke mottar noe via PCI-e slotten, så blir det da 24A / 3 = 8A (da den har tre +12V ledere og tre GND og to signaltull) per leder på en 8-pin. Dette vil gi et spenningsfall på ca 220mV gitt en lengde på 65cm (usikker på hvor lang den er på PSUen din?). Dette må sies å være greit innenfor, og noe kabelen er ment å takle. (ja, når du overklokker så vil du nok uansett så noen slike verdier, selv med to separate 8-pin tilkoblinger direkte til PSUen) CF R3 1000w hadde det og ax860.Liker ikke ha hele kortet på en kabel, men er bare 3 slike kabler på den psuen.. Får vel 70w fra pci-e også mener jeg. Ja, den får opp til 75W derfra også ja. Beste hadde vært om de heller kjørte på med noen grovere dimensjoner, f.eks AWG16, som de gjør på noen få PSUer. Slik som nå så vil 1,5-2% gå tapt bare i ledningene. Og det er waste. ^^ 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Hvorfor vil man kjøpe kvalitet egentlig. Går det til himmels så får man ny, og da har man jo nytt hele tiden. Kjøpte ett 295 for 5K Hadde det i mange år før det døde, fikk 590 ny. Hadde det en stund før det døde, fikk 780ti ny nå. Hatt "moderne skjermkort" i 10 år for 5000kr, hadde måtte bla opp med 15K for kvalitet? hm Man burde fokusere litt på strømtrekk. Om du går for en virkelig billig PSU så får du effektivitet deretter. Og gevinsten for å gå for Platinum eller hva det skulle hete, den er jo alltid høyere om man har det surrende å gå 24/7. Det er ihvertfall nok en ting å ta med i sin egen totalvurdering. Alt etter hvilken bruk det skal stå seg på selvfølgelig. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 ----sip---- Ja, den får opp til 75W derfra også ja. Beste hadde vært om de heller kjørte på med noen grovere dimensjoner, f.eks AWG16, som de gjør på noen få PSUer. Slik som nå så vil 1,5-2% gå tapt bare i ledningene. Og det er waste. ^^ Hvilke strømforsyninger er det snakk om ? Og forresten så ser jeg det etter jeg nå har lest nesten dobbelt opp på alle strømforsyningene i første post at det er noen med 1 uttak fra PSU som gir strøm til skjermkort 6pins 6+2pins, samme ledning altså. Er ikke nevnt noen ting på akkurat dette. Så er nok dimensjonert for akkurat dette her da. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 ----sip---- Ja, den får opp til 75W derfra også ja. Beste hadde vært om de heller kjørte på med noen grovere dimensjoner, f.eks AWG16, som de gjør på noen få PSUer. Slik som nå så vil 1,5-2% gå tapt bare i ledningene. Og det er waste. ^^ Hvilke strømforsyninger er det snakk om ? Og forresten så ser jeg det etter jeg nå har lest nesten dobbelt opp på alle strømforsyningene i første post at det er noen med 1 uttak fra PSU som gir strøm til skjermkort 6pins 6+2pins, samme ledning altså. Er ikke nevnt noen ting på akkurat dette. Så er nok dimensjonert for akkurat dette her da. Altså at det er en 6-pin og en 6+2-pin på samme kabel? I War sitt tilfelle så var det snakk om at han moddet denne til en 8-pin og en 6+2 pin på samme ledning. Altså per defenisjon så vil den måtte kunne levere opp mot 75W mer enn den er dimensjonert for. Men som jeg prøvde å skrive, så takler 6-pinen vesentlig mer enn de usle 75W den per definisjon er dimensjonert for. Spørsmålet bunnet ut i om når du kombinerer Fractal Design sin R3 1000W PSU - løsning, OG bygger om en 6-pin til 8-pin, om det fortsatt er mulig. Og i teorien så bør det gå. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Okei Bare sitt på noen tester jeg har lest, der er pci-e kabelen slik: PSU siden: 8 pin Skjermkort siden: 6pin og 6+2pin på samme kabel. Skal se om eg finnner denne igjen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Skjønner. Ja, det er en slik kobling War har. Men han lurte da på om han altså kunne koble på en ekstra pins til, slik at det ble 2 stykk 8-pin i praksis. (den siste pinnen trengs ikke, da den uansett har felles jordpotensiale) Edit: Ja, det letteste er egentlig bare å kortslutte de to ekstra pinnene, så kan du bruke en 6-pin i en 8-pin tilkobling. Kom jeg på nå akkurat. Endret 3. april 2014 av Andrull Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Kablene skal vel tåle det ? For 8 pins kabelen tåler vel 300W og 6 pins 150W? Er det ikke det som egentlig er standarden? Men du kan dra mer viss du vil på noen? de som er tjukke nok Eller er jeg helt på villspor her ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Kablene skal vel tåle det ? For 8 pins kabelen tåler vel 300W og 6 pins 150W? Er det ikke det som egentlig er standarden? Men du kan dra mer viss du vil på noen? de som er tjukke nok Eller er jeg helt på villspor her ? 8-pin skal klare 150W, mens 6-pin skal klare 75W. Men tåler selvsagt vesentlig mer. Men på 8-pin kabelen så er det bare 6-aktive ledere som leder strøm, mens en moderne 6-pin bare har 5-aktive ledere. Ergo er det ikke store forskjellen på de to, og en moderne 6-pin tåler i praksis nesten samme strømmengde. Grunnen til at 8-pin er regnet å tåle dobbelt så mye er fordi det er en ny standard som krever at alle 8-pinsene er koblet til (og strengere til tykkelsen tror jeg), i motsetning til 6-pin som ikke har noe slikt krav. (selv om de aller fleste i dag leverer en 6-pin kontakt med full 18 AWG tykkelse og alle 6-lederene) Lenke til kommentar
G Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Om du har muligheten for å sette pcen ved siden av feks et vaskerom, så kan du sette alt inne på vaskerommet med bare en føring gjennom veggen, og er du ekstra smart kan det hende disse delene produserer nok varme til at du kan tørke klærne også, snakk om miljøgevinst For Fuktighet...er noe man ABSOLUTT vil ha rundt sin pc ja dettte skal eg prøve HA Hehe. Du skal vel ikke se vekk i fra at det ville fungert fett. Kanskje man til og med fikk mer effektiv kjøling også. Noen som vet? Altså om den fuktige luften tar opp mer av varmen, eventuellt dårligere varmeopptak. Endret 3. april 2014 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Kablene skal vel tåle det ? 8-pin skal klare 150W, mens 6-pin skal klare 75W. Men tåler selvsagt vesentlig mer. ... Om man har 2 ordinære PSU'er. Finnes det da en svær schhvær Y-Ledd hvor man kan koble disse sammen på et ordinært hovedkort (med tilhørende enheter), og sånn sett lage sin egen redundante strømforsyning? Om man er litt flink, så kan man kanskje også modde seg en sirene som henter strøm fra begge PSU'ene slik at den også har strøm om den ene PSU'en tar kvelden. Og gjerne designet slik at alarmen trigger ved strømbortfall (logisk er vel dette kanskje en NOT-funksjon? Vil det at den andre PSU'en fortsetter å gi strøm forstyrre hensikten med å kunne gi alarm? Muligens en mer avansert logisk krets må til). Det hadde jo vært greit å ha et overspenningsvern på alle strømlinjer inn til hovedkortet og også i mellom PSU'ene, i tilfelle den kaputte PSU'en gir ut noe "skittent" før den tar kvelden? Kanskje det også er noen ferdige overganger for slik bruk. Tenkte at dette er tråden for det framfor noe annet. Nå når entusiastene har samlet seg omkring et populært tema, PSU'er. Endret 3. april 2014 av G Lenke til kommentar
sevs Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Lurer på å få tak i et Sapphire 4870 og putte det i crossfire med et ATI 3870 (singel-gpu-versjonen TROR jeg) i broder'n sin PC til han får seg ny til konfirmasjonen snart. Lurer på om jeg burde få tak i en ny psu? Den som er der er på 375w og er fra 2007. (En dell-psu.) Takler den gamle psuen et ekstra kort? Han har følgende deler for øyeblikket: ATI HD3870 En eller annen Core 2 Quad Samsung Spinpoint SP160 Samsung Spinpoint SP250 Et Dell BTX-hk fra Dell XPS 420 En dell psu på 375w Hvor mye strøm trekker en PC til rundt 11-13k? Vil helst ikke bruke mye penger på ny PSU til dette gamle vraket. pls no hate Forresten (feil sted å poste men jaja): Vil han få problemer med microstutter og lignende? Endret 3. april 2014 av sevs Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 4870 og 3870 vil desverre ikke gå sammen. Og strømforsyningen er ikke akkurat den beste vil jeg tro. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Leste noen steder at det ville gå, men at 4870 ville klokke ned til det samme som 3870. Her, for eksempel. Så det flere steder, men har ikke linker. Er det lurere å bare putte inn ett enkelt 4870? Endret 3. april 2014 av sevs Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Leste noen steder at det ville gå, men at 4870 ville klokke ned til det samme som 3870. Her, for eksempel. Så det flere steder, men har ikke linker. Er det lurere å bare putte inn ett enkelt 4870? Well et 4870 er vell raskere, Så ja Lenke til kommentar
sevs Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 (endret) Enn begge i CF? Bare for å forsikre meg at jeg forstod Eller bruke ett kort til hver skjerm uten CF-bro? Kan jeg da putte inn 4870 til spillskjermen og ATI X300 til spotify-skjermen? Endret 3. april 2014 av sevs Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Med den strømforsyningen du har, så ville jeg ikke tatt sjansen på å kjøre 2 kort desverre. Men du kan nå prøve på eget ansvar Lenke til kommentar
mna Skrevet 3. april 2014 Del Skrevet 3. april 2014 Enn begge i CF? Bare for å forsikre meg at jeg forstod Eller bruke ett kort til hver skjerm uten CF-bro? Kan jeg da putte inn 4870 til spillskjermen og ATI X300 til spotify-skjermen? 4870= varmt dårlig klokker lite for pengene å et sjansespill at kortet bli å fungere mer en 1 mnd. heller se på 260x til amd eller 750ti til nvidia Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. april 2014 Forfatter Del Skrevet 3. april 2014 Nå får han nå kortet gratis Så bedre å bruke det en 3870 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå