Gå til innhold

Et par spørsmål for å få best OC-potensiale for pris.


Malevolence

Anbefalte innlegg

Skal bygge en data for en venn med en fod del utstyr, men målet er å få mest mulig for pengene... Eneste er at jeg er litt for skjelven på hendene til å lodde på HK...

 

Hvilket HK bør jeg velge (har gode erfaringer med Abit)?

IC7 / IC7-G / IC7-MAX3 ??? Hva er de relevante forskjellene?

Er villig til å prøve ut noe annet, men helst av kvalitet.

 

Dessuten står jeg mellom 2,4 eller 2,8 p4??? hvilken???

 

rammen faller vel på GEIL eller TwinMOS, men GEILen må ifølge mange her ha veldig høy voltage???

 

Kjølingen vil være Magnum 478 + Magnum NB + Eheim 1046 + et heimemekka reservoar + et varmeregister fra bil / ev raddis fra bil...

 

Det skal hovedsaklig være til videoredigering, men det skal overklokkes en del for å få ut max av utstyret.

 

SATA vs IDE (best igjen for pengene)???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom IC7 og IC7-G er LAN og 4X SATA på sistnevnte, mot 2X SATA på IC7

Max3 er et helt nytt (og dyrt) kort. Har en spesiell kjøleløsning av Mosfets og kondensatorer. Les testen på HW så skjønner du mer. Personlige ville jeg ikke ha kjøpt dette kortet da det som nevnt er dyrt, det klokker skjelden noe bedre en IC7/IC-G, (i noen tilfeller dårligere), det støyer litt ekstra pga kjøleløsningen, og det mangler seriell og paralell port. Men dette er nå mine ankepunkter. Du får nesten lese litt tester og gjøre opp din egen mening. Jeg er i allefall meget godt fornøyd med IC7 :)

 

2.4 er definitivt mest på pengene, og spesielt siden den i mange tilfeller klokkes akkurat like høyt som 2.8 på gode HK, som f-eks de nevnt over. CPU databasen hos overclockers sier meg at gjennomsnittlig hastighet på 2.4 er 3323 MHz og på 2.8 er den 3392 MHz. Regn sjøl ;)

 

Geil RAM er spesifisert fra 2,6 volt. I allefall Ultra Platinum mener jeg. Golden Dragon greier seg med 2,5 volt.

 

Kjølingen er god den.

Lenke til kommentar

Eneste problemet er at jeg ikke gidder å kjøpe MAX-3...ikke noe vits hvis det blir mos-kjølerfiksing på et ic7-g... men det forundret meg at ic7-g kom dårligere ut enn både max-3 og is7...

 

Noe godt svar???

 

Elfaribber + Dremel med diamantskiver + AS termisk lim = MOSkjølere

 

Kan sikkert fikse noe viftesaker til det...

 

hvis IC7-G går like høyt på ddr-voltage, er valget klart...

Lenke til kommentar
Eneste problemet er at jeg ikke gidder å kjøpe MAX-3...ikke noe vits hvis det blir mos-kjølerfiksing på et ic7-g... men det forundret meg at ic7-g kom dårligere ut enn både max-3 og is7...

 

Noe godt svar???

 

Elfaribber + Dremel med diamantskiver + AS termisk lim = MOSkjølere

 

Kan sikkert fikse noe viftesaker til det...

 

hvis IC7-G går like høyt på ddr-voltage, er valget klart...

 

Det er spørs hvilken test du har sett det ;)

 

IC7-G i likhet med IS7 går forøvrig til 2,8 på ram (med mindre det har kommet noen nye bios-oppdateringer)

Lenke til kommentar

Må minnes om at jeg tok en tur innom databutikken.no og komplett må nok bøye seg i støvet...

 

Fant ut at en MAX-3 koster litt i overkant av 2000 og det sparer meg for voltmodding...

 

ellers må det sies at det blir bare halvparten av moroa da...

 

fant noe fint OCZ ram...veldig fristende med CAS2 og 466mhz... resten tar jeg i volt og kjøling :DOCZ 466 cas 2

 

Ellers ser det lovende ut...Når denne blir innkjøpt, skal den klokkes til enten tempen blir for høy, eller at den nekter noe mer...

Lenke til kommentar

Et hovedkort som iallefall er veldig enkelt å overklokke med er MSI NEO2-FIS2R... etter jeg fikk orden på ram-timings går kortet fjellstøtt, jeg har dog ikke overklokket noe særlig grunnet at jeg bare har boxed kjøleren.

Kjører 224fsb på 2.8GHz (3136MHz). Og volt på minne, cpu osv kan du stille veldig bra med økning på 0.05 og du kan stille det jævli høyt. (3.3V på ram i allefall heh)

 

Er ikke akkurat noen hardcore overklokker så kan være at de kortene du nevner er en del bedre til å overklokke med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...