Rudde Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Betyr ikke at han ikke viser inntrykk for hva han syntes.Hva betyr dette, at sensor gjør grimaser? Dette får man sannsynligvis ikke med seg, da man ikke skal se på sensor under kjøring. Pust, kroppspråk osv.. Hvis du ikke får med deg kroppspråket hans i sidesynet burde du kanskje ikke være sjåfør. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Pust, kroppspråk osv.. Hvis du ikke får med deg kroppspråket hans i sidesynet burde du kanskje ikke være sjåfør. Tåpelig uttalelse. Selvsagt kan man være en utmerket sjåfør uten å bruke av konsentrasjonen på å vurdere kroppsspråket til passasjeren. Faktisk husker jeg tydelig formaningene fra min kjørelærer om å dr.. i sensor, bortsett fra det han _sa_, og kun om det hørtes fornuftig ut. F.eks kan en sensor si "kjør rett fram", mens du likevel må ta hensyn til annen trafikk, røde lys, etc. Forøvrig vil jeg si at en god sensor sitter dønn i ro, uten å lage noe mimikk eller andre fakter. Både på bil og MC. Endret 24. februar 2014 av fikse 2 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Pust, kroppspråk osv.. Hvis du ikke får med deg kroppspråket hans i sidesynet burde du kanskje ikke være sjåfør.Jeg skulle likt å sett den sensoren som endrer pust basert på hvordan kandidaten gjør det. Annet enn hvis kandidaten er hårreisende dårlig, og da skjønner han det nok selv uansett, for da får du beskjed om å kjøre tilbake til trafikkstasjonen ganske fort. Hva slags kroppsspråk tror du sensor avslører seg med? Endret 24. februar 2014 av Mikachu Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Kjørelæreren min sa at en elev hadde strøket fordi han hele tiden lente seg over for å se hva sensor skrev på blokka. 2 Lenke til kommentar
River Song Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Bytt lærer, helt klart. Du skal konsentrere deg om kjøringen og lære deg å kjøre bil, ikke bruke energi på å være nervøs pga læreren under timene.! Ang dette med sensor på skal denne selvsagt være helt nøytral, ingen sensor sitter og sukker og stønner.... Lenke til kommentar
Quote Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Jeg ser du allerede har fått tips om å bytte kjørelærer, så det trenger jeg ikke å kommentere. Du nevner i trådtittelen at du snart gir opp sertifikatet. Det må du for all del ikke gjøre. Du sier at du klarer å kjøre veldig bra når du er med foreldrene dine - eller din gamle kjørelærer. Jeg vet veldig godt hvordan det er å være nervøs med kjørelærer, noe som førte til at jeg gjerne gjorde feil som jeg ellers aldri hadde gjort. 1 Lenke til kommentar
kenpet Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Takk for tips, folkens! Jeg sa til han at jeg aldri pleide å gjøre disse feilene, men gjorde det fordi jeg var nervøs, slik at han evt. kunne forsøke å roe meg ned i stedet. Men han svarte bare: "Dette skal sitte oppi huet og være automatisert selv om man er litt nervøs". Hjalp meg ikke så mye, fordi jeg er livredd for å gjøre feil med denne læreren, i motsetning til han forrige jeg hadde. Og som sagt, når jeg kjører med pappa går alt som en drøm, og jeg tenker ikke noe over hvordan jeg kjører. Alt skjer bare automatisk. Er livredd for å bomgire, bremse for sent, eller glemme andre ting når jeg er ute med kjørelærer. Det tar knekken på meg psykisk! Nå har jeg kjøretime på mandag, så kommer tii å sitte og grue meg i helgen, sånn som forrige helg. Vil ha en helg som jeg kan nyte fullt ut, og ha en helg hvor jeg bare kan slappe av, og ikke bare gå og tenke på at jeg har kjøretime på mandag. Så da skal jeg nok be pent om å bytte kjørelærer, og få en som er mer rolig og som har god tålmodighet. Jeg er jo ganske innadvent og sjenert av meg, så kan være noe med det. Igjen, tusen takk for tips! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Jeg ville vurdert å ringe i dag, be om annen kjørelærer, slik at du kanskje slipper å få kjøretimen på Mandag utsatt. Vær bestemt, si at du HAR tenkt og bestemt deg, om noen vil motargumentere. Så slipper du å grue deg i helgen. Det er bortkastet det! Lykke til Lenke til kommentar
kenpet Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Da har jeg byttet kjørelærer. Han som ble syk får ikke jobbet før juni, så får en ukjent en som lærer. Han hørtes hyggelig ut på telefon, så krysser fingrene for at han er det i virkeligheten, hehe. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Flott for deg! Masse lykke til videre Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Ang fartsavpasning så er det ment at en skal ligge i 80 i en 80, Nei, 80-grense vil si at du ikke har lov til å kjøre over 80. Du risikerer faktisk i teorien en bot på 600kr ved å kjøre i 81km/t i en 80-sone. http://no.wikipedia.org/wiki/Fartsgrenser_i_Norge Det skal sies at jeg er helt enig resten av det du skriver om at folk blir irriterte hvis du ligger i 75 i en 80-grense og at det finnes folk som oppfører seg som tullinger, men det er langt fra ulovlig. Toppen av lykke er å kjøre på en vei med elendige kjøreforhold, for så å få en person bak deg som har forstått såpass at han ikke bruker forbikjøringsfeltet, men ikke har skjønt nok til å la være å legge seg så tett opptil deg at du ikke kan lese skiltet i speilet i 75km/t.... Tipper jeg vanligvis ligger litt over fartsgrensen selv, men jeg tar det litt roligere under dårlige forhold. Det er heldigvis mange som skjønner at fartsgrensen er den øvre grensen, ikke farten du er pålagt å holde... Lenke til kommentar
M.H Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Pust, kroppspråk osv.. Hvis du ikke får med deg kroppspråket hans i sidesynet burde du kanskje ikke være sjåfør. Vet nå ikke helt. Jeg har kjørt bil i cirka 12 år nå, og har selvfølgelig vanligvis ingen problem med å registrere ting som skjer i bilen under kjøring. Men tidligere i år hadde jeg førerprøve for å få flere boksaver på førerkortet. Da var jeg så nervøs at jeg stort sett ikke enset sensoren, bortsett fra når hun sa hvor vi skulle kjøre osv. Hører med til historien at jeg bestod førerprøven. 1 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Hører med til historien at jeg bestod førerprøven. Hvis du ikke enset sensoren bør du kanskje ikke sitte bak rattet. Ifølge Rudde93, som har kjørt bil i to år, da. 1 Lenke til kommentar
M.H Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Hører med til historien at jeg bestod førerprøven. Hvis du ikke enset sensoren bør du kanskje ikke sitte bak rattet. Ifølge Rudde93, som har kjørt bil i to år, da. Kanskje det. Viste jo at sensoren satt der, men fulgte ikke med på hva hun gjorde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå