Syar-2003 Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Vet ikke om jeg ser riktig men vifter på radiator (utside blått) trekker luft inn i kabinett ? Og psu får bare denne varmlufta i sitt fan inntak eller (dens vifter suger dette inn) ? Skjermkortet over ligger som et lokk og stenger inne luften i det røde området. Om det ikke mer veldig mye styr prøv å ha psu på utsiden av case for å teste om den sakker ned viftene sine. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Godt illustrert bilde syar2003. Da får jo PSUen den varme lufta fra radiator, og at pumpa ligger kloss i PSU, denne får jo også varm luft fra radiator? Som igjen varmer opp PSU. I mine øyne dømt til å få en varm maskin :/ Seasonicen er laget for å tåle høye temperaturer, helt opp til 50 grader, men her blir det nok en god del varmere. Hadde feks skejrmkortet hatt stock kjøler så hadde denne spydd varm luft ut bak men nå blir den kjølt av vanns, som blir varmt og dette varme vannet går rett i radiator som spyr denne varme luften inn i kabinettet. Det blir vaaarmt :O Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Vet ikke om jeg ser riktig men vifter på radiator (utside blått) trekker luft inn i kabinett ? Og psu får bare denne varmlufta i sitt fan inntak eller (dens vifter suger dette inn) ? Skjermkortet over ligger som et lokk og stenger inne luften i det røde området. Om det ikke mer veldig mye styr prøv å ha psu på utsiden av case for å teste om den sakker ned viftene sine. Ja du ser riktig. En vifte på utsida trekker luft inn i kabinett fra baksiden og en annen inn i kabinett fra undersiden. Har to vifter i topp som trekker luft ut på toppen. Skjermkortet blokkerer litt over halve luftstrømmen som kommer fra bunnen. Har målt temp en stund nå. Maks 43 grader inne i kabinettet. Litt over 45 grader i luftuttaket fra psu i bunnen. Dette er med maskinen i det åpne skapet. Hadde vel vært bedre om psu trakk inn luft fra bunnen men sånn er prodigy M. Vil det kanskje hjelpe litt å snu vifte på den minste radiatoren ? Og kanskje få en vifte til så jeg kjører push pull på den minste ? Endret 29. mars 2014 av oivindwold Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Antec HCP-1300 Platinum 1300W Fantastisk strømforsyning Det var jo den jeg skulle kjøpe, men ikke på lager i det hele tatt. Ei var Seasonic eller SuperFlower (over 1000W) å få tak i, så det ble Corsair AX 1200i. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Av de 10 ax1200/i jeg har kjøpt ble 2 sendt til RMA med coil whine. Håper 1500W kommer snart. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Grunnen til at jeg valgte AX 1200i var at den har 16 SATA kontakter, og det trenger jeg. Har nå totalt 11 SSD'er, HDD og optiske drev. pluss har planer om en HDD til. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Er ikke noe dumt valg AXi serien, synes bare den er en smule dyr i forhold til hva du feks får av ytelse hos Antec. Men dette er nå min meining. Dumt at Antecen ikke var på lager for din del. (og ja, Antecen er dyrere i pris, men mener selv at du får mer for pengene av Antecen) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Og der havnet AX1200i under 1337 seksjonen. Kan faktisk ikke la være å ha den der når den får så mange gode reviews og den er jo topp PSUen til Corsair 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) AX er knall det. Det er ingen som laster/bruker psuer så mye over tid som vi i foldetråden. Vi belaster dem opp til 90%ish 24/7 i årevis, mer en en hver klokker og gamer kan drømme om. Jeg har for eks 26 stykker fra 860W og opp hvor 13 av de er i drift og god load i årevis i strekk Endret 29. mars 2014 av War Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 (endret) Min AX 1200i har vært i riggen 2 dager, og F@h drar ca 850-900W, så den får kjørt seg litt. Hadde en Antec TPQ 1000W, den døde etter ca 3 år. Håper AX 1200i holder ut litt lenger enn det. Som War sier, vi snakker om 80-90% belastning 24/7 av PSU. Endret 29. mars 2014 av Chavalito Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Fikk du ikke ny på garantien då? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 AX er knall det. Det er ingen som laster/bruker psuer så mye over tid som vi i foldetråden. Vi belaster dem opp til 90%ish 24/7 i årevis, mer en en hver klokker og gamer kan drømme om. Jeg har for eks 26 stykker fra 860W og opp hvor 13 av de er i drift og god load i årevis i strekk eg må bare spør- har du alle maskinene i huset ditt eller?.. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Hadde det ja helt til kjærringa sa det måtte bli barnerom. Dummeste jeg har hørt sa jeg , men det ble nå barnerom. 2 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Fikk du ikke ny på garantien då? Jeg sa ca 3 år, mulig det var 5 år, er gammel ser du. 1 Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Hadde det ja helt til kjærringa sa det måtte bli barnerom. Dummeste jeg har hørt sa jeg , men det ble nå barnerom. hehe må vel generere litt varme så mange pcer, har du dem alle på 1 plass? hvor mye strøm bruker du i månen Lenke til kommentar
War Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 18000 pr kvartal / dvs pr regning Hadde aircondition på også som dro 2500W pr time alene. Måtte finne et annet sted å putte dem. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 18000 pr kvartal / dvs pr regning Hadde aircondition på også som dro 2500W pr time alene. Måtte finne et annet sted å putte dem. Oi ! det var en del faktisk...eg har bodd i mitt hus nå i 3 år... delte opp i 2 leiligheter. ha r 95 kvadrat for meg selv. har brukt 22 000 på 3 år xD hahahahaha Tar av hatten for deg det er heilt utrolig at u engasjerer deg så mye for folding Lenke til kommentar
War Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Er nok bare en dråpe i havet, laget er på 8 plass i verden og 4 plass i leveranse idag. Noen som vet når corsair 1500W kommer? Når man ikke kan klokke 2 gpuer med 1200w hvordan tenker de seg 4SLI Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2014 (endret) Vet desverre ikke når AX1500i kommer. Enermax kommer også med en ny en på 1700W snart Endret 30. mars 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. mars 2014 Del Skrevet 30. mars 2014 18000 pr kvartal / dvs pr regning Hadde aircondition på også som dro 2500W pr time alene. Måtte finne et annet sted å putte dem. Hvorfor kjørte du aircondition? Hørtes jo umiddelbart som en svært lite attraktiv løsning å bruke 2500W bare på å fjerne varmen, når man kunne gjort det billigere og med 100-150W ventilasjon. Dette i steden for å ha betalt for Aircondition/varmepumpe som uansett har to svære vifter, så kunne du hatt to vifter ut i friluft. :S Når man bruker 1500-1800kr i måneden kun i strømregning til varmetransporten, så ville jeg i det minste vurdert å kjøpt en vannblokk + hurtigkobling til alle de ørt og førti skjermkortenne/CPUene, og så hatt en stor radiator med en tilsvarende vifte ute. Selv om det ville kostet en den penger for mange blokker, så sparer man jo fort 20K året om den aircon-saken står på 24/7... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå