Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestillet UPS (avbruddsfri strømforsyning) så jeg ikke tar kvelden på denne fine PSU-en  :thumbup:

 

Den kom i hus litt før. Har fått ladet seg opp i påvente av nybygget i juli  :dribble:

Jeg slapp å bruke en formue på produkt her. Ser jo at den er 100 Watt for lite til å tyne alt ut av ift. 1000 Watt PSU.

Da denne er 900 Watt. Men en kommer nok ikke til å bruke 1000 Watt likevel. Så jeg tror det bør gå greit.

 

Men nå kjenner jeg jo ikke hvor usunt en maksbelastning på en UPS måtte være i lengden. Men tviler jo på at det blir noen maksbelastning noensinne. Må vel begynne å legge i sammen hva skjermer evt. trekker. Men slikt perifert utstyr må jo på død og liv ikke stå tilkoblet, selv om det er mest ideellt strømtopologimessig, slik at skitten strøm ikke kommer derifra. Har jo et kraftig overspenningsvern uansett, og grovvern i sikringsskap:

 

BlueWalker PowerWalker UPS VFI 1000 TG (like under 2 lakser)

Endret av G
Lenke til kommentar

Den kom i hus litt før. Har fått ladet seg opp i påvente av nybygget i juli :dribble:

Jeg slapp å bruke en formue på produkt her. Ser jo at den er 100 Watt for lite til å tyne alt ut av ift. 1000 Watt PSU.

Da denne er 900 Watt. Men en kommer nok ikke til å bruke 1000 Watt likevel. Så jeg tror det bør gå greit.

 

Men nå kjenner jeg jo ikke hvor usunt en maksbelastning på en UPS måtte være i lengden. Men tviler jo på at det blir noen maksbelastning noensinne. Må vel begynne å legge i sammen hva skjermer evt. trekker. Men slikt perifert utstyr må jo på død og liv ikke stå tilkoblet, selv om det er mest ideellt strømtopologimessig, slik at skitten strøm ikke kommer derifra. Har jo et kraftig overspenningsvern uansett, og grovvern i sikringsskap:

 

BlueWalker PowerWalker UPS VFI 1000 TG (like under 2 lakser)

9900k @ 5.1ghz og 2080ti stock, trekker 420w i Battlefield V. Så det holder nok med 900w :p
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fantastisk PSU du har kjøpt deg!
Denne kommer til å være med deg i flere bygg fremover, vil tippe den fint holder helt frem til de endrer strømkontakt standardene!

(så lenge du ikke har fått mandagsprodukt, som skjer en sjelden gong hos alle produsenter)

 

Husk å registerer PSUen hos Evga for å få maks Garanti (var hvertfall dette før, kan godt være de har endret dette nå)

 

 

 

Product Warranty

This product comes with a 10 year limited warranty with registration.
EVGA offers several warranty solutions for our customers to choose from. Please refer to the suffix of the part number and our Warranty Terms for details.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Spørmålet er kvalitet og om det er trygt. Akkurat sånne ting ville jeg ikke spart penger på.

Er kun forlengere, går dem ut på samme spor dem kom inn er det OK (og at dem sitter fast).

Bare for gøy så sjekket jeg med et multimeter at koblingene stemte og det var faktisk en ledning på PCI-E 8 Pin som ikke hadde blitt avisolert (Derav ingen strømgjennomgang).

Kontaktet nettopp butikken, så får se hva som skjer videre. :)

 

Og før folk sier "Haha, told you so", så har jeg sett flere like tilfeller fra andre med Cablemod/Silverstone/Phanteks/osv. :)

 

Hlm3NXW.jpg

Endret av Fantomtegningen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som kan forklare meg hva den store forskjellen mellom HX og HXi er? Om forskjellen bare er støtte for iCue så er det absolutt ikke verdt premiumprisen ..Fant denne sammenligningen mellom RM og RMi. Hadde bare vært kjekt å vite om det er like store forskjeller på HX-linja.

HX og HXi spenner fra 750w -1200w over 8 modeller og er laget av Channel Well Technology (CWT) basert på samme psu grunndesign.

https://www.anandtech.com/show/11951/the-corsair-hx850-80plus-platinum-psu-review

 

i Har Corsair Link

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Litt forundret over at ikke Corsairs RM-serie er på lista over anbefalte modeller?

 

RM1000x fikk 10 blank fra Jonny, har 10 års garanti og var kun en hårsbredde fra å måle 80Plus Platinum.  Gitt dagens priser er det riktignok ingen grunn til å velge RM over HX, men på objektivt grunnlag er det likevel pussig at RM ikke er på lista.

Lenke til kommentar

Hæ? Har jeg glemt RM serien :O


trur er en av grunnene til at jeg ikke la RM serien inn i første post var pga pris når den kom ut.
Du har HX serien som utkonkurrerte den med like god ytelse, men til en lavere pris.
Har ikke sjekket opp i prisen på RM serien nå i det siste, men skal ta en sjekk i løpet en av dagene fremover.

Corsair har jo så ekstremt mange forskjellige modeller nå at det kan gå i surr.

RM

RMi
RMx

RMxv2

HX

HXi 

HXv2

 

AX

AXi

 

CS
CSM

CX
CXM

CXv2

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

RM750X v2, er det denne som kom ut i 2018? Viss ja, så får den veldig mye skryt hos JonnyGuru å kan trygt anbefales! Til den prisen så er det "røverkjøp" :)

 

 

Er faktisk så billig at jeg vurderer å kjøpe en selv for å ha liggende i backup!

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...