Gå til innhold

Ny gaming pc

Anbefalte innlegg

Er dette en grei liste, og kan dere liste opp anbefalinger på ting jeg mangler som feks kabinett, og feks vist jeg finner ferdig bygd til samme pris. Pc skal brukes til gaming og helst holde en stund. Beklager rotete liste men skriver på iPad . HK-gigabyte GA-z87x-oc. CPU-I5-4670K. Eller I7-4770K. GPU-gtx 780 OC. MINNE-16GB 1600mhz ballistix sport. Alle innspill er velkomne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg angrer på at jeg ikke gikk for i7 når kjøpte mitt første Intel setup som jeg har nå.

Skal du spille Battlefield 4 så får man rundt 15% mer ytelse med en i7 enn i5.

Gå for i7 ville jeg sagt så slipper du å angre,spill som kommer ut fremover kommer til å benytte seg mere av flere kjerner og Hyperthreading som i7 har.

Lenke til kommentar

Du treng ikkje i7 til gaming, men skal du driva med video, må du ha i7.

Man må ikke ha i7 når man driver med filmredigering, men det er en fordel ved å ha det ;)

Da e igjallefall ein stor fordel!

Stor og stor...

Du sparer ca 25% av tida du bruker på render-delen i filmredigering, det som vil ta 120 minutter på en i5 vil ta "bare" 90 minutter på en i7

Lenke til kommentar

Nei nei nei. Ikke sånt ment. Men legg litt penger i en god strømforsyning.

Nå har jo Corsair kommet med CS serien sin og denne er å anbefaler i en budsjett pc.

Du har også Silver Power, XFX, Antec, Enermax og Super Flower.

Bare se på dem som ligger i min tråd

Anbefalinger av strømforsyninger

Så lenge du velger en av dem så får du en super PSU! Å det kan de fleste som har store kunnskaper her på forumet skrive under på.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Nei nei nei. Ikke sånt ment. Men legg litt penger i en god strømforsyning.

Nå har jo Corsair kommet med CS serien sin og denne er å anbefaler i en budsjett pc.

Du har også Silver Power, XFX, Antec, Enermax og Super Flower.

Bare se på dem som ligger i min tråd

Anbefalinger av strømforsyninger

Så lenge du velger en av dem så får du en super PSU! Å det kan de fleste som har store kunnskaper her på forumet skrive under på.

Ja, at PSU ikke er noe man ska stamme inn på når det gjelder budsjett er jeg enig i, men det går en grense ;)

Lenke til kommentar

Legg penger i PSU og kabinett/kjøling. Det som varer lengst i kassa di. Skjermkortet bytter du ut etter 2-3 år uansett, og ny plattform går du for etter kanskje 4-5 år. En god strømforsyning kan vare i 10 år hvis du er heldig, og et skikkelig kabinett kan vare til du er lei av å sitte foran "riggen" å game.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...