MilKman' Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Hei! Jeg kjøpte nylig glidemiddel (Super Slik) på eBay. Jeg stusset litt på ingrediensene i forhold til kondomeriets glidemiddel. Begge inneholder vann, Glycerine BP, Hydroxyethyl Cellulose og Mono Propylene Glycol USP. Jeg anså de 4 første ingrediensene som OK, ettersom kondomeriet bruker det i dems mye kjøpte glidemiddel. Jeg stusset på ingrediensene under: Sodium Methylparaben Sodium Ethylparaben Sodium Propylparaben Det skal jo være så bra med glidemiddel "uten parfyme og parabener", så da lurer jeg litt på hvor farlig dette egentlig er i et glidemiddel? Burde vi la være å bruke dette? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Det er nok lurt å begrense mengden der hvor man kan velge det bort selv. Jeg har i alle fall aktivt holdt meg unna det i noen år. Bruker konsekvent produkter uten parabener, selv om det også finnes naturlig i naturen i små mengder. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Parabener etterligner østrogen. Smurt på et sted der stoffet glir rett inn i kroppen, så kan du tenke deg at resultatet ikke trekker deg i mandig retning, akkurat. http://en.wikipedia.org/wiki/Paraben Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Parabener etterligner østrogen. Smurt på et sted der stoffet glir rett inn i kroppen, så kan du tenke deg at resultatet ikke trekker deg i mandig retning, akkurat. http://en.wikipedia.org/wiki/Paraben Ja, jeg har faktisk lest litt om det, bla brystrkeft hos henne, men jeg har igjen lest at flere leger har 'friskmeldt' stoffet, ettersomd et kan brukes i kontrollerte mengder. De parabenene jeg nevnte over er de mest brukte i kosmetikk (Kosmetikk som inneholder parabener, vel og merke), Methylparaben finnes jo til og med i blåbær (?!). Men det er så mange forskjellige meninger, så det er vanskelig å si. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 På en annen side dreper de bakterier og sopp. For å trekke østrogensporet litt i tvil: "For example, methylparaben is found in blueberries," og Blueberries are usually erect. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 På en annen side dreper de bakterier og sopp. For å trekke østrogensporet litt i tvil: "For example, methylparaben is found in blueberries," og Blueberries are usually erect. Stemmer, det var nok der jeg leste det, haha. Ekstremt vanskelig... Finner ikke no særlig spennende om parabener og glidemiddel på google heller, annet enn "Helt uten parabener"-annonser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå