Belfaborac Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 trur er en av grunnene til at jeg ikke la RM serien inn i første post var pga pris når den kom ut. Ser den. Til dagens priser er serien imidlertid en no-brainer etter min mening. Og ja, Corsair RM750X V2 til 749 bør være et veldig godt kjøp. Jeg ville ikke brydd meg om å spare en femtilapp på modellen under når prisene er så gode som de er. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 1. august 2019 Del Skrevet 1. august 2019 (endret) Den nye RM er blitt litt kjipere enn forgående RMx modeller. Beste RM man får nå er RMx V2. Endret 1. august 2019 av Sydvest 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. august 2019 Forfatter Del Skrevet 2. august 2019 Du må ikke blande RM og RMx og RMi.Men jeg skal se på disse PSUene skikkelig en dag. Alle de modellene kan nok anbefales.Feks RM750x v2 som er på tilbud nå hos Elkjøp! https://www.elkjop.no/product/data/pc-komponenter/stromforsyning-psu/CORRM750X/corsair-rm750x-v2-psu Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 3. august 2019 Del Skrevet 3. august 2019 Over helgen bestiller jeg ny psu. Står mellom HX og HXi. Noen flere jeg burde vurdere nå i siste liten før jeg bestiller? Kriteriene er at de er stillegående. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. august 2019 Forfatter Del Skrevet 4. august 2019 Hvilken størrelse tenker du å for? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Hvilken størrelse tenker du å for? Beklager, så ikke innlegget ditt. Har handlet en HX1200i. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. august 2019 Forfatter Del Skrevet 5. august 2019 Et veldig godt valg!Du kommer nok ikke til å angre! Hva kom PSUen på? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 5. august 2019 Del Skrevet 5. august 2019 Håper den kommer med posten! Spøk til siden: 2488,- på komplett. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Håper den kommer med posten! Spøk til siden: 2488,- på komplett. Oof, får håpe det smaker. Hva har du som krever en slik strømforsyning? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Oof, får håpe det smaker. Hva har du som krever en slik strømforsyning? I dag er det vel stort sett: 2080 Ti SLI + i9-9940X på custom loop med overklokk. Skjermkortene kan byttes ut i Vega eller Radeon VII, og CPU kan oppgraderes om nødvendig. Om man går ned til en i9-9900k er 1000W nok, fjerner man så et 2080 Ti er 650W nok. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Alltid deilig å ha psu til å kjøre i silentmode. Altså at vifta ikke spinner. Derfor er overkill psu kjekt å ha. Jeg bruker f.eks seasonic 1300w til kun 9900k og ett 2080ti. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. august 2019 Forfatter Del Skrevet 6. august 2019 Å jeg har en Cooler Master V1000 til mitt oppsett som sees i signaturen Hører hvertfall ikke PSU viften i det hele tatt! Lenke til kommentar
oOF Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Jeg kan ikke komme på at jeg noen gang har hørt vifta på min PSU. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Har en 1000W psu liggende som skal være i neste bygg, dog en HX1000. Er det kun for å slippe viften er vi visstnok flere, men ser ikke for meg noe fordel å gå HX1200i enn f. Eks "vanlig" 1000W. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. august 2019 Forfatter Del Skrevet 6. august 2019 (endret) i'en får du styrt noe greier med corsair link viss jeg huske rett. Rett meg om jeg tar feil, trøtt på morningen!Men uansett, kjøp litt for stor å du slipper viftestøy å den varer i mitt hode mye lengre da du slipper å belaste den 100%. Akkurat den tankegangen har jeg når jeg kjøper bil og, kjøper med litt større motor, for da slipper du å belaste den maks når man drar tilhenger og andre tyngre ting. Endret 6. august 2019 av sveibuen Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Trodde HX hadde noen nyere kabler med kondensatorer for noe bedre rippel? Mener på det var derfor, samt at jeg hater softwaren til Corsair var grunnen til jeg gikk for en vanilla HX fremfor HXi Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Trodde HX hadde noen nyere kabler med kondensatorer for noe bedre rippel? Mener på det var derfor, samt at jeg hater softwaren til Corsair var grunnen til jeg gikk for en vanilla HX fremfor HXi Har 2x hxi, aldri testa software Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Har en 1000W psu liggende som skal være i neste bygg, dog en HX1000. Er det kun for å slippe viften er vi visstnok flere, men ser ikke for meg noe fordel å gå HX1200i enn f. Eks "vanlig" 1000W. Prisdifferansen mellom 1000 og 1200W er 89 kroner. Derfor ble det 1200 istedenfor 1000. Men uansett, kjøp litt for stor å du slipper viftestøy å den varer i mitt hode mye lengre da du slipper å belaste den 100%. Alltid deilig å ha psu til å kjøre i silentmode. Altså at vifta ikke spinner. Derfor er overkill psu kjekt å ha. @sveibuen @Nizzen Dette var absolutt tanken. Og jeg har som nevnt tidligere valgt ut deler for å få minimalt med statisk støy. Derfor er HXi ypperlig med vifteløs modus opp til 40% last. Så viftene skal ikke slå et eneste slag før jeg bruker ~480 watt. Eller annen last hvis jeg endrer vifteprofilen. 1 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 6. august 2019 Del Skrevet 6. august 2019 Som oftest er det mye annet støy som overdøver PSU-viften. Jeg hører hverken når den går eller ikke, AX860i. Og resten av maskinen består av Silent Wings 3. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. august 2019 Del Skrevet 7. august 2019 Mindre støv i PSU når vifta ikke går. Ja, et filter hjelper, men det tar ikke alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå