Deathsh00t Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Hei! Faren min hadde forsikret bilen sin med 75% i bonus. Nå har jeg skaffet meg en ny bil og faren min er skrevet ned som eier. Vi valgte å forsikre bilen min hos samme selskap som han, men nå ser jeg at bonusen er overtført til bilen min og han har fått 50% på sin. Kan man ha to biler med 75% bonus hver hos to ulike forsikringsselskaper? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Har man 75% på en bil vil bonusen fortsatt være dette på bare en bil om man kjøper en til, bil nr 2 starter da på 50% Man kan ha 75% på flere, men da må man tjene det opp separat fra 50% og oppover. 2 Lenke til kommentar
Klbambus Skrevet 19. mars 2014 Del Skrevet 19. mars 2014 Mulig er din bil så dyr at det lønte seg å endre over bonus fra fars hovedbil til "din" men risikoen er nå om det skjer noe med fars bil i fht bonustapet. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 20. mars 2014 Del Skrevet 20. mars 2014 Startbonus på 50%, får man om man som forsikringstager allerede har en bonus på 50% eller høyere på en bil fra før. Om du nå har 75% på din, har du "stjelt" bonusen på den andre bilen, og den har nå 50%. Kan være fordi det var lønnsomt. MEN! du kan ikke arve bonus. Om det nå står 75% og 50% bonus på bilene, er disse din fars bonuser, og kan ikke videreføres på deg. Da må du stå som forsikringstager, og bilen må registreres på deg. Da starter du på 20% (eller 30% i Sparebank1 om du er LO medlem) Var i allefall slik for noen år tilbake. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. mars 2014 Del Skrevet 21. mars 2014 Har ikke lest betingelsene nøye på en stund, med tidligere kunne man arve bonus. Begrensingen var at man ikke kunne arve mer bonus enn man selv kunne ha tjent opp. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Arving av bonus stoppet vel så tidlig som i mai 1998.. (Den første bilen jeg fikk registrert på meg ble registrert i juli samme år..) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Jeg har ikke sjekket dette med mitt forsikringsselskap, men iflg denne artikkelen (som riktignok også er gammel), kan det likevel være mulig å få til: http://www.dinside.no/1269/spar-tusenvis-paa-bilforsikring Som sagt: artikkelen er gammel, og reglene kan ha vært endret siden dette (pluss at ikke alt som står på internett er korrekt....) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 Det er i grunn rart at man ikke får tilgodesett samme opptjente bonus på flere biler man eier. (når de ikke skal benyttes av andre enn eieren sjøl) Er man "en aktsom fører" så er man jo det uansett hvilket av kjøretøyene man benytter, og man kan jo ikke bruke mer enn en bil av gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå