Gå til innhold

Hva trenger jeg til å lage meg noen kjøleblokker til..


Anbefalte innlegg

Om man nöjer sej med raka metallrör (koppar) som slanganslutningar finns ett enkelt och säkert sätt:

 

1) Skaffa rör med ytterdimension som matchar slangarnas innerdimension. Kapa rören till lämplig längd och runda av alla vassa kanter.

2) Borra hål i kylaren där rören skall fästas, hålen bör vara rörens ytterdiameter minus 0,05-0,10 mm, så att man inte kan sticka in rören.

3) Värm kylblocket i ugnen samtidigt som du kyler ner rören i frysen. Då krymper rören och hålen blir större.

4) Använd lämpliga verktyg för att hålla i delarna när du sticker in rören i hålen.

5) När delarna är jämnvarma sitter de ihop, men du kan förstärka skarven med lödning eller lim.

 

/Olle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...Som minte meg på hvordan skal jeg få løs kjøleribbene? Limt fast med Artic Silver Adhesive...

 

Det går ikkje :p Hvis du har brukt samme type som meg så e det så sei umulig å få de av. Med mindre du har blanda det med AC goop. Prøvde å få det av mitt kort. Ikkje F om det gikk. Fønet de gloheite, men når eg skulle ta de av virka det mistenklig som om selve ram brikka ville følge med hvis eg prøvde hardere...

Lenke til kommentar
Det går ikkje :p Hvis du har brukt samme type som meg så e det så sei umulig å få de av. Med mindre du har blanda det med AC goop. Prøvde å få det av mitt kort. Ikkje F om det gikk. Fønet de gloheite, men når eg skulle ta de av virka det mistenklig som om selve ram brikka ville følge med hvis eg prøvde hardere...

 

søren da. det var det jeg fryktet...

 

så du tror ikke det hjelper og klokke de høgt og kjøre 3dmark hundre ganger og rive ut kontakten og kjøre på med hårtøkeren, for så å ta et riktig napp i de?

Lenke til kommentar

Vel, det e ikkje noe eg ville ha prøvd personlig. Men kanskje noen andre har erfaring med å få slikt av.

 

Limet er meget sterkt. Hvis det som limes sammen senere skal taes fra hverandre må "Arctic Silver Thermal Adhesive" blandes ut med "Arctic Silver Premium Silver Thermal Compound".

 

Fra Microplex sin produkt beskrivelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...