Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Sett den nye PSU fra Cooler Master

MasterWatt Maker

http://www.coolermaster.com/powersupply/masterwatt-series/masterwatt-maker-1200/

Cooler Master's first all aluminum, Titanium 94% efficiency power supply unit offers unbeatable performance in tandem with paralleled oversight and control via our exclusive Cooler Master Connect app.

Cooler Masters strømforsyning kan styres gjennom en app. Her kan du holde et øye med strømforbruket og eksempelvis velge når vifta skal kjøre opp hastigheten.

cm_stromapp.jpg

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal aldri gå, da har du kjøpt forliten hehe 

De fleste psuer er ganske effektive på 50% last, man ønsker seg en som er fanless i de watt man bruker. 

Kjører 2x 980ti i flere maskiner og viftene er av enda de står i et rom på 33c. 

Formulerte meg kanskje litt dårlig.

Viftene har enda ikke slått seg på for første gang :) :)

Har kjørt stresstest på CPU og GPU samtidig uten at de har startet.

Så ja, jeg er meget fornøyd :D

Lenke til kommentar

Blir det lenge til PSU blir unødvendig?

Da det snakkes om usb 3.1 for PC skjermer:

http://www.dinside.no/936776/philips-lanserer-usb-c-skjerm

tror samme skjer snart for skrivere (3d skriver)

Men tror kanskje man trenger usb 4.0 før en lett ITX maskin kan klare seg uten PSU.

Men det er vel bare snakk om å flytte psu til annen enhet.

PSU (strømforsyning) blir aldri unødvendig. Det er kun snakk om den skal være intern eller ekstern (som på bærbare). Finnes mange ITX kabinetter i dag som har ekstern PSU (strømforsyning). En ITX vil også i stor grad klare seg med USB 3.1 til strøm. 3.1 klare 100 Watt.

Bruk av USB 3.1 til både data og strøm løser egentlig kun et problem, nemlig færre kabler til skjerm, skriver etc. Men samtidig vil det da kreves mer strøm til hovedenhet. F.eks klarer en Intel NUC seg i da med en strømforyning (ekstern) på ca 65 Watt. Skal man plutselig også drive skjerm, skriver (kun blekkskrivere er typisk under 100 Watt ved utskrift)  etc via USB 3.1 - så må strømforsyning til PC/NUC/Bærbar oppraderes betraktelig. La oss si man må legge på en 100 - 200 Watt.

Lenke til kommentar

Hei,

Lurte på om noen med peiling kan anbefale meg en stillegående PSU? Har sett litt på EVGA G2 eller P2, eller kanskje Corsair RM850i 850W? Jeg har ikke brukt for en så kraftig PSU, men vil helst ha den så stillegående som mulig. Jeg har forstått at det hjelper at den er litt kraftigere enn det jeg egentlig bruker av Watt.

Lenke til kommentar

Hei,

Lurte på om noen med peiling kan anbefale meg en stillegående PSU? Har sett litt på EVGA G2 eller P2, eller kanskje Corsair RM850i 850W? Jeg har ikke brukt for en så kraftig PSU, men vil helst ha den så stillegående som mulig. Jeg har forstått at det hjelper at den er litt kraftigere enn det jeg egentlig bruker av Watt.

G2 og P2 er stille strømforsyninger ja, så lenge du ikkje bruker over 80% av kapasiteten :) i 95% av tilfellene, så er det alt annet enn psu som bråker i en pc. Det er min mening, og det tror jeg jammen med stemmer også :p

Lenke til kommentar

Setter opp en m-ITX maskin i disse dager, og har havna på i5 6600 Skylake, GTX 960, SSD og HDD.

Lurer litt på hva slags PSU jeg skal bruke her, men har kikka litt på Fractal Design 650w. Noen som har kjennskap til FD sine strømforsyninger, og er 650w overkill, for lite, eller passe?

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Setter opp en m-ITX maskin i disse dager, og har havna på i5 6600 Skylake, GTX 960, SSD og HDD.

Lurer litt på hva slags PSU jeg skal bruke her, men har kikka litt på Fractal Design 650w. Noen som har kjennskap til FD sine strømforsyninger, og er 650w overkill, for lite, eller passe?

Takk for hjelp :)

Ikke lenge siden jeg målte min egen, OC i5 4690, OC gtx970, 2xssd, 1xhdd. På full pupp, cpu og gpu på 100% trekker dette opp til 324W. Ser ikke behovet med å doble over full load, så du kan vel klare deg lenge med 500W for den saks skyld. Har du planer om SLI fremover blir det noe annet. I snitt måler den ca 250W fra vegg ved normal spilling. Ca 100W ved kun windows-bruk. Idle noe under 100.

Sats heller på en skikkelig kvalitets-psu enn veldig mange watt.

Endret av Pop
Lenke til kommentar

SLI er uaktuelt med tanke på kabinett og HK. Er altså et FD Node 304-kabinett vi snakker om.

Liker FD sin da den er liten i størrelse (med tanke på kabinettet). Er gunstig at den er semi-modulær (modulær er vel at jeg kan fjerne uønskede ledninger?)

Tar i mot det som er av forslag.

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Vel, for å ta to eksempler ser jeg at EVGA g2 550 og Corsair rmx550x koster ca 950kr. Og derfra er det kun 50-100kr opp til 650w osv. Så når du først er på et kvalitetsmessig bra nivå, er det vel bare å plukke etter prisen du kan leve med. Begge de to nevnte psuene er bra, regner med kabinettet ditt har plass til standard str. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...