ricfal Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Hei, jeg trenger nå en ny bærbar, og trenger hjelp til å velge. Pc'en må kunne kjøre spill som ac, skyrim o.l. ikke nødvendigvis på max grafikk men laggfritt på medium. jeg skal også bruke pcen til skolearbeid. jeg vil gi rund 8000 kr for den. all hjelp med forslag til pc'er og ting jeg bør se etter settes pris på. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) https://www.komplett.no/asus-f550lb-156-hd-matt/795007#!tab:extra Grei nok til ditt bruk Endret 23. februar 2014 av BirgerCaC Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Sats heller på modellen med hybriddisk http://www.dustinhome.no/product/5010759389/asus-k551lb-ci5-1-6-8gb-500-24-ssd-gt740m-15-6-w8/ Lenke til kommentar
ricfal Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 Takk for svar, men hvordan vil disse kunne klare å kjøre spill i samme sjanger som nevnt over som kommer om ca. 1 år? vil den være helt utdatert innen 1-2 år eller vil den kunne klare de årene noenlunde greit? Vil det ha noe for seg å gå opp 1000kr +? eller vil jeg bare få "unyttige" ting som "er kjekt å ha"? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Eneste jeg finner som passer til ditt budsjett er vel denne: http://www.dustinhome.no/product/5010752801/asus-n550jv-ci7-2-4-12gb-750-gt750m-fhd-15-6-w8-subwoofer/ Men allikevel så holder ikke denne så lenge med tanke på spill.. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Fant denne, men her må du kjøpe OS utenom. http://www.multicom.no/Xishan-W355S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i5-4200Me-8GBe-128GB-SSD-1TB-7200e-GeForce-GTX-765Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c/p10627336 Denne har OS: http://cdon.no/elektronikk/cdon/15inch-cdon-gaming-einride-intel-core-i7-4700mq-8gb-120gb-m500-ssd-15-6-fullhd-w8-geforce-gtx-765m-p24070755?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=15inch+THOR+Einride+Intel+Core+i7-4700MQ+8GB+120GB+M500+SSD+15.6+FullHD+W8+GeForce+GTX+765M&utm_content=24070755&utm_campaign=prisjakt_no_Laptop+15-16 Endret 2. mars 2014 av sveibuen Lenke til kommentar
Kichi Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Til trådstarter, denne posten er litt lang, men vel verdt å lese! Jeg går rett på sak her. Makspris 8000 kroner. Best valg uansett, blir dette: http://www.multicom.no/Xishan-W355S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i5-4200Me-8GBe-1TB-7200e-GeForce-GTX-765Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10627310 Bærbaren der koster 7000 kroner, regn med litt over en hundrings i frakt. Windows må du kjøpe utenom, det kommer på under tusenlappen. Så det detter rett over ditt budsjett på 8000 kroner. Husk kun å kjøpe 64bit Windows ettersom 32bit ikke klarer å benytte seg av mer enn noe mellom 3 og 4 GB ram. Sier det bare i tilfelle du ikke er klar over det. De andre bærbare som folk har linket her, med Geforce GT 740M og GT 750M er ikke bra grafikkort, SPESIELT ikke på en fullHD (1920x1080) skjerm. Hvis oppløsningen er 1366x768 så er GT 740M og GT 750M helt average i hva det vil gi deg av gaming performance. Jeg ville hvertfall ikke anbefalt det. Et annet faktum er at de fleste av dagens average bærbare som selges på plasser som Elkjøp og andre kjedebutikker, samt nettbutikker i Norge har som oftest store problemer med overoppheting. Jeg kjøpte en bærbar med en i3 prosessor og Geforce GT 540M tilbake når det var relevant hardware. Prosessoren gikk konstant opp i 80-90 varmegrader og throttlet seg ned sånn at spill gikk ned og opp i FPS som en jojo. Jeg sendte den inn til service for å sørge for at de tapte penger på det salget, de byttet ut kjøle elementene i bærbaren, noe som for seg var helt bortkastet å gjøre. Den var akkurat like ille etter at jeg fikk den tilbake. Problemet er at designet av så mange av dagens mainstream bærbare ikke er laget for å klare å flytte all den varmen som genereres inni et så lite lukket rom som en bærbar, fort nok, når man spiller krevende 3D spill. Geforce GTX 765M er langt sterkere enn GT 740M og GT 750M og vil ikke ha noe problem med å dra bra FPS på spill med skjerm som er i fullhd så framt du trikser litt med innstillingene i spillene. Tusenvis av folk i Norge går fem på akkurat den der når de handler bærbar / laptop / ultrabook på typiske elektro kjeder rundt om i landet, også på nett da selvfølgelig. De kjøper dritt hardware som lett overoppheter og får problemer, når de kunne ha betalt litt ekstra å spart seg mye hodebry samt ha langt bedre hardware. Ikke under noen omstendighet jobber jeg for, eller blir betalt av Multicom for å si dette. Jeg mener at Multicom er det eneste selskapet i Norge som har skikkelige "spill bærbare" pcer til en akseptabel pris. Jeg har personlig ikke handlet bærbar der enda, men kommer til å gjøre det, neste gang jeg skal ha en bærbar. Joda, du har både MSI, Asus, og andre med sine flotte spillbærbare i 10-15 tusen kroners klassen, å de er nok kjempebra de. Anbefalte en kamerat en Asus bærbar for et par år siden til ca. 13 tusen. Men det er lang vei å gå fra ditt budsjett på 8 tusen opp til 13 tusen. Men hvis du må litt under kroner 10 tusen så er nok Multicom et soleklart valg hva gjelder spill bærbar. Den bærbaren jeg linket øverst i posten her mener jeg selv kommer til å være helt brukbar +3 år fram i tid, når det gjelder spilling. Det er ren gjetting fra min side såklart, men hvis du kjøper en bærbar som har fullhd oppløsning på skjermen med GT 740M eller GT750M så vil jeg garantere deg at den vil være passe dårlig allerede fra dag en. Et annet faktum er at de fleste andre merker har masse dritt allerede installert på bærbar maskinene sine, hos Multicom så installerer du en full versjon av Windows helt fresh, sånn at det er ikke noe annet ekstra dritt programvare installert fra før av. Det er en god bonus i mitt hode. Du får matt skjerm, sånn at du slipper å se refleksjoner av ting rundt deg i skjermen hvis du sitter i et godt opplyst rom, eller et rom med solskinn. Du får også lys i tastaturet, hvis du har behov for det, noe som mange bærbare ikke har. Jeg synes at det er synd at det ikke er flere bedrifter i Norge som fokuserer på dette markedet, det hadde vært fint om det hadde vært litt competition. Lenke til kommentar
Kichi Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Takk for svar, men hvordan vil disse kunne klare å kjøre spill i samme sjanger som nevnt over som kommer om ca. 1 år? vil den være helt utdatert innen 1-2 år eller vil den kunne klare de årene noenlunde greit? Vil det ha noe for seg å gå opp 1000kr +? eller vil jeg bare få "unyttige" ting som "er kjekt å ha"? Nei, vil ikke si at det er verdt å gå opp kun en tusenlapp. Kanskje hvis du absolutt vil ha en SSD, det gjør jo Windows en del kjappere når du åpner programmer og slikt, og spill loader litt fortere da. Det kommer derimot ikke til å gi deg noe ekstra FPS eller bedre feeling in-game, i spill. Du burde uansett lese gjennom den posten som jeg har skrevet ovenfor denne her. Lenke til kommentar
Kichi Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Jeg vil på nytt bare si at du finner ikke en bedre bærbar til rundt 8000 kroner enn den som jeg har linket. Hvis noen som leser forumet her klarer og finne det, så vennligst vær så snill gi ut en link, og fortell meg akkurat hvorfor du mener at den er bedre. Kan bli en morsom diskusjon isåfall =) Jeg har selv sittet å finkjemmet nettet etter alle mulige bærbare i et par måneder nå, Asus, MSI, Gigabyte, Alienware (IKKE VERDT DET) Dell (huff), og alle andre standard bærbar merker på markedet i Norge. Jeg skal til Kina senere i år å bo der i noen måneder, å da trenger jeg en grei bærbar som det også går an å spille litt på. Eneste valget jeg faller på uansett, PERIOD, er en Multicom bærbar. Hvis personen som kjøper bærbaren derimot overhodet ikke bryr seg om spilling eller noe form for krav som trenger et grafikkort med litt futt i så kan en like greit bare kjøpe en billig dritt bærbar til rundt 3-4 tusen kroner, den vil mer enn bra nok gjøre nytten. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå