Gå til innhold

Kjøring i USA

KometKamerat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det ikke er "chicken lane" i mellom kjøreretningene foretrekker jeg høyre felt så lenge det ikke er busser i samme retning foran meg. Det skyldes i stor grad at biler som skal til venstre i kryss uten lysregulering fungerer som trafikkork i ordets rette forstand. "Right on red" skaper som regel fortgang i høyrefeltet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom det ikke er "chicken lane" i mellom kjøreretningene foretrekker jeg høyre felt så lenge det ikke er busser i samme retning foran meg. Det skyldes i stor grad at biler som skal til venstre i kryss uten lysregulering fungerer som trafikkork i ordets rette forstand. "Right on red" skaper som regel fortgang i høyrefeltet.

Nettopp pga denne begrunnelsen din er det ofte ulovlig å svinge til venstre i de fleste kryss med flere kjørebaner i California. Da må man faktisk kjøre til høyre og rundt kvartalet for å komme til venstre for hovedveien.

Ofte er det "no left turn" i tidsperioden 07-09 og mellom 15 og 17. Spesielt i LA og San Fransisco er dette vanlig.

På veier med 3-4 filer bør du ligge i fil nr 2 fra høyre da mange ganger er det ikke bare en men to filer som går av ved neste avkjørsel. Ligger du helt til høyre tvinges du av. Ligger du i fil nr 2 kan du flytte en fil til venstre og fortsette rett frem.

Når du har kjørt noen dager i usa går dette lett. Veimerking og skilting i usa er i en helt annen liga enn her på berget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...