Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Helseplager og uføreforsikring

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

Går i dag på AAP, på grunn av diffuse problemer relatert til diverse psykiske problemer + alvorlig hodepine. Slik har det vært i 3 år snart?

Anslår egen arbeidsevne til omtrent 50% - og tror det er omtrent der NAV har vurdert den også, og ser at det ikke går mot noen forbedring. Kanskje står jeg ovenfor en forverring. Underveis i prosessen med NAV har jeg hele tiden insistert på at det er tilbake til jobb jeg vil.

Nå ser jeg at det blir vanskelig, og at jeg kanskje bør åpne døren for at de undersøker i forhold til uførhet. Fortsetter ting slik de går nå, så står jeg der om et år eller to med så dårlig helse at jeg verken kan fortsette som student eller ta meg noen jobb. Aktivitetsplanen min i forhold til NAV innebærer at jeg etter planen skal over på normal støtte fra lånekassen og fortsette med heltidsstudier på egen hånd fra høsten av. (Altså ren økonomisk ruin, da jeg ikke har helse til å få stipend/bo borte, ei heller til å fortsette studiene. Studielån uten resultat er håpløse greier.)

Jeg må gå løs på NAV for å se om det fins mulighet til å fortsette kontakten, og få hjelp i forhold til det å få hjelp, og å fremdeles ha noe å falle tilbake på om studiene går rett vest og helsen blir værre.

Er det nå for sent å tenke på uføreforsikring?

Grunnet et mildt sagt anstrengt forhold til helsevesenet er mine plager dårlig dokumenterte. Hovedproblemene med spiseproblemer og alvorlig hodepine er blitt avfeid av spesialister.

Anonymous poster hash: d50fe...b1d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...