Playmofetish Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg har satt sammen ny data og så et tips om å kjøre minne og cpu synkront på nforce-hovedkort. jeg har satt min athlon xp 2800 til 166 MHz ekstern fsb (333 MHz effektivt) (standard). så vil jeg klokke mine 2x512 Geil PC3200 (signatur) ned til tilsvarende mhz, altså 333 MHz/PC2700. I BIOS går ikke minnefrekvensen på MHz, men på prosent. Setter jeg den på 100 % står det "resulting 166 MHz) eller no. På 200% står det "resulting 333MHz". Det er vel det siste jeg skal ha, for det er vel ikke mulig å overklokke disse minnebrikkene, så de plutselig ligger langt over PC4xxx (og går ad dundas). Vil bare dobbeltforsikre meg om at 200% --> "resulting 333MHz" er riktig innstilt. Noen som er hakket flinkere enn meg og vet dette sikkert?? Lenke til kommentar
capy Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 du kan jo se hvor du ender ved 100% først da. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 "Configure SDRAM Timing by SPD" eller noe i den duren setter minne på samme hastighet som prosessoren, f.eks 166/333. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Har prøvd å sette til By SPD, men da setter den seg på 200 MHz, og det er jo ikke synk uansett. Men når hovedkortet støtter maks PC3200 kan det vel ikke gå ann å stille minnet høyere enn det?? tenker jeg prøver 200% jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå