Jofrode Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Heisann lurte på åssen innstillinger dere bruker i prime 95 Blend test In-place large fft Small fft På forskudd takk Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Spørs hva jeg skal teste... Temp så tar jeg blend, stabilitet på CPU tar jeg small fft. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Okey min cpu clocka seg ned på small fft og ble kokvarm . lenge tester du smallfft? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) SKal du ha 24/7 klokk så tester du i 12-24 timer Blir CPUen din for varm og at den klokker seg ned, så må du klokke litt ned igjen. Sett deg en grense på MAKS 90*C når du kjører Prime. Kommer ned farlig nær 90 så klokk ned et lite hakk til Endret 24. februar 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 SKal du ha 24/7 klokk så tester du i 12-24 timer Blir CPUen din for varm og at den klokker seg ned, så må du klokke litt ned igjen. Sett deg en grense på MAKS 90*C når du kjører Prime. Kommer ned farlig nær 90 så klokk ned et lite hakk til Okey mener du da i smallfft? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Så lenge siden jeg har kjørt prime nå. så husker rett og slett ikke. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Så lenge siden jeg har kjørt prime nå. så husker rett og slett ikke. Okey takk for hjelpen jalle fall :=) Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 er Prime95 det beste å bruke til å teste f.eks Haswell? Har lest at AIDA64 stress test er bedre? Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) er Prime95 det beste å bruke til å teste f.eks Haswell? Har lest at AIDA64 stress test er bedre? Så en video på Youtube hvor en tekniker fra Asus direkte frarådet å bruke Prime95 på IvyBridge til stresstesting. Grunnen var at Prime95 ikke har (ikke hadde da i allefall) støtte for flere av teknologiene som IvyBridge CPU-er benyttet seg av. Prime95 kunne i verste fall ødelegge CPU-en,siden Prime95 ikke støttet disse teknologiene som IvyBridge CPU-er brukte. Han anbefalte kun AIDA64 som stress/stabilitetstesting til IvyBridge,mulig dette gjelder for Haswell også. Endret 24. februar 2014 av Stian V.H Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Aller beste er jo BF4. Da BF4 gjør mye mer en et stress program gjør. Men programmet kan gi deg en pekepinne med tanke på temperatur. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 er Prime95 det beste å bruke til å teste f.eks Haswell? Har lest at AIDA64 stress test er bedre? Så en video på Youtube hvor en tekniker fra Asus direkte frarådet å bruke Prime95 på IvyBridge til stresstesting. Grunnen var at Prime95 ikke har (ikke hadde da i allefall) støtte for flere av teknologiene som IvyBridge CPU-er benyttet seg av. Prime95 kunne i verste fall ødelegge CPU-en,siden Prime95 ikke støttet disse teknologiene som IvyBridge CPU-er brukte. Han anbefalte kun AIDA64 som stress/stabilitetstesting til IvyBridge,mulig dette gjelder for Haswell også. Prime95 blir regelmessig oppdatert for å dra nytte av nye instruksjonssett som Intel og AMD implementerer i prosessorene sine, han fyren fra ASUS har ikke store peilingen når han sier at du kan ødelegge en prosessor ved å ikke belaste alle pipelinene... IntelBurnTest er uansett fasitsvaret når det kommer til maksimal belastning og varmeproduksjon, og pleier oftest å fungere greit som stabilitetstest også. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Var sikkelig ned tur og teste med annet et prime for da måtte e clocke ned Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Var sikkelig ned tur og teste med annet et prime for da måtte e clocke ned Kommer jo ann på om CPU'en din er en god klokker og på hvor god kjøler du har 4.5 GHz er jo OK på luft og ferdig vannkjølingssett Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Har jeg en dritt cpu btw. Blend test i prime får jeg gode tempe 80 max Smallfft får jeg tett på 100 Clock er 1,280volt og 4,5ghz. Noe annet som kan være galt her? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 (endret) Har jeg en dritt cpu btw. Blend test i prime får jeg gode tempe 80 max Smallfft får jeg tett på 100 Clock er 1,280volt og 4,5ghz. Noe annet som kan være galt her? 1,280 vcore er vel noe høyt for 4,5 GHz, hva har du satt på PWM instillinger? Det er ikke bare å kjøre på med vcore når man klokker, det er endel grunninstillinger som bør gjøres før du rører vcore, vtt vccsa etc. Endret 25. februar 2014 av Minhund Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Har jeg en dritt cpu btw. Blend test i prime får jeg gode tempe 80 max Smallfft får jeg tett på 100 Clock er 1,280volt og 4,5ghz. Noe annet som kan være galt her? 1,280 vcore er vel noe høyt for 4,5 GHz, hva har du satt på PWM instillinger? Pwm `? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Har jeg en dritt cpu btw. Blend test i prime får jeg gode tempe 80 max Smallfft får jeg tett på 100 Clock er 1,280volt og 4,5ghz. Noe annet som kan være galt her? 1,280 vcore er vel noe høyt for 4,5 GHz, hva har du satt på PWM instillinger? Pwm `? Strøminstillinger-power management Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Okey kunne du skrifte en liste over hva jeg må gjøre disable og enable? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Okey kunne du skrifte en liste over hva jeg må gjøre disable og enable? Bedre om du kan ta ett bilde av instillingene der så kan jeg fortelle deg hvilke du bør endre, regner med at du hvet hvordan du tar screens av bios sider. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 jepp skal fikse det 2 sec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå