War Skrevet 22. april 2016 Rapporter Del Skrevet 22. april 2016 Min erfaring med de siste RM strømforsyningene til Corsair er at de har fått seg et løft. Kan vel påpeke at jeg hadde fått Corsair langt oppe i halsen men dette har snudd nå. Samme erfaring her, før var RM fyf, den nye serien har rettet opp inntrykket. 2 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 2. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Et spørsmål her Leste i denne tråden at strømforsyninger kan kødde til overklokking og komponenter generelt. Har aldri tenkt over at PSU-er kan ødelegge eller degradere komponenter sålenge de har nok kapasitet. Jeg har kjørt en 4770k i 2,5 år med en Corsair CX750. Første 2 årene på 4.5GHz og 1.36v (ja det måtte så mye til), og nå det siste halvåret klarer den maks 4.2GHz men da på 1.25v (kan ikke gå lavere). Kan min strømforsyning har køddet til chip-en min eller har jeg bare en dårlig chip? Burde jeg bytte PSU? Endret 2. mai 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2016 Finnes nok ingen fasit på det der. Men med såpass høy spenning så er noe degradering i alle fall ganske normalt. Men en kombinasjon? Muligens. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mai 2016 CX serien er ikke den beste! Vil anbefale deg å bytte viss du har penger til det Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2016 Et spørsmål her Leste i denne tråden at strømforsyninger kan kødde til overklokking og komponenter generelt. Har aldri tenkt over at PSU-er kan ødelegge eller degradere komponenter sålenge de har nok kapasitet. Jeg har kjørt en 4770k i 2,5 år med en Corsair CX750. Første 2 årene på 4.5GHz og 1.36v (ja det måtte så mye til), og nå det siste halvåret klarer den maks 4.2GHz men da på 1.25v (kan ikke gå lavere). Kan min strømforsyning har køddet til chip-en min eller har jeg bare en dårlig chip? Burde jeg bytte PSU? Litt tregt svar , men : Degradering skjer langt raskere jo høyere temperatur du har og over tid , har du hatt en grei temperatur på cpue'en og heller ikke belastet den mye så skal faktisk ikke spenning ha alt for mye å si , men ja den korter ned levetiden noe. Så er spørsmålet hvor mye du overklokket den i forhold til stock spenning og om du lot cpu regulere ned volt når den ikke kjørte på full guffe , har det vært en høy og stabil spenning over tid vil jeg tro at degraderingen gikk fortere... Men en god cpu som blir riktig kjølt kan i utgangspunktet ha flere tiår på seg før den tar kvelden. Hvis du har et multimeter eller programvare som faktisk gir gode målinger på de forskjellige spenninger hadde jeg fyrt opp OCCT perestroika og kjørt psu testen (eller kjørt prime95 + en 3d test av skjermkortet på full guffe ) og følt med på spenningene , ser du at ting faller raskere enn en spitfire i andre verdenskrig er det tydelig at den CX bør byttes ut. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2016 Derfor holder jeg meg alltid under 70¤C. Også derfor jeg like lav 3600 OC, da har jeg load temp på 40-50¤C maks. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 8. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Et spørsmål her Leste i denne tråden at strømforsyninger kan kødde til overklokking og komponenter generelt. Har aldri tenkt over at PSU-er kan ødelegge eller degradere komponenter sålenge de har nok kapasitet. Jeg har kjørt en 4770k i 2,5 år med en Corsair CX750. Første 2 årene på 4.5GHz og 1.36v (ja det måtte så mye til), og nå det siste halvåret klarer den maks 4.2GHz men da på 1.25v (kan ikke gå lavere). Kan min strømforsyning har køddet til chip-en min eller har jeg bare en dårlig chip? Burde jeg bytte PSU? Litt tregt svar , men : Degradering skjer langt raskere jo høyere temperatur du har og over tid , har du hatt en grei temperatur på cpue'en og heller ikke belastet den mye så skal faktisk ikke spenning ha alt for mye å si , men ja den korter ned levetiden noe. Så er spørsmålet hvor mye du overklokket den i forhold til stock spenning og om du lot cpu regulere ned volt når den ikke kjørte på full guffe , har det vært en høy og stabil spenning over tid vil jeg tro at degraderingen gikk fortere... Men en god cpu som blir riktig kjølt kan i utgangspunktet ha flere tiår på seg før den tar kvelden. Hvis du har et multimeter eller programvare som faktisk gir gode målinger på de forskjellige spenninger hadde jeg fyrt opp OCCT perestroika og kjørt psu testen (eller kjørt prime95 + en 3d test av skjermkortet på full guffe ) og følt med på spenningene , ser du at ting faller raskere enn en spitfire i andre verdenskrig er det tydelig at den CX bør byttes ut. Testet nå og alle volts i OCCT og HWinfo er 100% stabile. Men må også nevnes at VCORE blir feil avlest av både Speedfan og OCCT. VCORE viser 0.63v på begge, mens HWinfo64 viser riktig volt. Hva kan det komme av? Speedfan viste riktig volt før, men plutselig viser den bare feil volt. HWinfo fungerer heldigvis fint. Endret 8. mai 2016 av IceBlitz Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2016 Trolig ikke verre enn at den tolker feil sensor. Jeg kuttet ut Speedfan for lenge siden da den sjelden oppdateres og har vært lite stabil på mine hovedkort , Asus sin egen programvare var mer feilfri dog. Men det kan også tyde på at hovedkortet ditt gir cpu lav spenning når den ikke er aktiv , om det ser ut som "normale" verdier når den er under en stress test så skal avlesningen være ok. Utifra informasjonen du gir så tror jeg personlig at det kan være hovedkortet og ikke cpu som gir deg begrensningene akkurat nå , men for å teste dette må du ha en annen pc å bruke den i. Enkleste er nok bare å klokke litt ned og passe på at alt er stabilt og støvfritt Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2016 Vel og merke er det ganske lite du kan finne ut med noen stakkarslige sensorer på et HK. Man kunne funnet en del med oscilloscop, og gjerne også et multimeter om spenningene er stabile. Men små-ting som skjer tidvis er ikke så lett. Det kan være dips ved tung last som gir grobunn for ustabilitet. Normalt sett i en slik situasjon så høres det ikke ut som PSU er feilen. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 11. mai 2016 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2016 Trolig ikke verre enn at den tolker feil sensor. Jeg kuttet ut Speedfan for lenge siden da den sjelden oppdateres og har vært lite stabil på mine hovedkort , Asus sin egen programvare var mer feilfri dog. Men det kan også tyde på at hovedkortet ditt gir cpu lav spenning når den ikke er aktiv , om det ser ut som "normale" verdier når den er under en stress test så skal avlesningen være ok. Utifra informasjonen du gir så tror jeg personlig at det kan være hovedkortet og ikke cpu som gir deg begrensningene akkurat nå , men for å teste dette må du ha en annen pc å bruke den i. Enkleste er nok bare å klokke litt ned og passe på at alt er stabilt og støvfritt Uttrykte meg nok ikke helt klart Speedfan og OCCT viser 0.63v både ved idle og under stresstest. Det var ikke slik før, da var Speedfan helt korrekt. Men plutselig så klarte ikke Speedfan å vise korrekt volt, den bare låser seg på 0.63. Det samme gjør OCCT, mens HWinfo alltid er korrekt og veldig nøyaktig. I mitt hode høres det ut som om hovedkortet ikke er helt fint også, men gidder ikke å bytte sålenge det funker på 4.2GHz. Må jo uansett bytte CPU en gang i fremtiden så da venter jeg heller til den tid kommer. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2016 Støpselet til FSP'en min har begynt og løsne. Ingen krise akkurat, det kan fikses, men har lyst på noe annet nå, og jeg har en kompis som kan få den gamle, eller så har jeg en fin back-up Krav:- Mulighet for å kjøpe custom sleeves ferdig fra f.eks ice-modz (så ett av de "store" merkene)- Minimum 1200W (kan jo ikke gå neeeed heller) - Grei pris, dvs en bra PSU for ikke helt ville summer Hittil så har jeg lagt denne i handlekurven, men om noen av dere her inne som har peiling heller ville kjøpt noe annet, så fortell meg gjerne En annen jeg har kikket litt på er denne. Innspill? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2016 Orket ikke å vente, kjøpte SuperNOVA P2 1200W 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2016 Ikke noe i veien med den da. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 7. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2016 Ikke noe i veien med den da. Ser ut som Jonny er helt enig med deg Lenke til kommentar
Strato Skrevet 7. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2016 (endret) Får jeg en grei 750w + PSU til under 1k? Jeg fikk tak i brukt 3770k og gtx 680 classi hydrocopper SLI. Disse kortene trekker jo enormt med strøm og jeg planlegger å overklokke så mye som mulig. Blir kanskje 750w for lite? Endret 7. juni 2016 av Strato Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Blodklokke 680C så går effekt kurven bratt oppover ja. Skal du gjøre dette med to stykker blir 750W på grensen til PSU. Sjekk http://www.anandtech.com/show/6096/evga-geforce-gtx-680-classified-review/8 Endret 8. juni 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 8. juni 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2016 Sier nå bare stakkars skjermkort Når du skal bruke så mye bør du finner deg en på over 1000W for å være på den sikre siden! Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2016 Får jeg en grei 750w + PSU til under 1k? Jeg fikk tak i brukt 3770k og gtx 680 classi hydrocopper SLI. Disse kortene trekker jo enormt med strøm og jeg planlegger å overklokke så mye som mulig. Blir kanskje 750w for lite? Håper du fikk 680korta til 500kr 1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 8. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Betalte 4500,- for 3770k, maximus formula, 16gb ram (med vannblokk), og 2stk GTX 680 Classified Hydrocopper. Helt fair pris spør du meg. Tenkte muligens jeg skulle prøve meg med ln2 på denne riggen i fremtiden. Endret 8. juni 2016 av Strato Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. juni 2016 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2016 Denne artikkelen som er skrevet av Tomshardware bør leses : http://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-psu-review,2916.html Noen ting som jeg savner der som eksempelvis forventet levealder på strømforsyningene , men ellers svært bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå