War Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 GQ 750 og G2 1000w , 2 av hver. Skal jo sies at det er 30 andre psuer som kjører 24/7 som ikke smeller, ca 6-7 av hver av nevnte Utover disse er det bare cooler master 700w som har smelt, det mer en 10 ganger, tar ofte med seg hele kursen Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Gjelder dette også EVGA 850 GQ Power Supply? Eller er den trygg, siden vurderte for en stund siden å spare penger på PSU. Men nå ser jeg det ikke er særlig lurt, da er det bedre å betale for EVGA SuperNOVA 850 G2. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. september 2016 Forfatter Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Dette har jeg ikke fått med meg @War. Litt å tenke over, hvor mye drar du ut av disse? Går de på 100%? Liten tankevekker uansett at dem smeller, hvordan gikk det med resten av hardwaren? Overlevde den? Funket det innebygde sikkerhetsmekanismene? Kan det være en dårlig batch? Men igjen, ang denne GQ så er jo denne serien laget av FSP, resten av Evga sine er laget hos Seasonic(GS) og Super Flower(G2). Kanskje FSP sine ikke tåler belastningen du gir dem? :/ Litt dumt dette, JonnyGuru gir jo den serien gode tall! Men uansett overraskende at G2 røyk... Endret 15. september 2016 av sveibuen Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Kjøpte FPS nede på DI også, denne ville ikke boote. Kan være batch ja Ca 2 kort i 100% load på disse tipper en 40% load 24/7 Jeg har opplevd at skjermkort smeller og tar med seg psu og pci-e-sporte på hk, men til dags dato har jeg ikke opplevd at psu dør og tar med seg noe. Eller jo en coolermaster 1000w kjøpt på finn tok med seg 24-pinnen på HK da den røk. Kursen ryker ikke på disse evga, så ja den beskytter godt. 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 GQ 750 og G2 1000w , 2 av hver. Skal jo sies at det er 30 andre psuer som kjører 24/7 som ikke smeller, ca 6-7 av hver av nevnte Utover disse er det bare cooler master 700w som har smelt, det mer en 10 ganger, tar ofte med seg hele kursen Hadde ikke du hatt en del CX-er som hadde røket før om jeg husker rett? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. september 2016 Forfatter Del Skrevet 15. september 2016 Kun 40% load på PSUene, det er jo ingenting... Merkelig dette, nesten vurdert å sendt en mail til Evga å spurt. Men satser på at det er en dårlig batch bare! Men er mest overrasket over G2ene røyk. Men man kommer jo alltid over et mandagsprodukt og 2, å du kjøper jo ekstremt mye. Så det kan jo være at du bare har vert uheldig! Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Jo CX må man aldri kjøpe ( grønn tekst) Heller aldri kjøp coolermaster B 700w (hvite esker) Mener alle 10 er dødd innen 3 mnd. Veldig fornøyd med evga-serien lenge, men nye psuer levert i sommer har konka 4 av 13 FSP hybrid G 750w har 1 av 3 dødd Jeg taper kanskje litt på å kjøpe 10 av samme pall osv , får da samme batch av alt på godt og vondt. Endret 15. september 2016 av War 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Gjelder dette også EVGA 850 GQ Power Supply? Eller er den trygg, siden vurderte for en stund siden å spare penger på PSU. Men nå ser jeg det ikke er særlig lurt, da er det bedre å betale for EVGA SuperNOVA 850 G2. Veldig stabil så langt, dog ikke kjøpt i sommer. Veldig overasket selv over G2 , produsenten får vel rma-sakene så de får sjekket hvorfor og evt forbedret. Trur kanskje 80% av psuer kunne vært reddet fra rma om de hadde automatsikring for oss dødlige. Om gpu brenner opp og tar med seg psu ved å kortslutte 12v, så er nok ikke annet en sikringen i psu nede. 2 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. september 2016 Forfatter Del Skrevet 15. september 2016 Spent på GQ serien til EVGA, hvor FSP som er fabrikat! Om de har klart å heve seg noen hakk opp! Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Spent på GQ serien til EVGA, hvor FSP som er fabrikat! Om de har klart å heve seg noen hakk opp! Jeg kjøpte nylig en EVGA SuperNOVA GQ 1000W. Fungerer veldig bra. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Er det bare rebrandet Aurum PSUer, eller er det en egen platform som FSP gjør for EVGA? Aurum skal jo være saker det 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) PSUer som dør er alltid artig - forutsatt at du ikke svir av lagringsmedier o.l. Hadde en PC Power & Cooling fra 2008 som døde. Skal skru den opp og poste et bilde fra innsiden når jeg gidder. Ingen RMA-mulighet pga alder... Den nøyde seg med å dø selv, og det er gjerne fordelen med high-end-enheter. Men, hvordan en GPU kan drepe en PSU ser jeg ikke. De skal jo ha ørten tiltak for sikkerhet, visstnok. Jeg ville trodd det bare gikk en sikring et sted dersom noe rart skulle skje (og rent fysisk, begynner GPUen å sende strøm til PSU? ) Endret 16. september 2016 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Hadde en NorthQ Black Magic for en en god del år tilbake. Denne kjørte til slutt ut helt feil spenning på molex-kabelen så da tok det rett og slett fyr. Kablene smelta og plasten/isoleringen tok fyr Lukta godt i stua da - Men ingen vesentlig HW ble ødelagt (røyk noe småpjusk som var tilkoblet molexen). #Søppel Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 PSUer som dør er alltid artig - forutsatt at du ikke svir av lagringsmedier o.l. Hadde en PC Power & Cooling fra 2008 som døde. Skal skru den opp og poste et bilde fra innsiden når jeg gidder. Ingen RMA-mulighet pga alder... Den nøyde seg med å dø selv, og det er gjerne fordelen med high-end-enheter. Men, hvordan en GPU kan drepe en PSU ser jeg ikke. De skal jo ha ørten tiltak for sikkerhet, visstnok. Jeg ville trodd det bare gikk en sikring et sted dersom noe rart skulle skje (og rent fysisk, begynner GPUen å sende strøm til PSU? ) Gpu lukter svidd plast, tipper 12v inn i gpu i 8-6pin kortslutter sammen i +- her. Er nok bare sikringen i psu som ryker. Samtidig ryker ofte pci-sporet på hk, kortslutter vel de 75 watene her også. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 PSUer som dør er alltid artig - forutsatt at du ikke svir av lagringsmedier o.l. Hadde en PC Power & Cooling fra 2008 som døde. Skal skru den opp og poste et bilde fra innsiden når jeg gidder. Ingen RMA-mulighet pga alder... Den nøyde seg med å dø selv, og det er gjerne fordelen med high-end-enheter. Men, hvordan en GPU kan drepe en PSU ser jeg ikke. De skal jo ha ørten tiltak for sikkerhet, visstnok. Jeg ville trodd det bare gikk en sikring et sted dersom noe rart skulle skje (og rent fysisk, begynner GPUen å sende strøm til PSU? ) Gpu lukter svidd plast, tipper 12v inn i gpu i 8-6pin kortslutter sammen i +- her. Er nok bare sikringen i psu som ryker. Samtidig ryker ofte pci-sporet på hk, kortslutter vel de 75 watene her også. Er det ikke da PSU som har drept GPU, som igjen medfører at PSU dør selv? Jeg greier ikke se at et skjermkort i seg selv kan drepe en PSU dog, kompklett mente en gang at dette skjedde - uten videre dokumentasjon. Lenke til kommentar
War Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Det snodige er at det har skjedd på 4x 980ti kort fra evga.... Burde vært mer tilfeldig enn så, da det er ulike psuer. Men ja, ene dør og dreper den andre uten at man kan vite nær man ikke kan åpne sakene selv Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Interessant, de kan ikke bare være tilfeldig at to stk ryker innenfor en ukes tid heller Fortsatt litt tid igjen før jeg skal bruke min P2 1200W til noe, men inntil videre så antar jeg at den er safe Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Fikk godkjent en RMA fra Corsair på en 6 år gammel Hx1050 , Corsair sendte meg en HX1000i som erstatning. Så langt veldig fornøyd, om jeg noen gang kommer til å få bruk for alle de kreftene. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Fint med disse litt high-end PSU'ene er den lange garantien. 7år på Corsair mener jeg å huske Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Får huske på det på mine AX1200 når de blir over 5 år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå