billywillie Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Har en reservenøkkel til denne bilen som ikke er kodet eller den er feilkodet. Nå får jeg ikke startet med den riktige nøkkelen. Virker som startsperra slår inn. Starter men stopper etter 2 sek. Har prøvd å koble ut batteriet i 5 min. men er like langt. Noen som har tips Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Bare ved å prøve feil nøkkel til feil bil skal ikke ødelegge, resette eller krølle til noe som helst. Det mangler noe i den forklaringen din. Hvorfor prøvde du reservenøkkelen? Hvis det likevel er tilfelle hadde jeg bare pekt på merket som står i grillen og da må du sikkert bytte startsperre ECU osv. Uvanlig, men jeg hadde ikke vrt sjokka. Vil anta at begge nøkkelen er i orden eller kaputt og det kan vre er en mottaker som kødder. Det er mest logisk sånn i farta. Du må nesten ha en tester for å finne ut av dette. Typisk fransk er jo slik at startsperra vil kicke inn hvis den ikke registrer at du setter deg inn i bilen. Startsperra vil slå inn selvom nøkkelen er godkjent. Sitter du for lenge i bilen med tenning av må du åpne/lukke døra, betjene sentrallås e.l. Typisk VAG er jo sentrallås problematikk, defekt dørbryter, brudd i ledningsnett(dørstrømpa) osv. Ikke vrt borti at det roter til startsperra på disse her. Får jo alltid kjørt bilen inn på plassen når dørene kødder. Jeg bare slenger ut noe halv-relevant. Endret 26. februar 2014 av Mekker`n Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 26. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2014 Nei det trodde ikke jeg heller og Møller mente også at det ikke kunne skje!. Men har gitt litt feil info da. Nøkkelen jeg prøvde var reservenøkkelen og den er ikke kodet i det hele tatt! Fikk tauet den til Møller og kodet nøkkelen på nytt og da går den. Men hadde vært greit om noen forklare hva som har skjedd. Møller mente at dette normalt ikke skulle skje og kunne ikke gi noen forklaring på hvorfor. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg er enig med møller. Dette skal ikke skje. Man har en startsperre ECU som styrer dette her. Kommer problemet tilbake så peker jeg på den. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Jeg er enig med Mekker'n som er enig med Møller, og jeg tror du vil slite med å få en grei å lettfattelig forklaring på dette. Det skal ikke kunne skje, men alt teknisk, og ikke minst som også inneholder programvare kan feile hvis omstendighetene bare er usannsynlige nok. Jeg vet ikke 100% sikkert om det gjelder Golf, men VW Passat, Audi A4 og A6 fra denne tidsepoken har en relativt godt kjent svakhet når det gjelder kontakt mellom pickup og startsperren. Pickupen er altså mottageren som sitter på tenningslåsen og mottar signaler fra nøkkelen. Selve startsperrefunksjonen sitter såvidt jeg vet også på din bil i instrumentpanlet, som igjen kommuniserer med, og låser, motorstyring. Uansett, dårlig kontakt her fører til at man av og til ikke får startet, fordi sperren går på, og det kan være nokså tilfeldig. Så trøbbel med startsperren er ganske vanlig, men det forklarer ikke hva forsøk med en annen nøkkel skal ha med saken å gjøre. Jeg aner ikke hva grunnen kan være, men har flere ganger satt i feil nøkkel i VAG-biler, så kan forsikre deg om at det ikke er vanlig å "ødelegge" noe med det. Vi får håpe det ikke gjentar seg. Endret 27. februar 2014 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå