IceBlitz Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Bestilte en Evga SuperNova G2 750W på anbefaling fra første post i denne tråden. Blir godt å vite at jeg har en ordentlig stabil psu i maskinen hvertfall. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Nå har jeg levert min 5te coolermaster 700w (billigste psuene på komplett ca) inn for rma. De bare dør av seg selv etter noen mnd. Vet det er en psu som ikke anbefales, men jeg kjøpte 10 som kjører 970x2 i 100% 24/7/365 for å teste hvor dårlige de er. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Har du kjørt noe statistikk på hvilke PSU'er som holder lengst hos deg? Du kjøper jo av såpass stort kvanta og forskjellige merker, at du nesten er å anse som en liten utvalgsgruppe Hvis du skulle bygd ett eneste system, hva skulle du stappa inn i den, hva er din anbefaling? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Nå har jeg levert min 5te coolermaster 700w (billigste psuene på komplett ca) inn for rma. De bare dør av seg selv etter noen mnd. Vet det er en psu som ikke anbefales, men jeg kjøpte 10 som kjører 970x2 i 100% 24/7/365 for å teste hvor dårlige de er. Fuck... Det var ille. 50% som er døde allerede , hva sier komplett? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Evga g2 (supernova) Nye RM, tro det eller ei holder ut uten feil AX-serien til corsair er litt rar, hatt masse rmaer på 1500AX og 860AX xfx er helt på bærtur og cooler-master dør hver uke. Det er stort sett de merkene jeg har mer en en av. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Nå har jeg levert min 5te coolermaster 700w (billigste psuene på komplett ca) inn for rma. De bare dør av seg selv etter noen mnd. Vet det er en psu som ikke anbefales, men jeg kjøpte 10 som kjører 970x2 i 100% 24/7/365 for å teste hvor dårlige de er. Fuck... Det var ille. 50% som er døde allerede , hva sier komplett? Komplett sier : kast den i elretur, vi sender ny med en gang. Her snakker vi psuer kjøpt på superweekend til en 400kr. Ikke noe man burde sette inn i en game-rigg som belastes 24/7 Dog bare 25% av watten den skal yte. Det bekrefter iallefall at de er dårlige, ser de psuene dukker opp i de fleste hjelp-til-å-kjøpe-pc-listene og da sikkert pga prisen. Psu er ikke psu, det er det viktigste og det som holder lengst. Nok kontakter, watt og sertifisering med fanless på ønsket belastning er genialt, man bygger seg ny pc 2-3 ganger uten å bytte psu. Endret 9. juni 2016 av War Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 EVGA/Super Flower er anbefalingen din, ingen dør "før tiden"?XFX, er det Seasonic som er OEM eller er dette blanda drops? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) XFX ProSeries 1250W er værtfall Seasonic.. Endret 9. juni 2016 av Simkin Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Min erfaring er 8xx-watt Tok av den blanke plasten over logoen så datt malinga av, det var førsteinntrykket. Etter å ha brukt den i 9 mnd så knakk kablene da jeg rørte på de, og før det så døde hele saken. Knekkebrød alle kablene, smuldret opp da jeg tok de ut av skjermkortet. Evga g2 , de med røde kabler kun til 6 og 8pin har jeg hatt en 10 stk av siden de kom til norge i størrelsen 850-1050 eller hva det er i watt på de. De har fungert utmerket og er så langt de med minst krøll VS tid i drift jeg har hatt. Kjøpte 4 stk RM i den nye fancy utgaven, de har også holdt siden de kom på markedet. Kjører corsair AX 1500w hjemme, har hatt rma 2 ganger på den og 4 ganger på ax 1200 og 5 ganger på ax 860 eller hva den er i watt. AX er litt knotete, om kondensatorene er grønne eller hvite inni er av betydning, det er kun de med en av de fargene som har dødd hele tiden, husker ikke hvilke farge som var den dårlige, så dukket de opp med røde uten merke, ser ut som de prøver å tjene mer penger på å senke kvaliteten. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Her er jeg også med. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Min erfaring er 8xx-watt Tok av den blanke plasten over logoen så datt malinga av, det var førsteinntrykket. Etter å ha brukt den i 9 mnd så knakk kablene da jeg rørte på de, og før det så døde hele saken. Knekkebrød alle kablene, smuldret opp da jeg tok de ut av skjermkortet. Evga g2 , de med røde kabler kun til 6 og 8pin har jeg hatt en 10 stk av siden de kom til norge i størrelsen 850-1050 eller hva det er i watt på de. De har fungert utmerket og er så langt de med minst krøll VS tid i drift jeg har hatt. Kjøpte 4 stk RM i den nye fancy utgaven, de har også holdt siden de kom på markedet. Kjører corsair AX 1500w hjemme, har hatt rma 2 ganger på den og 4 ganger på ax 1200 og 5 ganger på ax 860 eller hva den er i watt. AX er litt knotete, om kondensatorene er grønne eller hvite inni er av betydning, det er kun de med en av de fargene som har dødd hele tiden, husker ikke hvilke farge som var den dårlige, så dukket de opp med røde uten merke, ser ut som de prøver å tjene mer penger på å senke kvaliteten. AX1200 eller AX1200i? Endret 9. juni 2016 av Simkin Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Flextronics som er OEM på de største til Corsair, går ikke disse for å lage godsaker da?Er veldig spent på å få pakke opp Supernovaen, nå som jeg har lest meg opp på forskjellige review-siter og forumer så virker den bunnsolid Hadde vært morsomt med en ordentlig SuperFlower, selvom EVGA sine er like, men med de spesielle kontaktene, så er det ikke så mange som lager custom sleeves til de, dessverre Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Bror hadde problemer med klakkelyder inni sin 6 år gamle PSU. Viste seg at viften skraper borti isolasjonen til en kondensator... Bestilt ny. Noen som har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Min erf. AX1200 eller AX1200i? Begge deler, de dør ikke men vifta spinner konstant på 100% ol Åpner man i-softwaren så ser man på gravene at den lagger ol. Kjøpte bare aX først, sikkert 30 stykker, men de viste seg å ikke være all verden. Kjøpte en 860W som kom med 700og-noe w-klistremerke på ene siden, så visste egentlig ikke hva det var. Men det skal sies, de som ikke er i rma har holdt i sikkert 4 år nå 24/7, så de er sikkert gode når man ikke får mandagsmodeller. Endret 10. juni 2016 av War Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 (endret) Blir bare mer og mer imponert over supernova g2 i alle fall. I tillegg til 10% overbelastning når nødvendig, så klarer den ved normal last å kvitte seg med varme tross at vifta blir tvunget til å gå ganske sakte rundt (delvis nedsenket i olje as we speak). Og halvdelen over olje lever nok et tøft liv, med lav luftflyt. Får prøve å ordne opp i ting, men inntil da er det digg å ha en som er dønn stabil uansett hvor fæl du er. Endret 9. juni 2016 av Andrull Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 ...snip Problemet med Corsair etterhvert er at de bruker ulike produsenter. I starten var det bare Seasonic, men så begynte de med CWT, Flextronics og faktisk ennå flere. Da begynte kvaliteten å bli opp og ned. Dog har de fremdeles bra PSU-er. Jeg har en del Seasonic produserte Corsair PSU-er, som i alle fall har ruslet mer enn 4 år alle sammen. Samme gjelder de rene Seasonicene jeg har. I dag ville jeg nok holde meg til PSU-er produsert enten av Super Flower eller Seasonic. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 ...snip Problemet med Corsair etterhvert er at de bruker ulike produsenter. I starten var det bare Seasonic, men så begynte de med CWT, Flextronics og faktisk ennå flere. Da begynte kvaliteten å bli opp og ned. Dog har de fremdeles bra PSU-er. Jeg har en del Seasonic produserte Corsair PSU-er, som i alle fall har ruslet mer enn 4 år alle sammen. Samme gjelder de rene Seasonicene jeg har. I dag ville jeg nok holde meg til PSU-er produsert enten av Super Flower eller Seasonic. Eller bare kjøpe den beste Corsairen, aka AX1500i Den er vel ratet som DEN beste strømforsyningen. Men den koster jo også. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Har kjøpt 4, rmaet en pga fan = 100% 24/7 Men ja, god psu de andre, men - 9000 for kablene. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 ...snip Problemet med Corsair etterhvert er at de bruker ulike produsenter. I starten var det bare Seasonic, men så begynte de med CWT, Flextronics og faktisk ennå flere. Da begynte kvaliteten å bli opp og ned. Dog har de fremdeles bra PSU-er. Jeg har en del Seasonic produserte Corsair PSU-er, som i alle fall har ruslet mer enn 4 år alle sammen. Samme gjelder de rene Seasonicene jeg har. I dag ville jeg nok holde meg til PSU-er produsert enten av Super Flower eller Seasonic. Eller bare kjøpe den beste Corsairen, aka AX1500i Den er vel ratet som DEN beste strømforsyningen. Men den koster jo også. Hva med Leadex/SuperNOVA T2 1600W eller Leadex 2000W? Lenke til kommentar
War Skrevet 10. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2016 Skal man kjøpe 100 psuer kan man ikke gå bananas med kjøpsknappen , så er det opplegget med at gpuene yter best med 2 og 2 pr kasse og dagens modeller trekker lite watt med 1x 8pin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå