Gå til innhold

Misbruk av ordet rasisme


MrL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Når romfolket får [Når skal man egentlig slutte å misbruke ordet "rasisme" for å hele tiden forsvare alle innvandrene?

Det er venstreradikalere som er "eksperter" på å misbruke ordet "rasisme". Derfor blir det vel ikke slutt på å misbruke begrepet rasisme i denne sammenheng før venstreradikalismen er havnet på historiens skraphaug.

Endret av xyzxyz
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Når romfolket får ødelagt hjemmet sitt kalles det rasisme, men når romfolket smadrer andres "hjem" da er det bare "hærverk"?

 

Når skal man egentlig slutte å misbruke ordet "rasisme" for å hele tiden forsvare alle innvandrene?

 

For det første er det to forskjellige folk som sier det, og kan ha lista forskjellige steder for hva de kaller rasisme.

 

For det andre er det god grunn til å tro at campingvogna er ødelagt fordi man misliker romfolk konkret, mens ødeleggelsene av båtene er ett resultat av en dårlig kultur/generell rasshølaktighet. Uten at det ene nødvendigvis er verre enn det andre som sådan.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Når romfolket får ødelagt hjemmet sitt kalles det rasisme, men når romfolket smadrer andres "hjem" da er det bare "hærverk"?

 

Når skal man egentlig slutte å misbruke ordet "rasisme" for å hele tiden forsvare alle innvandrene?

 

For det første er det to forskjellige folk som sier det, og kan ha lista forskjellige steder for hva de kaller rasisme.

 

For det andre er det god grunn til å tro at campingvogna er ødelagt fordi man misliker romfolk konkret, mens ødeleggelsene av båtene er ett resultat av en dårlig kultur/generell rasshølaktighet. Uten at det ene nødvendigvis er verre enn det andre som sådan.

 

AtW

 

 

Men ser du ikke det ironiske her? Man antar det er rasisme og fremlegger det slikt før fakta er på bordet, fordi man antar at man man være rasist når man gjør noe mot en romfamilie. Og hva er egentlig det? Jo det er fordommer! Fordommer mot at "alle" er rasister, fordi de elsker å bruke det ordet. Og det er nettop det som er det ironiske, anti-rasistene har jo selv fordommer mens de samtidig avskyr rasister med fordommer.- Og de elsker å kalle folk rasister for hver minste ting, så de skal få dårlig samvittighet!

 

Jeg er sikker på jeg snart må godta at romfolket roter i søppelkassa mi, for jeg blir vel rasist hvis jeg nekter dem.

Endret av MrLG
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skal jeg gjette er nok ikke denne familien særlig velkommen der de er. Hvem vet hva de egentlig har gjort for at noen skal gjøre dette. Ikke at det er greit av den grunn, men her antas det jo at det gjort fordi "man er rasist". Ser det faktisk mer sannsynlig at noen i nabolaget er dritlei et eller annet, enten det er tyveri, tigging fra dør til dør eller hva det er.

 

Uansett, trist at noen gjør dette. Det er klart man får medfølelse for dette, spesielt med tanke på at noen har vært så greie og gitt dem vogna så de har et sted å være inne om vinteren.

 

Likevel er det for dumt å trekke en konklusjon at rasisme er motivet bak dette. Litt som når en klående innvandrergutt på byn blir avvist av ei jente, og sier det samme. Det har liksom ingenting med at vedkommende ikke oppfører seg..

Lenke til kommentar

Men ser du ikke det ironiske her? Man antar det er rasisme og fremlegger det slikt før fakta er på bordet, fordi man antar at man man være rasist når man gjør noe mot en romfamilie. Og hva er egentlig det? Jo det er fordommer! Fordommer mot at "alle" er rasister, fordi de elsker å bruke det ordet. Og det er nettop det som er det ironiske, anti-rasistene har jo selv fordommer mens de samtidig avskyr rasister med fordommer.- Og de elsker å kalle folk rasister for hver minste ting, så de skal få dårlig samvittighet!

 

Jeg er sikker på jeg snart må godta at romfolket roter i søppelkassa mi, for jeg blir vel rasist hvis jeg nekter dem.

 

HVa er en anti-rasist og er alle anti-rasister like?

Lenke til kommentar

 

 

Når romfolket får ødelagt hjemmet sitt kalles det rasisme, men når romfolket smadrer andres "hjem" da er det bare "hærverk"?

 

Når skal man egentlig slutte å misbruke ordet "rasisme" for å hele tiden forsvare alle innvandrene?

 

For det første er det to forskjellige folk som sier det, og kan ha lista forskjellige steder for hva de kaller rasisme.

 

For det andre er det god grunn til å tro at campingvogna er ødelagt fordi man misliker romfolk konkret, mens ødeleggelsene av båtene er ett resultat av en dårlig kultur/generell rasshølaktighet. Uten at det ene nødvendigvis er verre enn det andre som sådan.

 

AtW

 

 

Men ser du ikke det ironiske her? Man antar det er rasisme og fremlegger det slikt før fakta er på bordet, fordi man antar at man man være rasist når man gjør noe mot en romfamilie. Og hva er egentlig det? Jo det er fordommer! Fordommer mot at "alle" er rasister, fordi de elsker å bruke det ordet. Og det er nettop det som er det ironiske, anti-rasistene har jo selv fordommer mens de samtidig avskyr rasister med fordommer.- Og de elsker å kalle folk rasister for hver minste ting, så de skal få dårlig samvittighet!

 

Jeg er sikker på jeg snart må godta at romfolket roter i søppelkassa mi, for jeg blir vel rasist hvis jeg nekter dem.

 

 

Alle har fordommer, eneste som skiller i så måte er at noen innbiller seg de ikke har det. Fordommer er en naturlig del av hvordan mennesker tenker, og det har også endel positive følger. Man antar campingvognen er ødelagt fordi noen misliker romfamilien i kraft at de er romfolk ja, det vil jeg si er en ganske god antakelse, den kan være feil, men det er slettes ikke usannsynlig. Ellers ser jeg ikke ironien du ser, mener du fordommer og rasisme er likeverdig? Og hvem er disse anti-rasistene som mener de ikke har fordommer? Kjenner du vedkommende som har uttalt seg, eller har du kanskje litt fordommer mot gruppen antirasister?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Men ser du ikke det ironiske her? Man antar det er rasisme og fremlegger det slikt før fakta er på bordet, fordi man antar at man man være rasist når man gjør noe mot en romfamilie. Og hva er egentlig det? Jo det er fordommer! Fordommer mot at "alle" er rasister, fordi de elsker å bruke det ordet. Og det er nettop det som er det ironiske, anti-rasistene har jo selv fordommer mens de samtidig avskyr rasister med fordommer.- Og de elsker å kalle folk rasister for hver minste ting, så de skal få dårlig samvittighet!

 

Jeg er sikker på jeg snart må godta at romfolket roter i søppelkassa mi, for jeg blir vel rasist hvis jeg nekter dem.

 

HVa er en anti-rasist og er alle anti-rasister like?

 

Et kodeord for anti-hvit. Ofte en venstreradikal hippie om mener rasisme kun går den ene veien.

Endret av Roger Roger
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men ser du ikke det ironiske her? Man antar det er rasisme og fremlegger det slikt før fakta er på bordet, fordi man antar at man man være rasist når man gjør noe mot en romfamilie. Og hva er egentlig det? Jo det er fordommer! Fordommer mot at "alle" er rasister, fordi de elsker å bruke det ordet. Og det er nettop det som er det ironiske, anti-rasistene har jo selv fordommer mens de samtidig avskyr rasister med fordommer.- Og de elsker å kalle folk rasister for hver minste ting, så de skal få dårlig samvittighet!

 

Jeg er sikker på jeg snart må godta at romfolket roter i søppelkassa mi, for jeg blir vel rasist hvis jeg nekter dem.

 

HVa er en anti-rasist og er alle anti-rasister like?

Et kodeord for anti-hvit. Ofte en venstreradikal hippie om mener rasisme kun går den ene veien.

Hvordan er mann "anti-hvit"?

Lenke til kommentar

Ellers ser jeg ikke ironien du ser, mener du fordommer og rasisme er likeverdig? Og hvem er disse anti-rasistene som mener de ikke har fordommer? Kjenner du vedkommende som har uttalt seg, eller har du kanskje litt fordommer mot gruppen antirasister?

 

AtW

 

 

Spørsmålet her er hvem er verst, anti-rasistene eller rasistene? Hvorfor kan ikke en innvandrer være rasist? Jo i prinsippet kan han det, men han vil aldri bli fremstilt som det. Hvorfor er det ikke sannsynlig at romfolket smashet de 150 båtene fordi de hater nordmenn, driter i eiendommen deres, og faktisk er rasister selv? Hvorfor kan ikke jeg ha fordommer og anta at de er rasister, når de har fordommer og antar at jeg er det?

 

Anti-rasistene bruker ordet rasisme for å forferdeliggjøre alle som er negative til innvandrere, alle som på en måte går imot. Det er så motbydelig at jeg snart ikke synes de er bedre enn rasister selv, om de så faktisk egentlig ikke bare er rasister selv.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjør ikke noe at det blir misbrukt, til slutt mister det ordet betydning ;)

 

Det er jo det som er trist. At ordet "rasisme" mister sim betydning er ikke bra, for det er nok å ta tak i rundt dette.

 

Problemet er at fokuset er helt feil, samt at ordet kastes rundt i alle mulige sammenhenger. Man antar at det er en rasistisk handling når en romcampingvogn blir knust. Jeg blir svært overrasket over om det er bakgrunnen for at det skjedde. Tror det enten er noen i nabolaget som er dritlei deres oppførsel, eller at dette er noen ungtælper som har lite å gjøre og synes at det å knuse en slik campingvogn er "gøy".

Lenke til kommentar

 

 

Gjør ikke noe at det blir misbrukt, til slutt mister det ordet betydning ;)

Det er jo det som er trist. At ordet "rasisme" mister sim betydning er ikke bra, for det er nok å ta tak i rundt dette.

 

Problemet er at fokuset er helt feil, samt at ordet kastes rundt i alle mulige sammenhenger. Man antar at det er en rasistisk handling når en romcampingvogn blir knust. Jeg blir svært overrasket over om det er bakgrunnen for at det skjedde. Tror det enten er noen i nabolaget som er dritlei deres oppførsel, eller at dette er noen ungtælper som har lite å gjøre og synes at det å knuse en slik campingvogn er "gøy".

Hva vet du om dette spesifikt familie og deres oppførsel? Hvis du ikke vet mye om disse folk hvorfor konkluderte du at deres oppførsel var dårlig?

Lenke til kommentar

 

 

Gjør ikke noe at det blir misbrukt, til slutt mister det ordet betydning ;)

Det er jo det som er trist. At ordet "rasisme" mister sim betydning er ikke bra, for det er nok å ta tak i rundt dette.

 

Problemet er at fokuset er helt feil, samt at ordet kastes rundt i alle mulige sammenhenger. Man antar at det er en rasistisk handling når en romcampingvogn blir knust. Jeg blir svært overrasket over om det er bakgrunnen for at det skjedde. Tror det enten er noen i nabolaget som er dritlei deres oppførsel, eller at dette er noen ungtælper som har lite å gjøre og synes at det å knuse en slik campingvogn er "gøy".

Hva vet du om dette spesifikt familie og deres oppførsel? Hvis du ikke vet mye om disse folk hvorfor konkluderte du at deres oppførsel var dårlig?

 

 

Jeg konkluderte da langt i fra at den var det.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg konkluderte da langt i fra at den var det.

Hva mener du med "drittlei deres oppførsel" da, som førte til at noen knuste deres hjem?

 

 

At det kunne være en grunn til at det skjedde, en mer sannsynlig grunn enn at noen gjorde dette pga. rasistiske tanker overfor romfolket.

 

Vi vet ærlig talt for lite om saken til å kunne trekke konklusjoner. De eneste som trekker en konklusjon her er at de som mener at dette er rasisme uansett. Etter min mening er langt i fra den mest sannsynlige grunnen til dette.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg konkluderte da langt i fra at den var det.

Hva mener du med "drittlei deres oppførsel" da, som førte til at noen knuste deres hjem?

At det kunne være en grunn til at det skjedde, en mer sannsynlig grunn enn at noen gjorde dette pga. rasistiske tanker overfor romfolket.

 

Vi vet ærlig talt for lite om saken til å kunne trekke konklusjoner. De eneste som trekker en konklusjon her er at de som mener at dette er rasisme uansett. Etter min mening er langt i fra den mest sannsynlige grunnen til dette.

Hva basere du dine vurderinger om at det er mer sannsynlig at:

 

1. Dette romersk familie oppførte seg dårlig og dermed ble deres hjem knuste

2. Noe unge folk gjorde det

 

Hvorfor ikke andre muligheter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...