Gå til innhold

Venstre-politiker innrømmer seksuell omgang med mindreårig

Anbefalte innlegg

Det vet du ingenting om siden du ikke vet alderen til noen av de.

Mener du at "han erkjenner sex med en mindreårig" bør tolkes som noe annet enn nettopp at jenten var mindreårig?

Loven er ikke absolutt i aldersgrensehåndhevning.

Vi vet heller ikke om han er skyldig. Vi vet i det hele tatt ikke så mye om saken, men ut fra de tingene vi vet så er det altså begått overgrep. Hovedregelen er at sex med mindreårig er forbudt (en seksualforbrytelse, eller et overgrep om du vil), og så er det et unntak som gjør at det likevel kan være lovlig gitt visse vilkår. Å insistere på at det ikke skal kalles for overgrep før vi vet med absolutt sikkerhet at noen er dømt har lite for seg, han er under etterforskning for overgrep og da er det naturlig at det potensielle forholdet omtales som nettopp overgrep. Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jenta som har anmeldt forholdet er medlem av Unge Venstre og under den seksuelle lavalder, ifølge avisen. Klassekampen har snakket med advokatene til begge parter, og får bekreftet at saken er under etterforskning.[/size]

Sånn helt seriøst, hva mer trenger du?

Hva har det med påstanden om "lavalder" og "overgrep"?

Det eneste jeg påpeker er det absurde å hevde at det er automatisk overgrep om den ene er under 16. Samtidig som "under 16" er ikke absolutt.

At dette er for meget for deg å takle, må du nesten ta på egen kappe.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Jenta som har anmeldt forholdet er medlem av Unge Venstre og under den seksuelle lavalder, ifølge avisen. Klassekampen har snakket med advokatene til begge parter, og får bekreftet at saken er under etterforskning.[/size]

Sånn helt seriøst, hva mer trenger du?

Hva har det med påstanden om "lavalder" og "overgrep"?

Det eneste jeg påpeker er det absurde å hevde at det er automatisk overgrep om den ene er under 16. Samtidig som "under 16" er ikke absolutt.

At dette er for meget for deg å takle, må du nesten ta på egen kappe.

En folkevalgt Venstre-politiker i 20-årene er anmeldt for voldtekt av en mindreårig jente. Politikeren

erkjenner seksuell omgang, men nekter for at det dreier seg om

en voldtekt.

Det er tydligvis meget for deg å takle å lese artikkelen også.

Lenke til kommentar

Det er tydligvis meget for deg å takle å lese artikkelen også.

Trenger link for det. Men takk for at du endelig klarte å få med påstanden som faktisk underbygger din påstand. Det er altså håp for avdankede ramboer også.

Jeg tok ett utgangspunkt i at du hadde innhentet den informasjonen som faktisk var nødvendig for å ta ett såpass skråsikkert standpunkt. Jeg tok tydligvis feil.

Lenke til kommentar

Jeg tok ett utgangspunkt i at du hadde innhentet den informasjonen som faktisk var nødvendig for å ta ett såpass skråsikkert standpunkt. Jeg tok tydligvis feil.

Mitt utgangspunkt er selvsagt at en anklaget er uskyldig i overgrep så lenge det ikke kan bevises ut over enhver tvil.

Han vil dog dømmes uansett pga alder. Noe som er tåpelig.

Lenke til kommentar

Mitt utgangspunkt er selvsagt at en anklaget er uskyldig i overgrep så lenge det ikke kan bevises ut over enhver tvil.

Han vil dog dømmes uansett pga alder. Noe som er tåpelig.

En mindreårig har anmeldt forholdet. Overgrepssaker er ikke alltid utover en hver tvil, men det er ett hendelsesforløp som uavhengig av dette aldri burde funnet sted.

Lenke til kommentar

En mindreårig har anmeldt forholdet. Overgrepssaker er ikke alltid utover en hver tvil, men det er ett hendelsesforløp som uavhengig av dette aldri burde funnet sted.

Tullball. Loven sier eksplisitt at lavalder er ikke absolutt. Dermed kan hat mot menn florere, og unntaksvis mot kvinner som man føler må utføre eksempelrettergang mot siden man da skal lalle seg inn i drømmen om at loven er "kjønnsnøytral".

Lenke til kommentar

Tullball. Loven sier eksplisitt at lavalder er ikke absolutt. Dermed kan hat mot menn florere, og unntaksvis mot kvinner som man føler må utføre eksempelrettergang mot siden man da skal lalle seg inn i drømmen om at loven er "kjønnsnøytral".

Forandrer ikke faktumet at en mann i 20-årene har hatt sexuell omgang med en mindreårig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...