Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Evga har vel 10års garanti!

Husker ikke resten i øyeblikket, men Corsair har vel 7år ? 

Husker godt NorthQ PSUene eller hva de heter.. broderen hadde en og plutselig gikk sikringen på rommet og det kom svart røyk ut av PSUen.... Heldigvis overlevde alt annet! Flaks egentlig :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he, ja jeg får vel "putte penga hvor munnen er" i stedet for å "klage". :p

Jeg har igrunnen lagt merke til at det kanskje er litt fornuftig å gå delvis over til prisklasser i så måte?

Uansett har jeg funnet på Prisjakt denne lille luringen som i det minste er mellom 750W og 1200W både i effekt og pris. Platinum sertifisering, men også litt kjeft fra Jonny.

Ellers kan man gå ned en klasse og en hundrings (Var det jeg mente med å kikke på pris klasser i stedet for bare Watt). Men opp 200W med denne. Ingen "Ave Maria" fra Jonny på denne heller. Men jeg hadde ikke vært redd for å bruke den i noen av mine build. At den får litt kjeft for å være semi-modulær er noe jeg bryr meg lite om blant annet..

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke akkurat noe nyhet den der :p

Nei, men det er jo helt tomt mellom 750W og 1200W anbefalingene. Hvis vi bare fyller opp med EVGA så må jo nesten tråden bytte navn. :p

Det er ~300Kr opp til neste Platinum 1000 Watt'er på markedet. Men går man ~500Kr opp til EVGAs Platinum 1000 Watt'er. Så er vi over prisen på 1300W G2'en. Og de fleste vil vel ta den i stedet? Men bare da har vi jo bommet helt på 750-1200W gapet. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

G2 750w er det beste valget for ditt behov. Den er billig i forhold til kvalitet.

Løp og kjøp.

Drit i at noen sier den er for sterk.

Du sparer kanskje en hundrings eller to på å gå ned til 550w, men får langt dårligere kvalitet.

Du har en poeng, tenkte bare at linken kunne være et nyttig verktøy.

Lenke til kommentar

Har 500W nå og ønsker å ha litt å gå på i tilfelle eg har lyst til å oppgradere til SLI etc. Så alternativet er sånn som eg ser det 650W eller 750W, å visst en ser på EVGA sine så er det jo bare 100 kroner forskjell så det er liksom ikke den store forskjellen. :p

En annen fordel med disse psu er at du vil belaste lavere % av maks noe som vil medføre at viften spinner mer sjeldent og du vil følgelig ha en mer lydløs pc. ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tja, for å sette ting litt i perspektiv, bygde for litt siden en PC for et familiemedlem, i5-6600k, 16GB RAM, GTX1070, SSD+SSHD.  Den bruker mindre enn 300W under typisk last.  Puttet i en Corsair RM550x, og den belastes ikke tilsynelatende nok til at vifta går.  Så det er jo tegn på at strømforbruket er lavt nok til at en slik PSU holder i hauger og lass.    Den kan sågar klare GTX1070 i SLI i.o.m at det kortet bruker kun ca. 150W ved full belastning og da er det fortsatt ~100W overhead igjen.   Bygger man en Intel+nVidia-maskin, behøver man i grunnen ikke gå mann av huse mtp PSU.   Vel, det er bare min personlig oppfatning, selvfølgelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, for å sette ting litt i perspektiv, bygde for litt siden en PC for et familiemedlem, i5-6600k, 16GB RAM, GTX1070, SSD+SSHD.  Den bruker mindre enn 300W under typisk last.  Puttet i en Corsair RM550x, og den belastes ikke tilsynelatende nok til at vifta går.  Så det er jo tegn på at strømforbruket er lavt nok til at en slik PSU holder i hauger og lass.    Den kan sågar klare GTX1070 i SLI i.o.m at det kortet bruker kun ca. 150W ved full belastning og da er det fortsatt ~100W overhead igjen.   Bygger man en Intel+nVidia-maskin, behøver man i grunnen ikke gå mann av huse mtp PSU.   Vel, det er bare min personlig oppfatning, selvfølgelig.

Slik er vanlig i dag, du skal ha SLI eller overklokket ganske mye før en pc i dag trekker over 300 watt.

Normalsett bør 200-300 watt være ok.

Skulle tro pcen din med et skjermkort kunne klart 150 watt i timen.

Men godt mulig du måtte droppe skjermkort i så fall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil nok trekke litt W når du starter et tungt spill etc.

Men jeg/vi ser jo at komponentene bruker mindre og mindre strøm for hver nye gen som kommer! Så til slutt trur jeg at de fleste ikke trenger større PSU en 500W.

Men uansett alltid kjekt å ha litt å gå på for de fleste her på forumet! Da mange her oppgraderer.

Samt at en litt større PSU skal i mitt hode vare lengre! Viss du kjøper denne G2 750W fra Evga, å systemet ditt bruker 350W, så er jo dette under 50% last som vil slite mindre på PSUen i forhold til at du kjøper en PSU på 500W som gjør at du er sliter godt på PSUen.. (Dog dette er min tankegang)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De fleste anerkjente produsenter har semi-fanless/silent system - som da betyr at viften ikke starter før en viss %-messig belastning på PSU. Ikke nødvendigvis temperaturregulert - selv om den også kan være det. Andre har systemer der viften spinner svært sakte fram til ca 50 % og så drar den på. Og det er å anbefale.

Hva kaller man systemet "der viften spinner svært sakte frem til ca 50%..."? Noe summing blir det jo uansett i en maskin, spørsmålet er jo bare hva som er stillest og best i forhold til de forskjellige systemene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...