Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Liten router med mulighet for SNMP?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en leilighet hvor det står en trådløs repeater(ASUS EA-N66) som er koblet til hovedrouteren. Hovedrouteren har ikke jeg mulighet til å nå fysisk/justere på, kun repeateren, ettersom dette er i en leilighet. Det ser da slik ut:

Internett -> hovedrouter -> repeater -> meg

Jeg kunne tenke meg å sette opp en router til, som er "min egen" hovedrouter som jeg kan konfigurere med SNMP osv. Tanken er da slik:

Internett -> hovedrouter -> repeater -> ny_router -> meg

Da tenkte jeg å koble repeateren inn i ny_router, og "late som" signalet fra denne er internettet. Går dette an, og isåfall er det noen anbefalte små routere som passer?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus EA-N66 er både en repeater, aksesspunkt og nettverksadapter, ettersom hvilket modus den er konfigurert til...

Ser ikke helt problemet ditt... Hvor er EA'n plassert? Det lureste for deg å gjøre, hadde vært å koble den til PCen din og brukt den som et adapter (trådløst nettverkskort).. Bare sett den opp i Ethernet Adapter Mode...

SNMP brukes ikke til å konfigurere, det brukes til å overvåke og samle inn data om nettverket og enheter....

Lenke til kommentar

Det som er dumt slik det er nå, er at nettverket deles med flere. Jeg ønsker å ha et eget internt nettverk som bare mine enheter er inne på, uten at andre kan koble seg innpå. Så trenger jeg flere ethernet porter, og liker å ha statistikk over brukt båndbredde over SNMP samt ping.

Egentlig så har jeg ikke mulighet til å konfigurere repeateren engang, denne er passordbeskyttet fant jeg ut akkurat nå, med et annet passord enn standard. Det kan kanskje fikses, men slik ståa er nå får jeg ikke konfigurert den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...