KometKamerat Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 I USA er det som regel lov til å svinge til høyre på rødt lys. Vil det si at man helst bør ligge i venstre felt om man skal rett fram? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Dersom det ikke er "chicken lane" i mellom kjøreretningene foretrekker jeg høyre felt så lenge det ikke er busser i samme retning foran meg. Det skyldes i stor grad at biler som skal til venstre i kryss uten lysregulering fungerer som trafikkork i ordets rette forstand. "Right on red" skaper som regel fortgang i høyrefeltet. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Det er også verdt å merke seg hvor forsiktig folk er ut i krysset når det blir grønt. Mange maniacer som suser over på rødt... Lenke til kommentar
rillto Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Dersom det ikke er "chicken lane" i mellom kjøreretningene foretrekker jeg høyre felt så lenge det ikke er busser i samme retning foran meg. Det skyldes i stor grad at biler som skal til venstre i kryss uten lysregulering fungerer som trafikkork i ordets rette forstand. "Right on red" skaper som regel fortgang i høyrefeltet.Nettopp pga denne begrunnelsen din er det ofte ulovlig å svinge til venstre i de fleste kryss med flere kjørebaner i California. Da må man faktisk kjøre til høyre og rundt kvartalet for å komme til venstre for hovedveien.Ofte er det "no left turn" i tidsperioden 07-09 og mellom 15 og 17. Spesielt i LA og San Fransisco er dette vanlig. På veier med 3-4 filer bør du ligge i fil nr 2 fra høyre da mange ganger er det ikke bare en men to filer som går av ved neste avkjørsel. Ligger du helt til høyre tvinges du av. Ligger du i fil nr 2 kan du flytte en fil til venstre og fortsette rett frem. Når du har kjørt noen dager i usa går dette lett. Veimerking og skilting i usa er i en helt annen liga enn her på berget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå