Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har nå kjøpt to 1000W G3 og tre 750W G3. 750W har jeg ikke testet ennå, men 1000W er jeg ikke så imponert over hva støy angår. Har to 1080 satt til 70% power target og en lett OC'et E5-1650 i den. Greier ikke dette til å bli over 500W netto, sannsynligvis trekker den rundt 400W slik den står nå. Likevel er PSUen den mest støyende komponenten i systemet pr nå - og for en enhet som sniffer på Platinum-effektivitet kan da ikke det være nødvendig? Kan sikkert anbefales til en luftkjølt rigg, men jeg greier ikke se at denne forsvarer toppkarakter totalt sett når den har et støyproblem.

Lenke til kommentar

"No-fan" mode til EVGA er styrt av temperatur, ikke last. Jeg mener iallfall det er slik .. Dermed vil viften starte selv om lasten er lav, hvis enheten detekterer at det er varmt. Kanskje det blir varmt rundt enheten, eller kanskje du har fått en med dårlig temp.sensor (eller er begge slik)? Det kunne vært spennende å sjekke om viften starter hvis du tar PSU ut av kabinettet, gjerne med en egen vifte som blåser på PSU. Hvis viften på PSU ikke starter da, ved samme last, så bekrefter vel dette hva jeg sier.

Vil igjen trekke frem Corsair HXi her. Hos meg har viften knapt gått her, med 5960X og 980 TI SLI. Grunnen til at jeg påstår dette er at jeg nettopp demonterte hele maskinen, og den eneste plassen det ikke var støv var i PSU.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men nå er det vel bare 1000w G3 som har det problemet, ikke 550,650,750watts.

Mener å ha lest det et sted.

Av G2 modellene så var det også 1000W ++ som støyet. Har en G2 1300W hvor vifta ikke går under 1100rpm. Til sammenlikning så er alle andre vifter i PCen på maks 700rpm. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har det noe å si hvilken port jeg kobler vga og cpu til på en EVGA Supernova G2?

Slik utgangene er plassert vil det være langt bedre for meg å koble vga til cpu2 fremfor vga1.

Edit: Passer ikke uansett, så da har det ikke noe å si.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg hadde ikke koblet til etter tatt strøm på før jeg hadde fått en bekreftelse på at det kunne gjøres uten problem. Så bare på kontakten at den ikke var lik og la det fra meg.

Japp. :) 

For meg er det fortsatt uforståelig at de ikke bare har fulgt samme oppsett som for CPU. Langt bedre designet kobling som også takler høyere strømgjennomgang, tross like mange og tykke ledere. 

Slik det er i dag så har jeg på mang en PCer måtte ta å kortslutte to av de ytterste pinnene for å "konvertere" en 6-pin til 8-pin. Og noe mange strømforsyningsprodusenter også gjør. Så idiotisk å ha TO kontroll-pins.  :rofl:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Corsair rmx750 trigges på temp, har ikke fått på vifta med rent strømtrekk. Med cpu og gpu overklokk og f.eks GTA 5 på full pupp kommer jeg opp på ca 335W fra vegg. Ingen vifte.

Vifta starter etter en 20 min ca, alt etter romtemp. Kabinett er Define R5 med to medfølgende vifter.

Veldig fornøyd med denne psuen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...