Populært innlegg sveibuen Skrevet 24. februar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Strømforsyning er det viktigste i en pc! Er jo flere her på forumet som har dyrkjøpte erfaringer med dårlige/gamle PSU'er, så er det ett sted man ikke bør snu på krona så er det på PSU. Det er bedre å kjøpe en PSU av god kvalitet og med mer watt enn man tror man trenger.Men det er også lagt inn PSUer til alle formål her, har du ikke stort nok budsjett, så finner du alltid en som passer deg i listen under her. Jeg bruker HardOCP sine anbefaler i denne posten. Av dem de ikke har testet så sjekker jeg strømforsyningene opp mot andre sider feks JonnyGuru for å være sikker på at jeg kan anbefale disse strømforsyningen på det sterkeste. "Her" leser du om tortur metodene til HardOCP og hvordan dem dreper strømforsyningene Techpowerup er også en god side å lese tester på, men jeg har ikke tatt testene til denne siden i min beregning når jeg anbefaler strømforsyninger i denne post, men alltid kjekt å sammenligne med flere test sider. 80 PLUS Certified Power Supplies and Manufacturers <-- kjekt å sjekke ut med tanke på 80pluss sertifkat Budsjett/Hvermanns (til dem som ikke vil tømme lommeboka, men allikevel få kvalitet) 500 - 550W Evga SuperNova G3 550W Evga SuperNova G2 550W Corsair RM550X Corsair CS550M Corsair Vengeance 550M 550W 600 - 650W EVGA SuperNova G3 650W EVGA SuperNova G2 650W EVGA 650 GQCorsair CS650M Corsair Vengeance 650M 650W 700 - 750W Evga SuperNova G3 750W Den beste! Evga SuperNova G2 750W Den 2nd best Corsair Vengeance 750M 750W High-end strømforsyninger EVGA SuperNOVA G2 1300W Corsair HX1200i 1200W Cooler Master V1200 1200W EVGA SuperNOVA G2 1600W Corsair AX1200i 1200W EVGA SuperNOVA T2 1600W Corsair AX1500i 1500W Corsair AX1600i 1600W Enermax Platimax 1700W Asus ROG Thor 1200W Under her så ser dere hvilke strømforsyninger som blir anbefalt ved forskjellige merkene. Alle her anbefales sterkt, velg en som passer ditt behov med tanke på pris, kabler, kanskje farge også? Anbefaler deg også til å lese en del av testene som er linket til ved siden av. Slik at du får et innblikk i hvordan akkurat den fungerer, har dog ikke lagt til tester til hver enkel, men minst en test til hver serie. De strømforsyningene som IKKE er under her, kan heller ikke anbefales. (er en stund siden jeg oppdaterte her sist, det er kommet en del flere PSUer på markedet som kan anbefales sterkt, men jeg har ikke satt meg inn i disse enda, vett seasonic har lansert et par gode, det samme med corsair, listen vil bli oppdatert når jeg får tid) Antec: Bronse: Gull: Platina: Antec High Current Pro HCP-850 Antec High Current Pro HCP-1000 Les reviewsen herAntec High Current Pro HCP-1300 Les reviewsen her Enermax: Gull: Enermax Revolution87+ 850W ReviewEnermax Revolution87+ 1000W Her kan du lese testen av den her er enda enPlatina: Enermax Platimax 1700W Corsair: Gull: Platina:Corsair AX760 Corsair AX860 Noen tester: 1 2 3 4 Corsair AX1200i Corsair HX750i Test: 1 Corsair HX850i Corsair HX1000i Titan: Corsair AX 1500i Fractal Design: Platina: Cooler Master: Gull: Cooler Master V850 Noen tester: 1 2Cooler Master V1000 Noen tester: 1 2 3 Cooler Master V1200 XFX: Bronse: Gull: Platina: Seasonic: Gull: Seasonic Focus Plus Gold 550W Seasonic Focus Plus Gold 650W Seasonic Focus Plus Gold 750W Seasonic Focus Plus Gold 850W Seasonic Focus Plus Gold 1000W Platina: Seasonic Prime Platinum 650W Seasonic Prime Platinum 750W Seasonic Prime Platinum 850W Seasonic Prime Platinum 1000W Seasonic Prime Platinum 1200W Seasonic Prime Platinum 1300W Titan Seasonic Prime Ultra Titanium 650W Seasonic Prime Ultra Titanium 750W Seasonic Prime Ultra Titanium 850W Seasonic Prime Ultra Titanium 1000W Super Flower: Gull:Platina: Titan: Evga: Gull: EVGA SuperNOVA G2 750W EVGA SuperNOVA G2 850W Les testen! Beste i sin klasse EVGA SuperNOVA G2 1300W Platina:EVGA SuperNOVA G2 1000W EVGA SuperNOVA P2 1000W EVGA SuperNOVA G2 1600W les testen her Titanium Evga SuperNova T2 850W Evga SuperNova T2 1000W Evga SuperNova T2 1600W Be-Quiet Platina: Noen av strømforsyningene vil kanskje ikke fungere 100% når du har en Haswell CPU, dette pga strømsparingsstyring i cpu. For at systemet ditt skal fungere 100% må du inn i bios under CMOS innstillingene og disable c6 og c7. Til dere som har en PSU som tar kveld innenfor garanti/reklamasjon: Tar denne kveld og tar med seg en eller flere komponenter i PCen din, har du rett på å få dekket disse. Referer til Forbrukerkjøpsloven paragraf 34, første ledd som omhandler følgeskader: Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk. Endret 31. juli 2019 av sveibuen 51 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Flott tråd! Keep it going 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Bra initiativ Jeg kjøpte for 1 mnd siden Antec High Current Pro HCP-1300 Platinum 1300W. Denne strømforsyningen har egen kablel for å koble til strømforsyning nr 2 av samme type, så slipper man slik "jalla" overgang, eller binders jumpstart for nr 2 Dette er den første strømforsyningen jeg har sett at har en slik kabel. Har lite erfaring med annet enn high end strømforsyninger, men kan gjerne komme med erfaringer/tips om det trengs for de som trenger det lille ekstra Mine favoritt strømforsyninger: Enermax, Antec, Silverstone, Corsair og den legendariske PC Power & Cooling 1200w ("verdens dyreste" 1200w og beste i sin tid) Endret 24. februar 2014 av Nizzen 3 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Takk så meget Kommer nok flere produsenter. Men akkurat nå holder jeg på å fjerne noen og sortere dem etter bronse, sølv, gull og platina. Legger også pris til. Så tar nå litt tid. Men jeg ønsker tilbakemeldinger på hva som kunne bli lagt til og fjernet osv osv 2 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Glimrende initiativ! Hadde kanskje vært en ide og hatt med litt mer informasjon enn bare link til prisjakt og pris? Eksempelvis Antec: High Current Gamer 520W 656kr i stedet for Antec: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1214674 656kr Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Ja så klart Er i start fasen enda. Tar nok et par dager dette her. Men akkurat nå så legger jeg inn priser først og fjerner noen av dem. 3 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Bra jobb så langt Nå er det bare å følge opp slik at vi får en bra guide. Få med ett råd om at PSU'en faktisk er DEN VIKTIGSTE komponenten i en ny maskin. Er jo flere her på forumet som har dyrkjøpte erfaringer med dårlige/gamle PSU'er, så er det ett sted man ikke bør snu på krona så er det på PSU. Det er bedre å kjøpe en PSU av god kvalitet og med mer watt enn man tror man trenger. Endret 24. februar 2014 av Minhund 5 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Ser at jeg kan få en Corsair AX 860 til prisen av Seasonic X 750watt, Hva burde jeg gå for av de to (evt andre) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Ser at jeg kan få en Corsair AX 860 til prisen av Seasonic X 750watt, Hva burde jeg gå for av de to (evt andre) Hvilke komponenter skal du bruke? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Av de to så kan du gå for den billigste vil nå jeg påstå, da du får mer power fra AXen. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Det som er litt "morsomt" er CS serien til corsair, denne kom seg helskinnet gjennom testen til HardOCP. Minuset var prisen, de visste ikke helt hvor dem skulle plassere strømforsyningen Endret 24. februar 2014 av sveibuen 2 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Bra initiativ Jeg kjøpte for 1 mnd siden Antec High Current Pro HCP-1300 Platinum 1300W. Denne strømforsyningen har egen kablel for å koble til strømforsyning nr 2 av samme type, så slipper man slik "jalla" overgang, eller binders jumpstart for nr 2 Dette er den første strømforsyningen jeg har sett at har en slik kabel. Har lite erfaring med annet enn high end strømforsyninger, men kan gjerne komme med erfaringer/tips om det trengs for de som trenger det lille ekstra Mine favoritt strømforsyninger: Enermax, Antec, Silverstone, Corsair og den legendariske PC Power & Cooling 1200w ("verdens dyreste" 1200w og beste i sin tid) Antec cpuen du skriver om der. Er laget av Delta Electronics. Hvordan er den? er den virkelig god? eller legger den seg blandt de 10 beste? 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Bra initiativ Jeg kjøpte for 1 mnd siden Antec High Current Pro HCP-1300 Platinum 1300W. Denne strømforsyningen har egen kablel for å koble til strømforsyning nr 2 av samme type, så slipper man slik "jalla" overgang, eller binders jumpstart for nr 2 Dette er den første strømforsyningen jeg har sett at har en slik kabel. Har lite erfaring med annet enn high end strømforsyninger, men kan gjerne komme med erfaringer/tips om det trengs for de som trenger det lille ekstra Mine favoritt strømforsyninger: Enermax, Antec, Silverstone, Corsair og den legendariske PC Power & Cooling 1200w ("verdens dyreste" 1200w og beste i sin tid) Antec cpuen du skriver om der. Er laget av Delta Electronics. Hvordan er den? er den virkelig god? eller legger den seg blandt de 10 beste? Nå har ikkje jeg testet den så lenge, men det kan virke som om den er særdeles bra. Særlig når Delta Electronics har laget den De andre Antec HCP har også vært mye brukt av de store gutta innen overklokking, og det er nok med god grunn En review: http://www.hardocp.com/article/2014/02/13/antec_high_current_pro_platinum_1300w_psu_review/9#.UwvDF0qV0uU Endret 24. februar 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Good leste litt om den nå Ser lovende ut Er jo så ekstremt mange der ute. Så om jeg så har lest i mange titals timer så rekker jeg ikke over alt. Da er det kjekt å få tilbakemelding her om hvilke som er bra og dårlig Endret 24. februar 2014 av sveibuen 1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 1+ for en herlig tråd, Sveibuen. Jeg savner Super Flower. Litt morsomt navn, men de lager noen utrolig gode strømforsyninger (Seasonic baserte) til en pris som er vanskelig å matche. Super Flower Golden Green er en vinner! 560 kroner for en 500W 80+ Gold Seasonic basert modulær (?) PSU er jo et regelrett kupp. Ellers kan en kanskje poengtere i innlegget at alle strømforsyningene som er listet opp er adekvate / gode nok. En må ikke kjøpe Seasonic Platinum 860 til 1800 kroner når f. eks. Antec eller Super Flower leverer varene de og. 3 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Takk for alle tilbakemeldingene Men jeg trenger deres hjelp fremover for å holde denne posten oppdatert, tenker da mest på når det kommer nye strømforsyninger på markedet. Gi en lyd fra dere her da om akkurat det. Viss dere føler det mangler noe på lista så spytt ut Er som sagt fortsatt under utvikling Endret 25. februar 2014 av sveibuen 1 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Veldig bra jobba, flott med tråder som dette! Stå på Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 1+ for en herlig tråd, Sveibuen. Jeg savner Super Flower. Litt morsomt navn, men de lager noen utrolig gode strømforsyninger (Seasonic baserte) til en pris som er vanskelig å matche. Hmm. Super Flower er faktisk sin egen OEM. D.v.s de designer sine egne PSUer på egen teknologi. Såvidt meg bekjent har de aldri gitt ut noen strømforsyninger under en annen OEM. Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 TS fortjener flere plusser, slike tråder er hva forumet trenger..! Hva vil jeg trenge av PSU for R9 290 Crossfire, i7-4770K, full vannkjøling og overklokk? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 En god 1200W PSU vil jeg si Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå