Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med forhold til kollega på jobb

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

En venn av meg var i et kortvarig forhold med en kollega og det endte dramatisk,

Han jobber som PT og hun i resepsjon på et treningsenter, et treningsenter som begge to også benytter seg av utenfor jobben.

Hun har nå kontaktet sjefen og sagt at hu ikke vil at han skal trene der da hun jobber, sjefen har da ringt han i fritiden og spurt om han kan vente med og trene til hun er ferdig på jobb.

Hun har også gitt min kamerat "forslag" til timeplan så han ikke skal jobbe når hu trener/eller jobber selv.

Hu er et stort problem og tåler ikke se han i det hele tatt.

Han driter i hu og klarer fint og oppholde seg i samme bygg og være samtidig på jobb med henne, så det er altså henne som har et problem og ikke han.

De skal ha møte med sjefen om dette på tirsdag.

Kan sjefen og henne egentlig gjøre noe som helst ? Dette er en situasjon som har oppstått på fritiden som hun ikke klarer og legge bak seg og hun har også fortalt sjefen alt som skjedde i det kortvarige forholdet.

Og som sagt han har ingen problemer med og se henne eller jobbe samtidig som henne, så problemet ligger ved at hu ikke tåler og se han

men han skal vell ikke da trenge og føye seg etter henne når det er hu som har et problem ? for han skaper hu bare mer drama i en situasjon han egentlig har lagt bak seg og hun ringer sjefen for og få han til trene på andre tider om dagen på hans egen fritid.

hu har også sendt meldinger til andre og sagt at han er et respektløst rasshøl osv som trener når hun jobber,

PS: det var ikke noe mer dramatisk en at han sa nei da hu ville inn i et forhold + at han falt for ei annen jente ganske fort etterpå,

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke skjefen kan forlange noe ting. Kun komme med forslag.

Så lenge han kameraten din sier han ikke har noe problem å jobbe med henne, men at det er hun som sliter er det ikke logisk at HAN skal måtte tilpasse seg henne.

Men nå bør de kunne være proff og holde dems private problemer ut av arbeidsplassen meiner nå jeg. Og det høres ut som din kamerat er det.

Er uansett viktig at kameraten din holder seg sakelig og ikke krangler eller hever stemmen. Holde seg voksen igjennom det hele.

EDIT:

Fant dette som er ganske relevant:

http://ledernett.no/Nyttig/Ukens-dilemma/Ansatte-krangler-saa-busta-fyker-paa-jobb

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arbeidsgiver har plikt til å sørge for at dere begge har et godt psykososialt arbeidsmiljø ut fra deres egne forutsetninger. At dere to har et problem er noe arbeidsgiver må ta opp uavhengig av hvis feil det er.

Som ansatt kan arbeidsgiver innenfor rammene av din arbeidsavtale, det ulovfestede saklighetskravet, og arbeidsmiljøloven endre arbeidstiden og -oppgavene dine.

Som kunde kan treningssenteret treffe de tiltak som kundeavtalen åpner for.

I hvilken grad hun kan gjøre noe kommer an på hvilke relasjoner hun har til deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis hun ikke vil han skal trene mens hun er på jobb, og forutsatt at han ikke har noe problem med å flytte på treningstidene sine: Kan han ikke bare gjøre som de foreslår, og trene til andre tider? Greit nok at han ikke , men det går an å vise hensyn uten at loven krever det...

Lenke til kommentar

Han driter jo i hu, Han har ingen problemer med og oppholde seg i samme bygg som henne eller se hu men som sagt driter han i hu og han trener når det passer han.

Hu derimot snakker dritt om han til andre kollegaer og har i tilleg fortalt alt om et privat forhold til sjefen.

Han har ikke gjort noe galt. Han sa nei til et forhold og fant seg ei annen jente kort tid etterpå. Dette taklet ikke hun og derfor er det jo hennes problem at hu sliter med det. Men igjen så blir dette alt for dumt for henne og si når hun i kort tid etter "bruddet" hadde sex med han som min kamerat bor sammen med og enda syter og klager hun over at hun er såra og ikke tåler og se min kamerat ?

Vi har funnet ut at henne er en helt og 100 % bitch. Hu gjør veldig mye surt for veldig mange og prøver og dra mest mulig av min kamerats venner inn i dette.

Lenke til kommentar

Psykososiale problemer på arbeidsplassen kan oppstå uten at noen har gjort noe de selv oppfatter som galt. Arbeidsgiver har plikt til å gjøre noe med dem uansett, og selv om det går ut over noen som selv oppfatter seg som uskyldige. Erfaringsmessig oppfatter nemlig alle involverte parter seg som uskyldige i slike saker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Psykososiale problemer på arbeidsplassen kan oppstå uten at noen har gjort noe de selv oppfatter som galt. Arbeidsgiver har plikt til å gjøre noe med dem uansett, og selv om det går ut over noen som selv oppfatter seg som uskyldige. Erfaringsmessig oppfatter nemlig alle involverte parter seg som uskyldige i slike saker.

Jeg skjønner det, Men min kamerat har lagt alt bak seg, han prater ikke med hu,om hu eller noe sånt. Han tar ikke kontakt eller har noe som hels med henne og gjøre

Han oppsøker på ingen måte henne i noen form. han har heller ikke klagd til sjefer eller pratet med kollegaer om dette.

Hun har på den andre siden slengt mye dritt, fortalt om forholdet til andre inkl sjefen. Gjort om arbeidslister ( noe hun ikke kan gjøre uten at alle er enige ). Han har også gitt en veldig klar beskjed til henne at han er ferdig med dette og vil på ingen måte ha noe som helst mer med henne og gjøre ( de jobber ikke sammen på jobben )

Lenke til kommentar

Jeg skjønner det, Men min kamerat har lagt alt bak seg, han prater ikke med hu,om hu eller noe sånt. Han tar ikke kontakt eller har noe som hels med henne og gjøre

Han oppsøker på ingen måte henne i noen form. han har heller ikke klagd til sjefer eller pratet med kollegaer om dette.

Hun har på den andre siden slengt mye dritt, fortalt om forholdet til andre inkl sjefen. Gjort om arbeidslister ( noe hun ikke kan gjøre uten at alle er enige ). Han har også gitt en veldig klar beskjed til henne at han er ferdig med dette og vil på ingen måte ha noe som helst mer med henne og gjøre ( de jobber ikke sammen på jobben )

Hvor han er i prosessen er ganske irrelevant når hun ikke er på samme stadiumet. Da er det faktisk sånn at skal det være en hyggelig arbeidsplass for alle er det greit at man tilpasser seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...