Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ligger den innsausa av mineralolje kanskje? :p

Har du den riggen enda btw? :)

Haha, ja det er akkurat det den gjør. Drepen på vifta var nok at den stiod på en periode så vidt nedsenket, slik at vifta stod å piska uten kjøling.

Men resten er en liten helt. For olja rekker per dags dato ikke opp til toppen av PSU, så flere interne komponenter i PSUen ligger med passiv kjøling. Ikke fullt så ille med bare ett 1080 Ti da. :) Men funker den fint med passiv kjøling? Japp. :p

Har ikke hatt tid til PC på et års tid, med hus og verksted å fikse og lage.  :ph34r:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tenker dere om en en EVGA SuperNOVA 750 G3 til 1200 ,- eller en Corsair AX 760 til ca samme pris, evt AX 860 til 1400?   :) Corsair sine er jo eldre enheter i så måte (kjøpes nytt selvsagt)  Tenkte bare å spørre siden G3'en er av nyere dato og kanskje ikke så mye mindre effektiv likevel :p

Skal brukes på maskinen i signaturen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

snip

Hus og sånn er viktig. Men regner med at det kommer mer fra denne kanten etterhvert? Vi vil gjerne se mer bygg av denne typen her inne :D

Mala, hvor får du tak i dette nytt, til den prisen? Uansett, AX-serien skal da være bra de, ville jeg tro - du gjør ikke noe feil ved å velge en slik. Du kan også kikke på HX og RM-serien, mange her som har skryti av disse  :)

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har  800,- til gode hos komplett.no som kunne kommet godt med ser du :) 400,- verdikoden går ut søndag hehe.

Seasonix X-750'en jeg har nå tenker jeg å putte tilbake i gamle maskinen min og gi videre. Tenker når jeg først skal ha ny PSU så må valget falle på en som skal drive treskeverket i en 5 års tid minst, regner med at nyere komponenter blir mer og mer energieffektive i årene som kommer uansett så. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om en en EVGA SuperNOVA 750 G3 til 1200 ,- eller en Corsair AX 760 til ca samme pris, evt AX 860 til 1400?   :) Corsair sine er jo eldre enheter i så måte (kjøpes nytt selvsagt)  Tenkte bare å spørre siden G3'en er av nyere dato og kanskje ikke så mye mindre effektiv likevel :p

Skal brukes på maskinen i signaturen.

G3 får jo litt blandet mottagelse mtp støy. Jeg må dog si at min G3 850W ikke sjenerer meg nevneverdig med ca 300-350W last, og jeg står ved det jeg har ment før - at det er 1000W-enheten som er problembarnet i serien. AX er vel omtrent det beste du kan få, så jeg ville valgt det foran det meste annet.

Lenke til kommentar

Strømforsyning er (kanskje) den viktigste delen i PCen din, og en av de tingene du skal ha aller lengst. Så jeg ville helt klart gjort som du gjør nå, og legge litt ekstra penger i den. I tilfelle du har lyst på SLI, masse overklokking osv i fremtiden og fordi - kvalitet i bunn og grunn, noe som holder som også har bra garanti-tid. Det er vel 7år på Corsair sine vel? :)

Litt tester av AX860i:
https://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&file=print&reid=317

https://www.kitguru.net/components/power-supplies/zardon/corsair-professional-series-ax760-and-ax860-review/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Strømforsyning er (kanskje) den viktigste delen i PCen din, og en av de tingene du skal ha aller lengst. Så jeg ville helt klart gjort som du gjør nå, og legge litt ekstra penger i den. I tilfelle du har lyst på SLI, masse overklokking osv i fremtiden og fordi - kvalitet i bunn og grunn, noe som holder som også har bra garanti-tid. Det er vel 7år på Corsair sine vel? :)

Litt tester av AX860i:

https://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&file=print&reid=317

https://www.kitguru.net/components/power-supplies/zardon/corsair-professional-series-ax760-and-ax860-review/

Ja, for du har jo i-utgaven også ja :p Var den andre jeg såg på. Har ikke Corsair utvidet en rekke PSU'er til 10 år nå? Men det er kanskje senere modeller det.

Lenke til kommentar

Litt sånn apropo, jeg endte opp med å «få» corsair vs 650 da min evga røyk av en eller anna grunn (siden det var tomt for alt av gpu’er på komplett.) Har etter anbefalinger her inne alltid lagt endel penger i gpu, men ikke denna ganga... Det høres :p Er jo fælt å kjøre i gang spill som gjør at det drar seg til i maskina!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det anbefales alltid å kjøpe en skikkelig kvalitet! 

De bedre gir deg fort opp til 10 års garanti som er supert!

Jeg kjøpe meg en CM V1000 for et par år siden da den var på tilbud (1200kr trur jeg det var) og kommer nok ikke til å bytte før de endrer "standarder" da denne vil holde livet ut ellers.

Du vil spare på å kjøpe en litt større og god kvalitet som du kan ta med deg videre i nye bygg.

Lenke til kommentar

Har  800,- til gode hos komplett.no som kunne kommet godt med ser du :) 400,- verdikoden går ut søndag hehe.

Seasonix X-750'en jeg har nå tenker jeg å putte tilbake i gamle maskinen min og gi videre. Tenker når jeg først skal ha ny PSU så må valget falle på en som skal drive treskeverket i en 5 års tid minst, regner med at nyere komponenter blir mer og mer energieffektive i årene som kommer uansett så. 

Den seasonicen du har nå, trenger du ikke å bytte ut egentlig! Men pga du har peng tilgode så er det bar eå kjøre på med feks en AX860i evt Evga sine :)

Lenke til kommentar

Nei den er veldig bra! Aldri hatt noe tull med den og har aldri hørt den heller tror jeg. Men siden nevøene mine uansett skal få gamle maskina mi så følger den like greit med der. GTX 780 SC kortet er jo ikke det minst watt sultne kortet heller så :p

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker dere Corsair HX750 psuen? Kunne dra ut hele 900W.

Den gangen Corsair var top of the top!

Så hadde du de på motsatt side av skalaen :S Chieftec :O Å hva heter den som plutselig brant opp? Som ikke hadde noe som helst vern :O

Edit, fant ut av det, NorthQ.. uff hjelp. Hadde det ikke vert for jordfeilbryter i huset så hadde det sikkert brent ned :O

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Husker dere Corsair HX750 psuen? Kunne dra ut hele 900W.

Den gangen Corsair var top of the top!

Så hadde du de på motsatt side av skalaen :S Chieftec :O Å hva heter den som plutselig brant opp? Som ikke hadde noe som helst vern :O

Edit, fant ut av det, NorthQ.. uff hjelp. Hadde det ikke vert for jordfeilbryter i huset så hadde det sikkert brent ned :O

Qtek psu XD

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...