AnonymDiskusjon Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Det har seg slik at min vennine har blitt oppsøkt av en utviklingshemmet mann. Hun sier at hun er veldig engstelig, også har hun en datter på åtte år. Hun er veldig redd for om han er ute etter henne og. Jeg har sagt at hun må gå til politiet, men det ønsker hun ikke. Hun sier at politiet har nok arbeid fra før og at dette ikke er noe å innvolvere politiet i. Men jeg har merket at hun sliter med dette, og hun er jo selvfølgelig beymret for datteren sin. Jeg føler at jeg har plikt til å gripe inn, for jeg bryr meg veldig mye om henne. Bør jeg oppsøke denne mannen og ta en alvorsprat med han?. Alle i denne lille bygda vet hvem han er. Jeg kjenner han ikke, har bare sett han av og til, men jeg vet hvor han bor. Bør jeg oppsøke han og be han om å slutte å oppsøke venninen min? Anonymous poster hash: e462d...d63 Anonymous poster hash: 4d346...ed7 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Jeg tviler på at det nytter å oppsøke han. Det nytter ikke med "friske" folk, og det nytter trolig mindre med en utviklingshemmet mann. Om hun oppsøker politiet kan ihvertfall de gjøre en jobb med å finne ut om denne mannen har en verge, ettersom han er utviklingshemmet. Om hun ikke vil ta kontakt med politiet tror jeg dessverre det er lite som kan bli gjort. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Hvis det virkelig er en stalker, er hodet hans muligens så forskrudd at han vil plutselig gjøre noe drastisk hvis du tropper opp hjemme hos han. F.eks. sette ut rykter om deg i bygda, eller hva som helst for å "beskytte" dama mot deg. Stalkere tror nemlig gjerne at "bare hvis atte..." så VIL egentlig dama ha dem, det er bare diverse ting i veien, som f.eks. deg. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Jeg har prøvd å overtalt henne til å gå til politiet så mange ganger nå uten at hun selv ønsker det. Men jeg bør kanskje ta kontakt med kommunen. Anonymous poster hash: 4d346...ed7 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Du kan finne tak i mannens verge å gi dem beskjed. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Det har seg slik at min vennine har blitt oppsøkt av en utviklingshemmet mann. Hun sier at hun er veldig engstelig, også har hun en datter på åtte år. Hun er veldig redd for om han er ute etter henne og. Jeg har sagt at hun må gå til politiet, men det ønsker hun ikke. Hun sier at politiet har nok arbeid fra før og at dette ikke er noe å innvolvere politiet i. Men jeg har merket at hun sliter med dette, og hun er jo selvfølgelig beymret for datteren sin. Jeg føler at jeg har plikt til å gripe inn, for jeg bryr meg veldig mye om henne. Bør jeg oppsøke denne mannen og ta en alvorsprat med han?. Alle i denne lille bygda vet hvem han er. Jeg kjenner han ikke, har bare sett han av og til, men jeg vet hvor han bor. Bør jeg oppsøke han og be han om å slutte å oppsøke venninen min? Anonymous poster hash: e462d...d63 Anonymous poster hash: 4d346...ed7 Er han utviklingshemmet så har han mest sannsynlig tjenester i kommunen. Mulig bolig med personal osv. Kontakt kommunen og meld i fra. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Har han verge, eller en støttekontakt som omgås han mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå