RBW Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Super Talents nye SSD har spreke spesifikasjoner.Denne SSD-en er så kraftig at den må ha egen vifte Lenke til kommentar
Frufsa Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Nokk teite teoretiske makshastigheter, vis oss heller litt skikkelige tall, som feks IOPS! Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Nokk teite teoretiske makshastigheter, vis oss heller litt skikkelige tall, som feks IOPS! Her står alt du trenger å vite: http://www.supertalent.com/datasheets/6_10077.pdf 2 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Og jeg som trodde at man kjøpte ssd for både ytelse og støy/varmeutvikling. Kunne de ikke bare montert på en diger passiv kjøleribbe isteden for den hylende vifta der? Ikke snakk om at jeg skal ha noe sånt inni maskinen. Har en revodrive fra før, og den fungerer perfekt så langt ivertfall 4 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) Den trekker maksimalt 35 Watt, hvorav minnekontrolleren nok sikkert står for maks 25 av de wattene.En rimelig liten mengde, og det ville nok vært fullt mulig å sette på en mellomstor passiv kjøler. Spørs dog om den ikke måtte ha blitt større enn det en enkel Pci-e tillater, som igjen ville minsket bruksverdien. For ikke å snakke om at dette ville kostet mer, og ville ikke gitt like god kontroll over temperaturene (den ville vært bestemt av tilgjengelig ventilasjon) .Selv om jeg ser at mange normale forbrukere kanskje ville kimset av vifta, så tviler jeg på at den er noe stort problem i de bruksområdene de er ment. De aller aller fleste maskiner som et slikt kort vil inn i, vil nok ha en form for vifte uansett, og da er det ikke sikkert man vil kunne legge merke til vifta. Alt ettersom selvsagt. Dog, personlig ville jeg nok mye heller foretrukket en passivt kjølt sak. ^^ De klarer det på skjermkort som utvikler mange ganger så mye varme. Endret 24. februar 2014 av Andrull 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) HW har fått en del kritikk for tabloidismen i det siste. Dere tar ikke leserkritikken særlig på alvor når dere lager overskifter som dette. Som om antall vifter var et mål på ytelse. Jeg vil heller si at vifte er et svakhetstegn fordi det produserer støy som konkurrerende produkter ikke har, samt at varme påvirker levetiden negativt. Her har de åpenbart valgt en ganske varm kontrollerbrikke. Egen strømtilførsel mener jeg også er negativt. Mer kabelrot, mer belastning på PSU, varmere i kabinettet etc. Det er sikkert en glimrende og rask SSD, men å trekke frem vifta som noe positivt synes jeg er å gripe det i feil ende. Er den forresten bootbar? Jeg finner ikke noe konkret om det, men ser at testoppsettet i PDF-en som haakonmt linker bruker et annet OS-drev og at listen over bruksområder ikke har et punkt med OS-drev og fokuserer på anvendelser som server cache og lignende. Endret 24. februar 2014 av Simen1 8 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) HW har fått en del kritikk for tabloidismen i det siste. Dere tar ikke leserkritikken særlig på alvor når dere lager overskifter som dette. Som om antall vifter var et mål på ytelse. Jeg vil heller si at vifte er et svakhetstegn fordi det produserer støy som konkurrerende produkter ikke har, samt at varme påvirker levetiden negativt. Her har de åpenbart valgt en ganske varm kontrollerbrikke. Egen strømtilførsel mener jeg også er negativt. Mer kabelrot, mer belastning på PSU, varmere i kabinettet etc. Det er sikkert en glimrende og rask SSD, men å trekke frem vifta som noe positivt synes jeg er å gripe det i feil ende. Enig, tittelen er latterlig (bokstavelig talt). Måtte smile litt når jeg så det. Synd at de prøver å selge seg til uvitne når de burde skrive til oss mer kyndige. Jeg husker "før i tiden", da lærte jeg mye på hardware.no - fordi de skrev om ting som lå over mitt kunnskapsnivå. Endret 24. februar 2014 av Stian Aarskaug 3 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) HW har fått en del kritikk for tabloidismen i det siste. Dere tar ikke leserkritikken særlig på alvor når dere lager overskifter som dette. Som om antall vifter var et mål på ytelse. Jeg vil heller si at vifte er et svakhetstegn fordi det produserer støy som konkurrerende produkter ikke har, samt at varme påvirker levetiden negativt. Her har de åpenbart valgt en ganske varm kontrollerbrikke. Egen strømtilførsel mener jeg også er negativt. Mer kabelrot, mer belastning på PSU, varmere i kabinettet etc. Det er sikkert en glimrende og rask SSD, men å trekke frem vifta som noe positivt synes jeg er å gripe det i feil ende. Er den forresten bootbar? Jeg finner ikke noe konkret om det, men ser at testoppsettet i PDF-en som haakonmt linker bruker et annet OS-drev og at listen over bruksområder ikke har et punkt med OS-drev og fokuserer på anvendelser som server cache og lignende. Takk jeg er så enig. så enig Endret 24. februar 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 tøff kort, men med den lille vifta er nok til at jeg styrer unna. Husker godt da jeg var yngre med slike små hissige viftene, Bråker som faen når den blir sliten uffda. 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 vis oss heller litt skikkelige tall, som feks IOPS! Ut ifra AS SSD yter den ca 112 000 IOPS Read og 152 000 IOPS Write - i incompressible mode. Ytelsen i 4K er ganske imponerende , omtrent like bra som Fusion IO. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Rimelig høy responstid på les vel og merke. Vet ikke om det har så fryktelig mye å si? Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Dette blir vel for spesielt interesserte. Jeg vil heller fjerne en vifte i PCen min eller å sette inn noe med en ekstra ! Hadde jeg hatt bruk for hastigheten ville jeg heller ha satt flere "vanlige" SSDer i RAID. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 For entusiastene så er det vel "walk in the park" å vannkjøle saken, om man absolutt vil ha en slik og vifteløs. Men med tanke på konkurransen der ute, så er det vel kanskje ikke verdt tiden det tar. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Røropplegg ville nok hisset typografen her til å ta frem de feteste og største bokstavene til å pryde forsiden med, nemlig Krigstyper. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 (endret) vis oss heller litt skikkelige tall, som feks IOPS! Ut ifra AS SSD yter den ca 112 000 IOPS Read og 152 000 IOPS Write - i incompressible mode. Ytelsen i 4K er ganske imponerende , omtrent like bra som Fusion IO. Så ble man lurt av cachen på kontrolleren igjen Kan love at ikkje denne klarer så høy 4k RR med responstid på 0.2 ms Noe som er verdt å vite: -Super Talents nye SSD har spreke spesifikasjoner: Nei det har den aldeles ikkje! - Denne SSD-en er så kraftig at den må ha egen vifte: Den har en cpu som blir varm, og en liten kjøleribbe ville ha vært for lite kjøling. -Kontrolleren har PCIe Gen.2 x8 lane host interface . Noe som gjør at de ikkje bruker nyeste lsi kontroller som er pci-e 3.0. Som igjen gir lavere latency. - Er denne bootbar? Svært sansynlig siden raiddrive 1 var det. -LSI 2108 ROC Processor for RAID: Denne prosessoren begynner å bli gammel, faktisk utdatert i dataverden. Har hatt 2108 på kontroller siden 2010 eller.no. Som sagt bare pci-e 2.0 -1GB On-board DDR2 SDRAM cache with ECC protection: Dette gjør utslag på mange benchmarks. Altså man vil får cacheresultater med testfiler som er små. Skal man komme seg bort ifra cacehresultater, må man minst ha testfil som er 3x størrelsen på cachen. - Man kan få denne med SLC nand brikker Dette hjelper ofte på latency. Dog synn igjen at det blir brukt en gammel kontroller chip. - Angående vifte på denne kontrolleren. Siden jeg faktisk har et par HBAer med samme cpu, så kan jeg si at denn kontrolleren trenger vifte. De lsi HBAene mine blir SYKT varme siden de ikkje har annet enn en kjøleribbe uten vifte. Står kontrolleren tett intill andre kort, og får lite luftflyt, så blir kontrolleren ustabil. Det hadde nok vært mye dyrere med en stor kjøleribbe som dekket store deler av kretskortet, så det kan jo være at det er derfor de valgte å ha vifte på den. Samme vifte er på en av Arecakonttrollerene mine også. Viften bråker ikkje mere enn andre ting i kabinettet, så skjønner ikkje helt hva som er så farlig med en liten vifte. Den kjører ikkje akkurat med 10k rpm heller - Hva koster dritten? 480GB versjonene koster $1,549.99 i USA nå. Her kan dere se hva den Egentlig yter med litt større testfil: Altså LANGT ifra imponerende. Faktisk mye dårligere jeg får med ssder på en av mine LSI HBAer med samme cpu. De nyeste LSI HBAene mine som er 9207-8i og 9217, knuser dette lett med noen gamle Plextor m3p i raid-0. Med 9217 og full av Samsung 840pro, så kan jeg bare le i forhold Synes hw.no manglet litt i artikkelen. Værsogod Endret 24. februar 2014 av Nizzen 7 Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Det er bra at proffene kommer hit og rydder opp Ser ut som om man kan sette den opp i R6. Da har de brukt minst 4 kontrollere , sannsynligvis 6-8 stk. Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Prescott var så kraftig at vifta de kom levert med langt fra klarte å stagge den lille rakkeren. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Prescott var så kraftig at vifta de kom levert med langt fra klarte å stagge den lille rakkeren. Aka PresHot Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Prescott var så kraftig at vifta de kom levert med langt fra klarte å stagge den lille rakkeren. Aka PresHot Hehe, yes. Var bare et lite stikk i overskriften. At noe behøver kjøling betyr ikke nødvendigvis bety at det er så kraftig, hva angår ytelse hvertfall ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå