Gå til innhold

Ødelagt .bin-fil? Må jeg laste ned pånytt?

Anbefalte innlegg

Har nettopp lasta ned en 424 MB stor fil, nemlig hlds_l_1120_full.bin. Det er installasjonsfila til en dedikert cs-server (steam).

Anyway, når jeg kjører den, kommer det først en heftig "End user license agreement". Nederst står det:

Enter 'yes' to accept this agreement, 'no' to decline:

Jeg skriver inn yes, da kommer følgende linjer opp:

extracting /usr/steam/hlds_l_1120_full.tgz...

hlds_l_1120_full.bin: error extracting payload, No such file or directory

1000-kronersspørsmålet: Må jeg laste ned på nytt? :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skriver inn yes, da kommer følgende linjer opp:

extracting /usr/steam/hlds_l_1120_full.tgz...

hlds_l_1120_full.bin: error extracting payload, No such file or directory

Spør du meg så ser det ut som den prøver å legge filene i /usr/stream og ikke finner mappen. Prøv med root. Hvis det er det du gjør, kan du jo prøve å lage mappen stream i /usr for å se om dette kan hjelpe noe.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av det, det var som Lord Error sa. Møkkainstallasjonsprogrammet til Steam ville legge hele sulamitten i /usr/steam/, og der hadde ikke standardbrukeren min nok rettigheter.

Alt er vel nå :)

PS! jokki, dette er linux-delen av forumet! Det var ikke snakk om cd-images altså...sjekk før du poster neste gang..

Lenke til kommentar
for alle de som trodde at dette ikke handla om Linux så tok dere feil. dette handla om Linux, så vet dere det.

God dag man økseskaft, skift din avatar. Du har ingen unnskyldning for å ikke gjøre det, så mye du har postet. :yes:

Über-Windows-bruker med Tux i avataren er helligbrøde!

Lenke til kommentar
"]
:D

trodde det var windoz, ikke lunix, skal prøve å følge med bedre neste gang. hva er bin filer i lunix? det samme som i windoz?

Hva er lunix?????

Lunix er et UNIX-lignende operativsystem for Commodore 64. Det er fri programvare og kan lastes ned fra http://lng.sourceforge.net/ . Det er mest et leketøy egentlig, men artig å leke med om man er en C64-bruker!

Hehe.. likte den. Tuché! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...