Jostein K. Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Hei! Jeg har hatt Galaxy Note siden den kom ut, men den har det siste året vært helt håpløs. Har derfor bestemt meg for at det er på tide med en ny telefon. Problemet er at det er så utrolig mange valgmuligheter nå, og jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Vil ha Android, og vil helst ikke betale noe særlig mer enn 4000. Hadde vært veldig ok med godt kamera. Har forsøkt å se litt, og jeg heller mest mot Nexus 5, HTC One, LG G2 eller Xperia Z1. Noen forslag? Endret 24. februar 2014 av Jostein K. Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Alle de du nevner er gode tekefoner. Dra på butikken å kjøp den du faller for ;-) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Støtter forslaget til MobilNerd. Har hatt alle disse selv, men sitter igjen med HTC One som primærtelefon. Dette er den svakeste av de rent spesifikasjonsmessig, men det er bare noe med byggekvalitet, høyttalerene og diverse som gjør at jeg får mye større godfølelse med denne. Ikke merker jeg noe særlig forskjell på hastigheten heller. 1 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Jeg ville ha ventet på neste runde med nye telefoner som er rett rundt hjørnet. Selv har jeg HTC One, knall telefon på alle mulige måter, men hvis du må ha ny nå, så hadde jeg valgt Z1. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Z1 er vanntett, og det er i mine øyne en stor fordel. Er vel tvilsomt å få den for under 4000 uten binding/subsidiering?! Det er også en stor telefon som er helt i grenseland for praktisk enhåndsbruk, og den kan lett bli i veien eksempelvis når man bøyer seg for å knyte skoene, om man har den i vanlig bukselomme... Bortsett fra størrelsen, som kan være et minus, er det absolutt en god telefon ellers. Z1 compact bør vel også være et alternativ. edit: ellers ser jeg akkurat nå (på facebook) at Sony har lansert en Z2, som ser utseendemessig omtrent identisk ut med Z1.. Har ikke sett noe omtale av hva som er nytt/forbedret. Den kommer nok helt sikkert til å koste over 4000. (men Z1 vil da bli billigere...) Endret 24. februar 2014 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Det dere sier bekrefter egentlig i stor grad det inntrykket jeg har fått etter å ha lest meg opp i et par timer. Heller mest mot LG G2 eller HTC One nå, men får heller ta en tur på butikken for å se om jeg faller for en spesiell. Når det gjelder prisen kan jeg godt gå opp til rundt 5000 som Z1 ligger på, men dersom den ikke er særlig mye bedre enn for eksempel G2 til 3700 ser jeg ikke noe poeng i å bruke den ekstra tusenlappen. Er ikke sikker på om jeg har bruk for en mobil som for eksempel Z2 dersom prisen går særlig over 5000, ifht. Galaxy Note I er nok det aller meste en enorm oppgradering. Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 edit: ellers ser jeg akkurat nå (på facebook) at Sony har lansert en Z2, som ser utseendemessig omtrent identisk ut med Z1.. Har ikke sett noe omtale av hva som er nytt/forbedret. Den kommer nok helt sikkert til å koste over 4000. (men Z1 vil da bli billigere...) Vet du noenlunde når eldre modeller pleier å synke i pris? Z1 synker kanskje ikke før Z2 kommer i butikk? Lenke til kommentar
Morten-Rune Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 edit: ellers ser jeg akkurat nå (på facebook) at Sony har lansert en Z2, som ser utseendemessig omtrent identisk ut med Z1.. Har ikke sett noe omtale av hva som er nytt/forbedret. Den kommer nok helt sikkert til å koste over 4000. (men Z1 vil da bli billigere...) Vet du noenlunde når eldre modeller pleier å synke i pris? Z1 synker kanskje ikke før Z2 kommer i butikk? Er nysgjerrig på det samme. Utifra prishistorikken på prisguide, så virker som om prisene faller litt en liten stund etter at nyeste modell er lansert Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Jeg har selv G2 og er kjempefornøyd. Må innrømme at "WOW-faktoren" ikke er helt tilstedeværende, men den tviler jeg at du får hos Z1 heller. HTC one heller litt mer i denne retningen føler jeg, men da igjen må du betale samme pris og få en spesifikasjonsmessig dårligere telefon. Begge to er jo fine i mine øyne, men jeg endte da på G2 fordi jeg er en sucker for specs til en så god pris. Hva gjelder kameraet er jeg kjempefornøyd. Telefonen har knall skjerm, god lyd på musikk, den er rask og ørepluggene som følger med er av en hel del bedre kvalitet enn på andre telefoner visstnok. Jeg bruker NOCS NS600, så jeg har ikke testet de medfølgende for å være ærlig. Alt det du kan forvente av en toppmodell idag egentlig, og så er det jo knall at den kommer med 32gb innebygd. Men, som mange sier; gå i butikken, hold de og se hva du faller for. Men innenfor i din prisklasse så får du rett og slett ikke en bedre telefon idag, altså maks 4000,- Edit; Så nå at du kunne strekke deg til 5000,-, og da er jo z1 et alternativ. Men jeg synes det er litt teit å betale så mye ekstra for ingenting ekstra.. Så fremst du ikke faller veldig for designet Endret 26. februar 2014 av fiskerdigg Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Vet du noenlunde når eldre modeller pleier å synke i pris? Z1 synker kanskje ikke før Z2 kommer i butikk? Er nysgjerrig på det samme. Utifra prishistorikken på prisguide, så virker som om prisene faller litt en liten stund etter at nyeste modell er lansert Hittil har jeg byttet mobil sånn ca en gang hvert femte år, og ikke fire ganger i året som enkelte andre, så jeg er nok ikke den som følger mest med på akkurat den prisutviklingen... Edit; Så nå at du kunne strekke deg til 5000,-, og da er jo z1 et alternativ. Men jeg synes det er litt teit å betale så mye ekstra for ingenting ekstra.. For min del er det at den faktisk skal være vanntett god grunn til å betale en del ekstra, men det er sikkert ikke like viktig for alle. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Lg g2 er bra valg. Koster 3499 i butikk og gir veldig mye for pengene:). Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Lg g2 er bra valg. Koster 3499 i butikk og gir veldig mye for pengene:). Hvilken butikk er dette? e: ah, 16 GB ja. Da er det vel verdt å betale 300 kroner ekstra for 32 GB. e2: kjøpte LG G2 32 GB nå. Endret 26. februar 2014 av Jostein K. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Lg g2 32gb koster 3499 i NetCom butikkene:) Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Vet du noenlunde når eldre modeller pleier å synke i pris? Z1 synker kanskje ikke før Z2 kommer i butikk? Er nysgjerrig på det samme. Utifra prishistorikken på prisguide, så virker som om prisene faller litt en liten stund etter at nyeste modell er lansert Hittil har jeg byttet mobil sånn ca en gang hvert femte år, og ikke fire ganger i året som enkelte andre, så jeg er nok ikke den som følger mest med på akkurat den prisutviklingen... Edit; Så nå at du kunne strekke deg til 5000,-, og da er jo z1 et alternativ. Men jeg synes det er litt teit å betale så mye ekstra for ingenting ekstra.. For min del er det at den faktisk skal være vanntett god grunn til å betale en del ekstra, men det er sikkert ikke like viktig for alle. Ja, den kan jeg se. Jeg har enda tilgode å faktisk få fuktskader på noen av telefonene mine, eller knuse skjermen for den saks skyld, så jeg finner ikke dette veldig interessant. Men igjen, folk har jo forskjellige behov, godt det er et bra utvalg på android fronten om dagen TS: Gratulerer med ny telefon, er en tråd om erfaringer og meninger på g2 her på forumet og, ta en titt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå