Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er parabener i glidemiddel farlige?

MilKman'

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte nylig glidemiddel (Super Slik) på eBay.

Jeg stusset litt på ingrediensene i forhold til kondomeriets glidemiddel.

Begge inneholder vann, Glycerine BP, Hydroxyethyl Cellulose og Mono Propylene Glycol USP.

Jeg anså de 4 første ingrediensene som OK, ettersom kondomeriet bruker det i dems mye kjøpte glidemiddel.

Jeg stusset på ingrediensene under:

Sodium Methylparaben

Sodium Ethylparaben

Sodium Propylparaben

Det skal jo være så bra med glidemiddel "uten parfyme og parabener", så da lurer jeg litt på hvor farlig dette egentlig er i et glidemiddel?

Burde vi la være å bruke dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Parabener etterligner østrogen. Smurt på et sted der stoffet glir rett inn i kroppen, så kan du tenke deg at resultatet ikke trekker deg i mandig retning, akkurat. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Paraben

Ja, jeg har faktisk lest litt om det, bla brystrkeft hos henne, men jeg har igjen lest at flere leger har 'friskmeldt' stoffet, ettersomd et kan brukes i kontrollerte mengder. De parabenene jeg nevnte over er de mest brukte i kosmetikk (Kosmetikk som inneholder parabener, vel og merke), Methylparaben finnes jo til og med i blåbær (?!). Men det er så mange forskjellige meninger, så det er vanskelig å si. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...