Malmern Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Hei, har nettopp flytta inn i leilighet med en gassovn som varmekilde,og lurte på beste måte å slå den av,er det best å bare skru av gassen og la den brenne ut av seg selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 er det en slik en med hjul på eller fastmontert peis sak? de på hjul er det bare å skru av gassen så slukner de med en gang. hvordan det er på andre faste installasjoner vet jeg ikke, men vil tro det er samme prinsipp der hvis det ikke finnes noen dedikert av bryter Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Har du gassflaska inne i leiligheita, eller har du rør inn frå eit fellesanlegg? Dersom det er snakk om eit fellesanlegg så skulle du egentlig ha fått opplæring i korleis du bruker og stenger av gassen før du flytta inn. Prossedyra for å slå av gassovnen kan variere litt frå merke til merke, men det er viktigaste er å stenge av gassen. Normalt sett vil det være fornuftig å stenge av gassen og la flammen brenne ut av seg sjølv, på den måten er det ingen fare for at det kjem uforbrent gass inn i leiligheita. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Det er snakk om en fastmontert ovn med fellesanlegg,grunnen til at jeg ikke har fått opplæring er fordi det er leiligheten til broren min,og den er i Budapest, han er i Norge nå,så litt vanskelig å lære meg opp da. Jeg slo av gassen og venta ca. 10 min for å la flammen brenne helt ut,det virker som det gikk bra. ^^Edit: Kan poste noen bilder av mekanismen,så kan noen med litt bedre peiling si hva de mener. Endret 25. februar 2014 av Malmern Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 hva med å ringe/skype/sende melding til broren din og spørre han? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) hva med å ringe/skype/sende melding til broren din og spørre han? Gjorde det igår kveld, var bare å slå av gassen og la det brenne ut. Edit: Bilder av mekanismen: Endret 26. februar 2014 av Malmern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå