V. Haugen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Slik lurte de konkurrentene sine trill rundt.Ondskapsfullt reklamestunt fra DHL Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Problemet med de fleste fraktselskap er ikke at de ikke kan levere fort, men meningsløse gebyrer og latterlig behandling av pakkene. AtW 2 Lenke til kommentar
HawP Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Tar vel ikke lang tid før de får igjen med en liknende mynt. Og så kommer en fjerde aktør inn fra sida med budskapet "we deliver instead of wasting time on pranks" 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Problemet med de fleste fraktselskap er ikke at de ikke kan levere fort, men meningsløse gebyrer og latterlig behandling av pakkene. AtW Hvis man tenker på hva det koster disse selskapene i utgifter for å frakte pakker så er ikke prisene og gebyrene så ille. De skal også tjene penger, driver ikke veldedighet vettu Behandlingen av pakker er helt grei og man betaler i forhold til hva man skal ha fraktet med tanke på skjørhet. Et lite triks som funker bra er å skaffe seg noen "forsiktig glass" eller "denne side opp" klistremerker. Problemet ligger som oftest i pakkingen fra avsender desverre. Transportselskapene får mye mer hets en de fortjener. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Problemet med de fleste fraktselskap er ikke at de ikke kan levere fort, men meningsløse gebyrer og latterlig behandling av pakkene. AtW Hvis man tenker på hva det koster disse selskapene i utgifter for å frakte pakker så er ikke prisene og gebyrene så ille. De skal også tjene penger, driver ikke veldedighet vettu Behandlingen av pakker er helt grei og man betaler i forhold til hva man skal ha fraktet med tanke på skjørhet. Et lite triks som funker bra er å skaffe seg noen "forsiktig glass" eller "denne side opp" klistremerker. Problemet ligger som oftest i pakkingen fra avsender desverre. Transportselskapene får mye mer hets en de fortjener. Man må ikke drive med veledighet for å ha saklige og forutsigbare priser uten dustegebyr som kommer ut av det blå. Gjør man? Hvordan betaler jeg for å få ting behandlet bedre? FOrsiktig glass har nada å si. Transportselskaper får mindre tyn enn de fortjener i mine øyne, mengden transportskader er alt for høy, og gebyrene er legalt tvilsomme. AtW 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Prisene er forutsigbare og konstante de, forandres i omtrent samme takt som alt annet, justeres litt hvert år. Jeg vet ikke hva slags "uforutsigbare priser og gebyrer" du mener, men det er tydelig at du har liten eller dårlig erfaring med dette. Transportskader er over 90% av gangene avsenders feil. Dårlig pakket. Hvis du har forsikring på pakken så blir den behandlet bedre, koster ikke så mye mer, men er stort sett unødvendig. Du tar kontakt med avsender for å få fler fraktalternativer enn de som er oppgitt. Jeg har bestillt 1000vis av pakker og sendt en god del også jeg har hatt skade på under 1% av alle pakker. De gangene jeg har mottatt pakker med skader så har pakkingen i forhold til innholdet vært dårlig fra avsenders side. Hvis noe pakkes i hard papp med "popkorn" eller bobleplast inni og tåler bevegelse så blir det aldri ødelagt. Hvis du skal sende eller motta pakker som er ekstremt skjøre og tåler meget lite bevegelse så bruker du en kurèr. Håper dette hjelper deg Lykke til med frakten videre 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Prisene er forutsigbare og konstante de, forandres i omtrent samme takt som alt annet, justeres litt hvert år. Jeg vet ikke hva slags "uforutsigbare priser og gebyrer" du mener, men det er tydelig at du har liten eller dårlig erfaring med dette. Transportskader er over 90% av gangene avsenders feil. Dårlig pakket. Hvis du har forsikring på pakken så blir den behandlet bedre, koster ikke så mye mer, men er stort sett unødvendig. Du tar kontakt med avsender for å få fler fraktalternativer enn de som er oppgitt. Jeg har bestillt 1000vis av pakker og sendt en god del også jeg har hatt skade på under 1% av alle pakker. De gangene jeg har mottatt pakker med skader så har pakkingen i forhold til innholdet vært dårlig fra avsenders side. Hvis noe pakkes i hard papp med "popkorn" eller bobleplast inni og tåler bevegelse så blir det aldri ødelagt. Hvis du skal sende eller motta pakker som er ekstremt skjøre og tåler meget lite bevegelse så bruker du en kurèr. Håper dette hjelper deg Lykke til med frakten videre Jeg snakker om gebyrer som fortollingsgebyrer og terminalgebyrer osv, om du virkelig mener slikt er forutsibart og konstant, så kan du ikke ha mye erfaring med frakt. Se på store pakker, det er helt latterlig mye transportskader, det er snakk om ting som er greit pakken inn, det behandles som dritt. Og har du noen kilde på at forsikrede pakker behandles bedre? Det er ikke engang ordentlig merket på forsikrede pakker jeg har befaring med. AtW Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Jeg snakker om gebyrer som fortollingsgebyrer og terminalgebyrer osv, om du virkelig mener slikt er forutsibart og konstant, så kan du ikke ha mye erfaring med frakt. Se på store pakker, det er helt latterlig mye transportskader, det er snakk om ting som er greit pakken inn, det behandles som dritt. Og har du noen kilde på at forsikrede pakker behandles bedre? Det er ikke engang ordentlig merket på forsikrede pakker jeg har befaring med. AtW Fortollings og terminalgebyrer etc er forutsigbare. Hvis du ikke vet hva som kan gjøre dem "uforutsigbare" så er det ikke noe vits å diskutere med deg. Det handler om hvordan internasjonal post behandles etter mottak og det er mange firmaer som driver med dette. Hvis du setter deg litt inn i disse tingene og har en dialog med avsender så kan du beregne alt sammen eksakt før mottak. Slutt å tulle, trenger ikke svartmale bare fordi du tydeligvis ikke har peiling på riktig fremgangsmåte for å få resultatet du ønsker. Edit; Greit pakket inn og BRA/ RIKTIG pakket inn er to meget forskjellige ting. Endret 24. februar 2014 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Jeg snakker om gebyrer som fortollingsgebyrer og terminalgebyrer osv, om du virkelig mener slikt er forutsibart og konstant, så kan du ikke ha mye erfaring med frakt. Se på store pakker, det er helt latterlig mye transportskader, det er snakk om ting som er greit pakken inn, det behandles som dritt. Og har du noen kilde på at forsikrede pakker behandles bedre? Det er ikke engang ordentlig merket på forsikrede pakker jeg har befaring med. AtW Fortollings og terminalgebyrer etc er forutsigbare. Hvis du ikke vet hva som kan gjøre dem "uforutsigbare" så er det ikke noe vits å diskutere med deg. Det handler om hvordan internasjonal post behandles etter mottak og det er mange firmaer som driver med dette. Hvis du setter deg litt inn i disse tingene og har en dialog med avsender så kan du beregne alt sammen eksakt før mottak. Slutt å tulle, trenger ikke svartmale bare fordi du tydeligvis ikke har peiling på riktig fremgangsmåte for å få resultatet du ønsker. Det er tøv, jeg har prøvd flere ganger å ringe firmaene i forkant, og selv etter sendingsnummere er opprettet, de kan svært sjelden si hva gebyrene kommer på, det gjelder også DHL som dette omhandler, i tilegg er gebyrene i liten grad samstemt med produktet, tilsvarende produkter med tilsvarende verdi får helt forskjellige gebyr. Terminalgebyr er noe forbanna tøv som burde være inkludert i sendingene, og avogtil er det og ikke er det. Hvorfor er det nødvendig å ha en "dialog med avsender" når du er mottaker av en pakke? At bransjen er gjennomført med denne idiotien gjør det ikke mindre idiotisk. Riktig framgangsmåte som hva da? Din tomme påstand om at pakker som er forsikret behandles bedre? Eller bare bøye seg over og ta imot idiotien? AtW Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Det er tøv, jeg har prøvd flere ganger å ringe firmaene i forkant, og selv etter sendingsnummere er opprettet, de kan svært sjelden si hva gebyrene kommer på, det gjelder også DHL som dette omhandler, i tilegg er gebyrene i liten grad samstemt med produktet, tilsvarende produkter med tilsvarende verdi får helt forskjellige gebyr. Terminalgebyr er noe forbanna tøv som burde være inkludert i sendingene, og avogtil er det og ikke er det. Hvorfor er det nødvendig å ha en "dialog med avsender" når du er mottaker av en pakke? At bransjen er gjennomført med denne idiotien gjør det ikke mindre idiotisk. Riktig framgangsmåte som hva da? Din tomme påstand om at pakker som er forsikret behandles bedre? Eller bare bøye seg over og ta imot idiotien? AtW Artig skrue du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg