mna Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Eco mode. Silent mode. Osv. Er ikke no standar. Evga har eco mode Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Det er jo bare et navn .. Evga baserer seg på temperatur i enheten. Corsair på last. Corsair sin er bedre imo. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Når du sier Corsair - har du noen spesifikk modell i tankene? Har utsatt mITX maskinen min til nå, og trenger derfor en liten strømforsyning. Kikker på EVGA Supernova G3 750W og Fractal Design Integra M 750W, og tar gjerne imot flere forslag. Max dybde på PSUen må være 150mm. De to alternativene min har jo et hav (550kr) i forskjell prismessig, og sånn sett lener jeg meg jo mot FD sitt. Samtidig skal den brukes til spilling osv, så jeg ønsker noe som går stille og rolig rundt (Hele problemet mitt er jo at jeg har en Corsair HX 650W, men har ikke PCIe-ledningen som går fra 6-pins kontakt på PSU til 6+2 PCIe-kontakt på skjermkortet (RX 480).) Endret 29. november 2016 av Sarasin Lenke til kommentar
mna Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Ledninger får du kjøpt løs. Sitter på tlf nå Å orker ikke lete opp link. Men tipper techbay. DI eller lignende har på lager. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 Vil denne fungere? Altså stappe 6-pinsen inn i PSU og 8-pinsen inn i RX480? Ingenting er bedre enn om jeg slipper å handle PSU før jul Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. november 2016 Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Vil denne fungere? Altså stappe 6-pinsen inn i PSU og 8-pinsen inn i RX480? Ingenting er bedre enn om jeg slipper å handle PSU før jul Kanskje , kanskje ikke.Det er ingen standard på slike kabler og hvordan de er koplet. Sjansen du tar men noe uspesifisert er burnout , ødelagte deler og fyrverkeri Riktig artikkelnummer heter : CB65HXPC2 Eller handle riktige her (eller andre steder som kabler er spesifisert) https://www.moddiy.com/products/Corsair-HX-Series-Individually-Black-Sleeved-Modular-Cable-%28PCI%252dExpress-Connector-6%252b2-pin%29.html Endret 29. november 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) @SarasinHva med å gå for en Corsair SF 600? Info. Trenger du at den passer i ATX brønn på kabinettet kjøper du en SFX til ATX adapter på ebay. Dette er en liten (125mm) fullmodulær enhet med no-fan mode, og du kan få tak i custom kabler fra f.eks Cablemods skulle du ønske kortere kabler til et mindre bygg i fremtiden. Med adapteren kan den jo brukes i mer standard ATX bygg også. Endret 30. november 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Corsair sin ser jo liten og nett ut Størrelse er viktig når man skal hive det inn i et Fractal Design Node 304, men det er også temperatur og støynivå - og effekt. Jeg ser en Corsair til ca 1200 (125mm/600W), en Fractal Design (140mm/750W) til 850, og en EVGA (150mm/750W) til 1400. Da tenker jeg automatisk at FD sitt må jo være "designet" for dette bruket (altså kabinettet), at Corsair sitt er mer beregnet på HTPC-stilen, og at EVGA sitt er designet for spillbruk. Og i bunn og grunn (se bort i fra pris), skal maskinen være en liten og stille spillemaskin. Og så kommer pris i forhold til nettopp de kravene. Ut i fra alt jeg har lest og lært herfra tidligere, er EVGA så bra og stille (tier 1) at å "sjanse" på en bråkete Fractal Design (tier 3) til nesten halve prisen ikke er verdt det i lengden. Thoughts? @syar2003:Den kabelen er 8-pins til 6+2-pins, jeg må ha 4/6-pins til 6+2. Kunne ikke se det noe sted der borte. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 (endret) skal du ha 4 pin til 8pin må du ha 4pin x 2 ( fra 2 helt egne kabler ) til en 6 pin og en gang til 4pin x 2 ( fra 2 helt egne kabler ) til en 6 pin og disse 2 6-pin til en 8pin. Fra 6 pin må du ha 2- 6pin fra helt egne kabler fra psu til en 8pin Endret 30. november 2016 av War Lenke til kommentar
Sarasin Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Kjenner at det blir nok ny strømforsyning, ja. Må ha det til prosjekt-buildet mitt over tid uansett, så kan jo like gjerne få slått det unna nå. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Det er jo bare et navn .. Evga baserer seg på temperatur i enheten. Corsair på last. Corsair sin er bedre imo. Selv om Corsair sier at de baserer seg på last, så er viftene egentlig temperaturstyrte. Dette ser man f.eks på tester som f.eks på Jonnyguru der det blir testet i romtemperatur og en en "hotbox" (der varmen fra PSU blir ført tilbake i testboksen). Man ser at viften i sistnevnte testscenario starter mye tidligere enn i "kaldtesten". Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Kanskje de har begge deler? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. november 2016 Del Skrevet 30. november 2016 Høres mer ut som en failsafe det da. Min hxi starter iallfall mye mer sjeldent enn min evga g2. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. desember 2016 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2016 Sitter her å tenker på om jeg skal endre hele første post og kun anbefale 3-4 stk per feks 500- 550W 600- 650W 700- 750W etc etc etc Hvor under hver legger jeg inn beste kjøp samt beste psuen du kan få og et par i mellom der alt etter hva som er på markedet. Føler det blir litt mange PSU som anbefales, men igjen så er jo dette bra, viss komplett.no kjører tilbud på den ene som ligger i anbefalinger. Hva sier dere? Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Bedre sent enn aldri med et svar. Jeg tenker at jo flere, jo bedre for å vise at det er et stort utvalg med gode psu'er og at det kanskje er noen hundrelapper som skiller. Men det er opp til deg. Det er du som må gjøre sorteringsristen. Jeg setter hvertfall stor pris på denne posten 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 20. desember 2016 Del Skrevet 20. desember 2016 Jeg er også en av den som har satt store pris på denne tråden, kjør på sier jeg bare 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. desember 2016 Del Skrevet 21. desember 2016 (endret) Det er jo bare et navn .. Evga baserer seg på temperatur i enheten. Corsair på last. Corsair sin er bedre imo. mja, er ikke enig. Å beregne via last er jo rimelig lett og billig å gjøre (den vet jo allerede lasten uten ekstra sensorer), mens temp krever ekstra å hente inn (ledere, ekstra montering, kalkulering og probe). Det vil også lettere kunne jage en del (alt etter hysteresen såklart). Men hovedproblemet med å regulere med last er at den ikke tar hensyn til temp i hus, kabinett, og ventilasjon generelt sett. (en ellers godt ventilert kabinett vil jo kunne hjelpe betraktelig på kjølingen av PSU) Temp er jo faktisk det en vifte skal forhindre, så kan ikke se noe bedre enn å faktisk måle denne direkte, slik at du eliminerer en bråte feilkilder. Og temp-endringene ser jeg ikke på som SÅ raske at du trenger lynrask respons (som du kan få via last sensing) Endret 21. desember 2016 av Andrull Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) Som nevnt her så virker det som om Corsair har en "failsafe" slik at viften starter hvis det blir for varmt også - uavhengig av last. Så enheten sikrer seg nok selv. Poenget mitt var at for meg så virker det som om evga sin enhet er mer ivrig etter å starte vifta enn Corsair. Dermed får man fortere viftestøy. Jeg er iallfall veldig fornøyd med hxi. Kan det tenkes at Corsair har satt en høyere threshold for hva som defineres som "høy temp"? Og hvis da komponentene tåler denne økte temperaturen så er det jo ingen problem Endret 22. desember 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Som nevnt her så virker det som om Corsair har en "failsafe" slik at viften starter hvis det blir for varmt også - uavhengig av last. Så enheten sikrer seg nok selv. Poenget mitt var at for meg så virker det som om evga sin enhet er mer ivrig etter å starte vifta enn Corsair. Dermed får man fortere viftestøy. Jeg er iallfall veldig fornøyd med hxi. Kan det tenkes at Corsair har satt en høyere threshold for hva som defineres som "høy temp"? Og hvis da komponentene tåler denne økte temperaturen så er det jo ingen problem Sånn å forstå ja. Joda, kan absolutt være forskjeller på bla. høyere/lavere threshold som gjør at den ene er mer eller mindre hissig. På godt og vondt, alt etter som. ^^ Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Har mulighet til å kjøpe en ny og uåpnet Enermax Platimax D.F. 600W 80 Plus Platinum for 88 Euro. Good deal? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå