Gå til innhold

Windows 8 pros and cons over Windows 7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke enig at det ikke er noen andre ulemper om du oppgraderer til Windows 8. Har ikke på mange år opplevd så mye trøbbel hos folk som kjører Windows 8.

Har vært heldig selv, men erfaringene mine ellers er at Windows 8 er noe herk.

Men om du oppgraderer fra Windows 7 til Windows 8.1 er det en annen sak. Er veldig fornøyd med Windows 8.1, de har faktisk fikset en del av problemområdene i den oppdateringen.

Utover det er det jo ikke noen veldig åpenbar grunn til at noen skal betale for å oppgradere fra det godt fungerende Windows 7 til Windows 8.x

Noe annet om man kjøper en ny pc, da er jo Windows 8.1 det beste valget. Utover det, ikke bruk penger på å oppgradere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men om du oppgraderer fra Windows 7 til Windows 8.1 er det en annen sak. Er veldig fornøyd med Windows 8.1, de har faktisk fikset en del av problemområdene i den oppdateringen.

Når folk nå sier Windows 8 så tror jeg vel de fleste regner med at man kjører/mener nyeste versjon, altså 8.1 - v8.0 er jo mer eller mindre irrelevant hvis man skal oppgradere nå, og spesielt for privatbrukere som får oppdateringen gjennom Windows Update ;)

(Akkurat som de fleste av oss f.eks ikke ville sagt at W7 var noe dritt men W7 SP1 var kjempebra)

(Vel, nå gjorde vi det på Vista da, siden Vista ikke var helt på g før SP2 kom, men da ble det ganske bra - men det var jo noe den jevne bruker hverken visste om eller forholdt seg til)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er jo ingen stor forskjell, Windows 8 har store fordeler mht administrasjon og utrulling i nettverk bla.a, og er generelt mye raskere til spill.

Det er ingen ulemper, bortsett fra den nye start-menyen, og den kan du bare slå av.

Kan man slå av den nye start-menyen??? Det forandrer jo alt! Hvordan?

Lenke til kommentar

Om du er privatperson og lurer på om du skal putte Win8 på Win7 maskinen din, så nei, ikke gidd. Det er unødvendig og gir lite. Om du derimot skal ha ny maskin så ikke let etter en med Win7. Jeg holder meg til å oppgradere OS med ny maskin. Om maskinen funker fjell er det helt unødvendig å oppgradere den.

Bare synd at det å faktisk oppdatere til Windows 8.1 er relativt vanskelig å få til.

Tell me about it, den vanskeligste delen er dog å finne ut hvordan man laster ned Windows Updates i Win8. Nei, du skal ikke bruke den i metro, den virker ikke. Bortsett fra når den gjør det.
Lenke til kommentar

Det er jo ingen stor forskjell, Windows 8 har store fordeler mht administrasjon og utrulling i nettverk bla.a, og er generelt mye raskere til spill.

Det er ingen ulemper, bortsett fra den nye start-menyen, og den kan du bare slå av.

Kan man slå av den nye start-menyen??? Det forandrer jo alt! Hvordan?

i 8.1 kan du velge at den starter rett til skrivebord, vil du ha en skikkelig "gammel" start-meny trenger du ett tillegsprogram. - Finnes mange, jeg bruker http://startisback.com/

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Om du er privatperson og lurer på om du skal putte Win8 på Win7 maskinen din, så nei, ikke gidd. Det er unødvendig og gir lite. Om du derimot skal ha ny maskin så ikke let etter en med Win7. Jeg holder meg til å oppgradere OS med ny maskin. Om maskinen funker fjell er det helt unødvendig å oppgradere den.

Vel, jeg har denne problemstillingen selv om jeg har en ny maskin, den kom med win7 preinstallert og win8 factory image på DVD (ganske standard på bærbare i business-segmentet)

Har snart brukt en uke på å fikle med den win7 installasjonen. Kloning av installen til en ekstern ssd og senere intern ssd (koblet til sata porten for dvd-drevet) har vært problematisk. Nå lurer jeg på om maskinen rett og slett er for ny til å håndtere boot fra vilkårlige porter pga den nye uefi fw som visstnok kjører i legacy mode. Fikk både no bootable OS found (win7 64bit klonet), og bluescreen (forsøk på boot fra USB).

Sist gang jeg var borti Win8 var under lansering da jeg oppgraderte fra win7 på min andre pc. Holdt ut en dag, så rullet jeg tilbake Win7. Charms, "hot corners", Metro innstillinger, grisestygge paddings på vinduer osv. Når det er sagt så kunne jeg tenkt meg å ha forbedret kopiering, bedre task manager og andre ikke-kosmetiske forbedringer.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...