Tullballj Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Titter litt på en leagacy outback stasjonsvogn. Mye utstyr og 4x4 til grei pris. Noen som har erfaring med denne bilen? Tenker utgaven med diesel. Hvordan er service intervallen på denne og er det reim eller kjede? Hva må jeg se etter? Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Hvis du ser etter en bil som er 100% bil og ikke tull og tøys med tusenvis av varsellamper, skjermer og så videre så er Subaru bilen for deg. Har en Forester med 2.0 diesel (helt samme understell og motor som på nesten alle andre Subaruene og Outback) og er veldig fornøyd. God drivstofføkonomi selv om det er en middelsstor SUV med konstant AWD (6.6L /100km) 1 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Hvilke årsmodeller ser du på? Subaru deler er dyrt. Men 2 liter diesel-boxer har kjede istedenfor rem, og det er generelt gode holdbare biler. De har etter mitt syn noe litt gammeldags og traust over seg både i kjøreegenskaper og med tanke på grå hard kina-plast interiør. Men jeg tror det er en fornuftig bil å eie, meget bra 4-hjulstrekk, og bortsett fra kaklingen er 150hk dieselen en fin motor å kjøre med. Lurer på om de ikke har hatt litt trøbbel med svinghjul-havarier, men mulig jeg blander, så noen med dypere kjennskap får si mer om det. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Kjørte litt en forester turbo bensin for noen år siden. Når den ble solgt kom kjøper tilbake å klaget på kast i svinghjulet. Hadde ikke opplevd noe vibrasjoner i bilen vi, og hadde den til full overhaling og sjekk før salg. Han fikk no llitt penger lel. Uansett, vet at biler med manuell gir, turbomotor og diesel som har litt dreiemoment er utsatt for å få skade i svinghjulet. Spesielt hvis folk er glad i å kjøre på høyt gir og kline til gassen. Selv om bilen er sterk fra bånn er det en fordel å bruke girene. Bensin også egentlig. Endret 23. februar 2014 av Tullballj Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Pøh han hadde sikkert ikke kast i svinghjulet, bare den standard nykkingen eldre subaruer har fra stående.. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Kan godt være, men han ville absolutt ha penger og fikk 5000kr for å være grei. Så sendte han en advokat på saken sin og krevde 15000kr til. Skrev brev til advokaten og la med dokumentasjon fra verkstedet og nevnte at han fikk 5000kr, og at verkstedet hadde fått beskjed om å ta full sjekk og overhaling på bilen. Hørte aldri noe mer etter det. Noen skal alltid prøve seg... Endret 23. februar 2014 av Tullballj Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Ja. Han fikk bilen til en god pris pluss det ble påkostet overhaling og full sjekk for vår regning. Var ikke akkurat billig det. Så klaget han på svinghjulet og fikk 5000kr av oss selv om vi hadde alt på det rene, også ville han ha 15000kr til etter vi hadde vært grei å gi han 5000kr uten å ha behøvd det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå