Nizzen Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 (endret) Joa, men forskjellen opp til Platinum og Titanium er ikke akkurat noe voldsomt byks Det er fakta Skal du selge den? Endret 13. juni 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Det er fakta Skal du selge den? Ja, det blir å selge den. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) https://www.seasonic.com/scmd/ Solgt? Hvor? :O I want Kass kabinett er det forresten? Endret 15. juni 2018 av sveibuen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2018 Har en RMA sak med Seasonic hvor jeg nå får tilsendt en Prime 1300 GOLD som erstatning for en X-1250 med cold boot problemer. (Direkte fra Seasonic) Uten kvittering fra Norsk nettbutikk, hva vil en slik være verdt tro? Ser de ligger på litt over 3000kr her til lands. Be om kvittering fra Seasonic? Er vel rundt 10års garanti de gir viss man registerer det på nett?(eller var det evga?) Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. juni 2018 Del Skrevet 15. juni 2018 (endret) Be om kvittering fra Seasonic? Er vel rundt 10års garanti de gir viss man registerer det på nett?(eller var det evga?) Evga 10år, og Seasonic 12 år på Prime serien mener jeg. Ja skal få tilsendt kvittering fra de Endret 15. juni 2018 av Simkin 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Vil en EVGA Supernova G3 850W 80 Plus Gold være nok til Ryzen 5 2600X, 16 GB 3200 MHz RAM og 2 x GTX 980 Ti? Det vil ikke bli noe overklokking. Til spilling og vanlig bruk. Jeg spør da jeg har en PC som skal oppgraderes og i den sitter en Gigabyte Odin GT 800W, og den er gammel, må vel være mer enn 8 år. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Vil en EVGA Supernova G3 850W 80 Plus Gold være nok til Ryzen 5 2600X, 16 GB 3200 MHz RAM og 2 x GTX 980 Ti? Det vil ikke bli noe overklokking. Til spilling og vanlig bruk. Jeg spør da jeg har en PC som skal oppgraderes og i den sitter en Gigabyte Odin GT 800W, og den er gammel, må vel være mer enn 8 år. Garantert nok Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Takker, da sier v i det. Lenke til kommentar
Snusmumrikk1 Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Mulig dumt spørsmål, men vil en 1400W strømforsyner bruker mer strøm enn en 600W? Gitt at komponentene er det samme og at begge klarer å kjøre pcen uten feil. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Nei, i utgangspunktet ikke. Det kan være små målbare forskjeller alt etter hvor i "effektivitetskurven" du er (rundt 50% vanligvis). Stort sett i favør av den miste psuen med midre du har et beist av en pc 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Svaret er nei. Tror ikke vi skal blande inn effektivitetskurven, da dette vil gi svært lite utslag. 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Svaret er nei. Tror ikke vi skal blande inn effektivitetskurven, da dette vil gi svært lite utslag. Det er vel akkurat det som står over Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 2. juli 2018 Del Skrevet 2. juli 2018 Hvis alt pcen inneholder er to ram brikker, en ssd og cpu med integrert gpu og ingen dedikert gpu kan forskjellen bli stor. Altaå trekker pcen såpass lite at du er under 10 eller 20% last på den store psuen kan den ha et uforholdsmessig høyt trekk. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Lenge siden jeg har fulgt med på PSU fronten. Men hvor mye må man egt opp i når man ønsker PSU som slår av vifta når den ikke er under tung load, eller ikke bråker noe særlig? Klart den komponenten som bråker mest i PC'n per i dag... Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 De som er halvpassive slår vel av vifta om belastningen er lav nok. Dvs disse: https://www.prisjakt.no/category.php?m=s333459120&o=produkt_pris_inkmoms 2 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 29. august 2018 Forfatter Del Skrevet 29. august 2018 Viss jeg ikke husker feil så er det alt etter temp eller belastning eller begge deler. Her må man nesten lese på hver enkel en og helst et par tester for å være sikker. Sjekk ut hvor mye oppsettet ditt drar. Så finner du en dobbel så stor PSU. Jeg personlig mener denne tommelfinger regelen, men kan godt være andre noen psuer skrur av vifte med større last, men 50% last eller under burde vifta stoppe. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 (endret) Jeg mener at evga er styrt av temp mens Corsair er på last. Gjelder iallfall ganske mange av enhetene dems. IMO er Corsair sin no-fan mode mye bedre. Kjør Corsair hxi med godt med effekt og men slipper tenkte på støy fra PSU ? Endret 29. august 2018 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Primo Skrevet 29. august 2018 Del Skrevet 29. august 2018 Hei. Jeg driver å plager Gabriel med et AMD oppsett. Skal ikke gå i detalj her, men kommer nok til å poste lista for inspeksjon i hjelp til å bygge forumet snart. Ett spørsmål vi har støtt på er hvor saklig det er av meg å foreslå EVGA SuperNOVA G2 850W som PSU i en PC som i utgangspunktet er nokså beskjeden. Min tanke (som i motsetning til Gabriel er nærmest kjemisk fri for dypere innsikt på dette feltet), er at jeg får en driftsikker komponent som nesten garantert klarer en betydelig, (men ukjent) planlagt GPU oppgradering til neste høst, når AMD formodentlig spiller sitt trumfkort. (Dette bygget kommer altså med ventepølse) AMD har så vidt jeg har skjønt, et visst drag av "madmax" ? over teknologien sin fra tid til annen med bla. Hårreisende powerkrav, så best å være på den sikre siden tenker jeg. En så god PSU kan jeg kanskje få brukt for i neste bygg også. Er dette fornuftig? Er det unødig fordyrende for en PC i Black Refinery sjiktet? Og sist men ikke minst: Bråker den? Vi liker ikke støy. Er kanskje også verdt å nevne at jeg bruker mitt gamle R3 kabinett. På forhånd takk, 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. september 2018 Forfatter Del Skrevet 7. september 2018 (endret) Litt vanskelig å si. Som du beskriver så kan AMD fint slippe et beist av et skjermkort. Da er det godt å være forberedt! Men teknologien går jo til mer og mer strømgjerrige komponenter. Jeg selv sitter med en Cooler Master V1000 til mitt oppsett som er overkill. Men igjen så bråker den ikke i det hele tatt. Kjapt regnet så trur jeg den drar toppen 450-500W, dog så oppgrderte jeg til første gen Titan også som igjen trakk en smule mer en 770 kortet jeg hadde. Så at du går for ca dobbel så stor PSU som du egentlig trenger gjør ingenting. Anbefaler deg å sjekke du 3.gen av Evgaen.https://www.prisjakt.no/product.php?p=4080482 Koster jo egentlig ikke mye, 1285kr. Denne vil du fint kunne ha i 10+ år så lenge de holder seg til standard kontaktene. Du får også 10års garanti i fra Evga på den. Ødelegger prisen litt, så har du en som er nesten 300kr billigere i lillebroren G3 750W https://www.prisjakt.no/product.php?p=3965095 Endret 7. september 2018 av sveibuen 1 Lenke til kommentar
Primo Skrevet 10. september 2018 Del Skrevet 10. september 2018 Takk for svar sveibuen. Det tok litt lang tid, så i mellomtiden så ble det 750W utgaven av Evga'en, som jeg kjøpte på tilbud på elkjøp. Jeg tror det var et fornuftig valg 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå