Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Hva med å få ei kasse hvor du får plass bak HK brettet også? Ser litt halvjalla ut det du kjører nå :p

 

Hva mener du med plass bak hk? Enig i at det ser jalla ut + at en SSD bare henger etter kablene. :p men det er jo ikke noe jeg ser til vanlig så det er ikke så viktig.

 

De fleste nyere kabinetter har et lite mellomrom mellom brettet som hovedkortet sitter på og det ytre panelet, som blir brukt til å gjemme unna diverse kabler slik at det ser litt ryddigere ut inni kassa. Det kan også hjelpe på kjølingen, da masse kabler som stikker hulter til bulter fort kan hindre luftflyten og føre til unødvendig varmgang. Siden det ser ut som om alle kablene henger foran CPU-vifta di så kan det hende den får litt pusteproblemer ved hard bruk ...

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.Takk for svar. Ser ut som det er nok plass så jeg tror det skal gå greit da.

 

Da har jeg bestilt EVGA Supernova  850 G2

 

Å fysj :D

 

Blir nesten dårlig av slikt kabelrot.

 

Slet med det samme selv for inntil et halvt år siden. Har hatt modulær strømforsyning et par år som jeg kjøpte sammen med 4770k og GTX 970 som var min første Intel/Nvidia maskin. Men den gang var jeg så ivrig når jeg skulle skru det sammen at jeg ikke hadde et par timer å sette av til kabling.

 

Men for et halvt år siden da jeg skulle blåse støv fordi prosessoren ble altfor varm så jeg plutselig hva slags blitzkrieg av kabler som lå inni der. Da var det bare en ting å gjøre; disconnecte ALT.

 

1. PC på bordet

2. Plukke den helt fra hverandre

3. Rengjøre alt så det ser fabrikknytt ut

4. Bruke 1,5 timer på å strekke kabler så pent som kabinettet er godt for (Antec Nine Hundred)

5. Nyte livet med ryddig og langt kaldere PC :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvordan er folks mening om ax serien til corsair. Vil gjerne ha en med noe rødt på til å gå med et phantek kabinett.

 

Vet ax serien er vel seasonic mens axi er det noen andre. Bare syntes jeg husker at det var noen her inne som plagdes veldig med en av de.

 

Er ax760 jeg hadde tenkt å gå for i tilfelle.

Lenke til kommentar

Helt korrekt, Integra M serien.

 

Har kalkulert med "verst" tenkelige setup, og ender med et forventet forbruk på 381W. Ut i fra det har jeg tenkt 650W for å minimere støy.

 

I utgangspunktet skal jeg bruke et Fractal Design Node 304 kabinett (m-ITX), og derfor ønsker jeg at ting skal ta så liten plass som mulig. Når det er sagt, er det støtte i kabinettet for "normale" strømforsyninger, så det er min egen galskap som har satt meg på dette sporet :p

 

Andre forslag? Tenker jeg riktig i forhold til styrken på enheten? :)

Lenke til kommentar

Avhengig av PSU, så kan du nok klare deg med mindre (550 Watt). Men Integra-M er bare bronse og en gammel konstruksjon. Jeg ville sett på EVGA SuperNova GS (550 eller 650). Akkurat disse er ikke produsert av SuperFlower men av Seasonic (Om JonnyGuru er korrekt) - dog skulle det bety god kvalitet . Dog er disse 150 mm lange. Alternativ er XFX XTR 550 Watt, mener det er Seasonic  - denne er 140 mm. Alle disse er gullsertifiserte. EVGA SuperNova GS er "semi-fanless", dvs vifta spinner ikke opp før du begynner å trekke en god del. 

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler de fleste brukerne i dag å gå for en strømforsyning på enten 650 eller 750 Watt med mindre de skal overklokke kraftig eller tenker å kjøre flere skjermkort i crossfire / sli.

 

Årsaken er enkel, strømforsyninger i 650 til 750 watts klassen er relativt billige , blir trolig belastet opp mot 50 til 65/75% og man har dermed strømforsyningen minst i de årene som produsenten garanterer om man kjøper gull / platinium.

 

Vet man selv at man kommer til å trekke mer strøm så mener jeg at strømforsyningen bør ha litt å gå på og jeg liker personlig at det er omtrent 30% siden man da får en stillere psu.

Lenke til kommentar

Ja, det finnes produsenter man skal ligge unna. Dog er det slik i PSU-verdenen at nesten alle merker blir produsert av et begrenset antall produsenter. F.eks produserer ikke Corsair, Antec, Fractal Design, EVGA, XFX osv en eneste PSU, det er det aktører som Super Flower, Seasonic, ATNG, CWT, Flextronics, Delta, FSP, Enermax, High Power, Sirfa etc som gjør.

 

Noen av disse, som f.eks. Super Flower, Seasonic, Enermax og FSF leverer også PSU-e under eget navn.

 

I tillegg ha de ulike aktørene PSU-er i ulike klasser, vi snakker ofte om tier 1 til tier 5, hvor tier 1 klart er best og dyrest. SuperNova GS regnes som et tier 1 produkt, XFX XTR er tier 2 produkt og Fractal Design er nede på tier 3. Årsakene til at SuperNova GS og XFX XTR er på hver sin tier selv om de har samme produsent (Seasonic), er at de er basert på to ulike Seasonic-modeller, hvor XFX XTR er basert på en eldre Seasonic.

 

En av mine grunner til å anbefale kun PSU-er produsert av Seasonic og Super Flower er at disse to kun produserer tier 1 og tier 2 PSU-er, flere av de andre produsentene driver å roter med tier 3, 4 og 5 i tillegg. Kunne tatt med  Flextronix i samme gjengen, men Flextronix lager kun noen få PSU-er for Corsair. Så da forstår du hvorfor jeg har anbefalt de jeg har anbefalt.

 

De fleste anerkjente produsenter har semi-fanless/silent system - som da betyr at viften ikke starter før en viss %-messig belastning på PSU. Ikke nødvendigvis temperaturregulert - selv om den også kan være det. Andre har systemer der viften spinner svært sakte fram til ca 50 % og så drar den på. Og det er å anbefale.

 

Komplett synes jeg har blitt alt for dårlige på utvalg med årene, så etterhvert blir det til at jeg kjøper steder hvor jeg kan få det jeg vil ha. Og i realiteten har de ikke en eneste PSU med lengde (dybde) på under 160 mm som jeg vil anbefale direkte (under nød Seasonic M12II) i Komplett sin liste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...