mars001 Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har testet forskjellen ved å kode om dvd film til divx og xvid, syntes xvid er klart bedre. Det jeg lurer på: nå har det jo kommet stasjonære dvdspillere med støtte for divx, vil det funke med xvid ? Kommer noe nytt hele tiden, slitsomt :-) Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 DivX er ikke VidX er ikke XviD På samme måte som du ikke kan bruke et DivX-kodek for å spille av en XviD eller VidX-film vil heller ikke en DVD-spiller med DivX-kodek kunne spille av disse andre formatene, selv om de fungerer på nesten samme måte. Nå vet jeg ikke om det finnes DVD-spillere som takler XviD og DivX, men jeg tviler på at det kommer med det første om det ikke har kommet allerede. Lenke til kommentar
eught Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Den LiteON DVD-spilleren som de har på Telebutikken støtter XviD nesten fullt ut (tror det stod 98% XviD kompabilitet). Vet også at KISS sine DVD-spillere som støtter DivX også støtter XviD. Og jeg vil tro at kodekene egentlig er rimelig like, ettersom jeg brukte DivFix til å lage ny index på en AVI-fil kodet i XviD som ikke funket skikkelig . Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 siden begge er innenfor mpeg 4 spesifikasjonene skal begge fungere. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Ok. LiteON spilleren så interessant ut. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå