Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Sitter å skal bestille ny pc np, X99 i7 6850K GTX 1080 ( blir kanskje 2 om et års tid) Skal også ha vannkjøling og jeg har tenkt å overklokke både cpu og grafikkort så mye som mulig.

Tenkte i utgangspunktet på en 1200W PCU av noe slag, men veldig usikker på hvilket merke osv jeg bør gå for. Ser også at det er veldig store pris forskjeller. 

Jeg betaler gjerne litt ekstra for kvalitet, men er virkelig Corsair AX1200i 1200W verdt 1200kr mer enn f.eks. EVGA SuperNOVA G2 1300W ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pris/ytelse går ikke, De fleste yter når de virker.

Pris/kvalitet , se på 1000w evga G2

http://cdon.no/elektronikk/evga-supernova-g2-1000w-p27361106?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=PSU+EVGA+Supernova+G2+1000W&utm_content=27361106&utm_campaign=prisjakt_no_PC+-+Comp+-+Power+Supply

http://www.evga.com/products/Specs/PSU.aspx?pn=66c8cae4-9a09-4476-8e75-f7b660159eb9

Den har jeg 7 av nå og er den jeg er mest fornøyd med av alle merker. 

Dvs holdbarhet under last, støy og kablene 

Kabler til gpu er røde på den, svart resten. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Sitter å skal bestille ny pc np, X99 i7 6850K GTX 1080 ( blir kanskje 2 om et års tid) Skal også ha vannkjøling og jeg har tenkt å overklokke både cpu og grafikkort så mye som mulig.

Tenkte i utgangspunktet på en 1200W PCU av noe slag, men veldig usikker på hvilket merke osv jeg bør gå for. Ser også at det er veldig store pris forskjeller.

Jeg betaler gjerne litt ekstra for kvalitet, men er virkelig Corsair AX1200i 1200W verdt 1200kr mer enn f.eks. EVGA SuperNOVA G2 1300W ?

Jeg gikk for P2 1200w, som også er billigere enn de fra Corsair. Nå jonnyguru.com gir 10/10 så pleier det å funke ;)

Dessuten, 10års garanti? Det er bare å kjøpe :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

EVGA SuperNOVA G2 og P2 serien er så vidt jeg vet begge basert på Super Flower sin Leadex plattform, dvs de er produsert av Super Flower. Leadex plattformen er så vidt jeg har fått med meg den PSU-plattformen som regnes som den best i dag. Hva som er forskjellen mellom G2 og P2 har jeg ikke i hodet, men grunnoppbyggingen er den samme.

Har også fått tilbakemeldinger fra mange med PSU basert på Super Flower Leadex plattform at disse er stabile, stille og bør ha lang levetid.

Corsair er ikke dårlige PSU-er, jeg har 2 stk av gammel HX-serie og et stk gammel CX. Alle Seasonic opprinnelse. I tillegg har jeg 5 andre Seasonic baserte PSU-er, 2 stk X og 2 stk med kabler. 2 av disse står som reserve. Flere av disse har godt over 5 år 24/7 uten antydning til svakheter.

Corsair bygde faktisk opp sitt rykte på PSU-er basert på Seasonic. Etterhvert har Corsair valgt å bruke andre produsenter som CWT, Flextronics med flere. Corsair har som EVGA aldri i sitt liv produsert en PSU, de selger PSU-er designet rundt grunnkonsept (plattformer) fra andre ellers etter ut produksjon av egne design. Etter min mening begynte kvaliteten da å variere i langt større grad - fra ypperlig til elendig.

Derfor holder jeg meg i dag borte fra Corsair, vil heller velge merker hvor jeg vet at PSU er enten Super Flower eller Seasonic, eller direkte fra en av disse produsentene. Dette basert på egne erfaringer med Seasonic og personer i omgangskretsens erfaring med Super Flower. I dag ville valget vært EVGA (Super Flower), primært fordi den gir best kvalitet for pengene.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Hei!

Er på utkikk etter en stille strømforsyning og har sett på Be-Quiet! Dark Power Pro 10 til 1200kr. Ut i fra specs så virker den jo stillegående og bra. Er det et godt kjøp eller finnes det andre strømforsyninger i samme prisklasse som er bedre?

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Nja, jo det høres jo enda bedre ut, men hvordan er vifteløse mtp kjøling/varme?

Jeg kjøpte meg nylig EVGA G2 750W.

Beste PSU jeg noen gang har hatt.

Med 4770k + GTX 970 på full load starter ikke viftene engang.

Man trenger ikke vifter der det ikke utvikles varme, EVGA-kvalitet ;)

Noe varme oppstår, men på full load på CPU og GPU blir strømforsyningen forsiktig lunken uten at viftene går :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Drit i hva man trenger, finn ut maks watt på load i pcen og kjøp en som er fanless eller ligger på 50%(belastning) der, da blir det best på alle måter med tanke på db og effektivitet. 

Lov å forklare noe mer utdypende på hva du mener her. Er ganske grønn angående akkurat dette :)

- - -

Satte opp systemet via linken som ble sendt (resultat), og satte opp et 1080 i og med at jeg ikke egentlig vet hvilket skjermkort jeg skal gå for enda. så i dette tilfellet vil 550w holde, eller skal jeg fortsatt gå for 650w?

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

De har gjort det over her. 

Hva man trenger er en ting, men støy også. 

Du klarer deg sikkert med en 400w.-åsu som vil kjøre på 100% fan hele tiden. 

Det jeg anbefalte er en psu som er vifteløs opp til 400w for eks, da vil den være lydløs til ditt bruk, selv om den har 3x så mye watt som du trenger. 

Da ligger du kanskje også på det mest effektive på effektkurven også om man ikke ligger på 90% load på en psu. 

Dvs en pc som trekker 400w fra veggen på 50% load ville ha trukket 440w fra veggen med en annen sertifisering og 90% load på den psuen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...