Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Er det noen merker eller produsenter man skal holde seg langt unna?

qtec, billig men kan være farlige. en kamerat satt å spilte og stikkflammen sto ut bak. Den slo seg ikke av heller før det gikk til H.... 

Edit ser at de ikke selges lengere, godt er det.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2kW er vel ikke til den gjevne gamer, det er vel heller for servermarkedet? Selv med 4x Titan og en FX-9590 med masse utstyr og alt overklokket vil vel ikke komme i nærheten av et 2000W strømfobruk?

Ikke for servermarkedet - de bruker ofte redundante strømsforsyninger med helt annen formfaktor - i alle fall annen formfaktor - og som passer inn i 1U, 2U etc kabinett. I 3U og 4U går ATX strømforsyninger som oftest. Bladservere har også sine spesielle løsninger - her er en av Supermicro sien løsninger, http://www.supermicro.com/products/SuperBlade/powersupply/. I servermarkedet bryr man seg også relativt lite om støy - en 1U server har ofte hissige vifter.

De er nok for entusiaster med mange skjermkort, overklokka CPU og bøttevis med disker som er målgruppa.

Lenke til kommentar

2kW er vel ikke til den gjevne gamer, det er vel heller for servermarkedet? Selv med 4x Titan og en FX-9590 med masse utstyr og alt overklokket vil vel ikke komme i nærheten av et 2000W strømfobruk?

3930K @ 5.2 ghz og 2x gtx 780ti classified @ 1500mhz + og jeg var oppe i 1700w fra veggen. Brukte da 2x 1200w corsair axi.

Vannkjøling ja :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen merker eller produsenter man skal holde seg langt unna?

Har du penger så bør du gå for enten en topp variant som Super Flower , gjerne med minst Gold sertifisering

Når det gjelder merker som Corsair som selger både low end til high end strømforsyninger så er det lurt å starte på Gold sertifisering , ønsker man enda mer kontroll så kan -i serien som nå faktisk har programvare som begynner å fungere greit ( fikk testet den etter at andre gikk god for den nå bare for noen dager siden )  være noe for deg.

Hos Corsair er det kjekt å vite at RM serien benytter seg hovedsakelig av Primær Caps som er Japanske, resten er litt lavere kvalitet , RMi serien har alle Japanske Caps og spesielt Platinum / Titanium er enda et hakk bedre kvalitet med kun Japanske Caps og heldigital Corsair Link tilkobling til hovedkort.

Ellers er det også greit å vite at det i dag er lurt å starte på Gold sertifisering når man kjøper Psu , de fleste psu'er med denne sertifiseringen har 5 års garanti (så produsenten forventer minst en levetid på 5 år ) og noen har til og med 7 år.

Jeg hadde nylig en Super Flower ( angrer litt på at jeg solgte den, men fikk jo tross alt penger som jeg trengte og har 2 reserve psuer fra før av ) som er trolig uten tvil den beste PSUen over 750 Watt som jeg har eid noensinne , jeg kjørte en Crossfire test med 2x280 på full guffe og selv om den bikket 800 Watt så var den svært stille. Som dere sikkert forstår ble vedkommnde som jeg testet sammen med såpass imponert at han bare måtte ha denne Psuen (han hadde tidligere noe fy fy i pcen).

Lenke til kommentar

Trodde denne hadde Platinum ytelse opp til 1200W? 10 års garanti og spillet "Grey Goo" på kjøpet.

Stemmer det. De forskjellige betegnelsene er tross alt et noe grov i inndelingen da. But still, en knall PSU, testet av flere her inne p åforumet, inklusive meg. Samme med leadex'en, som er så og si identisk, pluss en litt bedre vifte. :)

Synes vel ikke støynivået er spesielt høyt. Det er jo 1300W vi snakker om, og det å fjerne 1300W i komponentene er sjeldent en støyløs prosess det heller. Dog finnes det noen PSUer som virkelig står ut når det kommer til støynivå. Skulle gjerne sett flere termiske bilder i PSU-tester som faktisk kan vise at det er pga. bedre designet kjøling, og ikke bare at de har valgt lavere støy på grunnlag av kortere levetid/problemer. 

Kunne tatt bilder av innsiden til EVGA'en, men har ikke så mye å sammenligne med, eller en stor nok stabil last. 

I tillegg blir det naturligvis ikke 100 % realistisk, da man nødvendigvis må ta av dekselet.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Seasonic kommer snart ut med et par nye serier! Håper dem slår på stortromma denne gang!

De lanserer hele 4 serier! Håper dem fjerner resten da!

Dette er de nye seriene

Focus Gold series - 450W - 750W

Focus Platinum - 550W - 650W

Prime Platinum series - 550W - 1200W

Prime Titanium series - 400W - 1000W

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • AXi Series™ PSUs launched with a 7 year warranty. Now have a 10 year warranty.
  • HXi Series™ PSUs launched with a 7 year warranty. Now have a 10 year warranty.
  • RMi Series™ PSUs launched with a 7 year warranty. Now have a 10 year warranty.
  • RMx Series™ PSUs launched with a 7 year warranty. Now have a 10 year warranty.

Corsair.com

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...