Gå til innhold

EM 2016 - Generell diskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper NRK og tv2 deler på kampene. Håper vi på en tidlig exit for Italia slik at han kan sette igang fortest mulig?

Skal TV2 vise EM i sommer?

Kampene deles mellom de to kanalene, men TV2 skal vise flere kamper enn NRK. Derfor er Sumo fint å ha gjennom sommeren, hvis man ikke har tilgang på vanlig TV hele ferien. Det er enda ikke klart hvem som skal vise finalen.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er litt stressa med EM-billettene, da de enda ikke har kommet. Det står at de er i Oslo, så de bør komme på døra innen et par dager. Men jeg reiser til utlandet på jobb i morgen tidlig og blir borte i 10 dager. Regner med at det blir lagt til henting på nærmeste postkontor hvis jeg ikke er hjemme. Hvor lenge kan ting bli liggende på postkontoret før det blir sendt tilbake? 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Mange spillere vi går glipp av under EM på grunn av skader:

Kompany

Butland

Laporte

Coentrao

Oxlade-Chamberlain

Welbeck

Verratti

Gundogan

Marchisio

Schweinsteiger

Varane forsvant i kveld.

Endret av Latias
Lenke til kommentar

Hva tipper folket blir overraskelseslaget og overraskelsesspilleren i dette EM? Det er jo alltid minst en spiller som stikker seg ut og blir solgt for dyre dommer etter et mesterskap. 

Laget: Polen

Spilleren: Kamil Grosicki. 

Oppdaget nettopp den tråden, og siden du har fått så liten respons tar jeg meg i å svare litt sent på den her. Kjeder meg anyways så ble en del spillere flere nå som jeg gikk igjennom alle troppene. Vet ikke om alle starter, men om disse får muligheten kommer de til å leke. 

Jeg tror faktisk Polen skuffer. Har ikke spesielt tro på de tiltross for at de har et par solide spillere. Om jeg skulle nevne en spiller fra Polen jeg liker er det Arkadiusz Milik. Synd han må spille andrefiolett til Lewandowski, men han blir solgt til en god klubb i Italia, England eller Tyskland det neste året fra Ajax.

Mitt tips til overraskelseslag er Nord-Irland. Bunnsolide bakover, med en klassespiss der fremme. Kompakt lag og en kynisk trener. Bare å sette penger på U1.5 mål i alle kampene de spiller. 

João Mário. Spiller på midtbanen til Sporting CP og kommer til å bli en jævla god midtbanespiller. Renato Sanches har fått alle overskriftene i Portugal det siste året, men João Mário er meget god han også. Allsidig, jævla bra teknisk, god begge veier og meget god med ball. Blir solgt til en toppklubb etter et strålende EM. 

Kjedelig ja, men må si Andriy Yarmolenko fra Ukraina. På tide at han leverer nå. Bør også komme seg ut av Ukraina. 

Aleksandar Dragović (Østerrike) er en bunnsolid stopper. Tror Østerrike kan overraske. Ser for meg at en klubb som Southampton kjøper han til sommeren. 

Marko Pjaca er en jeg har prøvd å følge med litt ekstra på etter han imponerte meg mot Norge i EM-kvalifiseringen. Har ikke fått sett for mye av han, men av det jeg har sett har han imponert meg hver gang jeg har sett han spille. Voldsom skuddfot.

Nok et "safe" valg, men Ante Ćorić er det neste store ut fra Kroatia. Vet ikke om han får spille noe særlig, men han er bedre enn det Luca Modrić var på samme alder. Fryd å se på når han fører ball.

Raphaël Guerreiro er en strålende venstreback. Visstnok på vei til Borussia Dortmund, men kommer til å ha et strålende EM. Tror kanskje Liverpool var interessert også en stund. De kommer til å angre for at de ikke kjøpte han. 

Will Grigg. Herjet for Wigan i år. Sunderland eller noe bunnlag i PL kommer til å kjøpe han etter å ha sjokkert resten av verden med å sende Nord-Irland videre til 8-dels. 

Vil også inkludere Ivan Perišić, men spiller teknisk sett for en storklubb. Blir kjøpt av typ Chelsea eller lignende i sommer og er en av turneringens beste spillere.

Siste spiller, som jeg skal innrømme at jeg ikke bemerket meg når jeg så Ungarn under U20VM i fjor er Ádám Nagy. Har en kompis som sier han er knallgod, så gleder meg til å se han spille. Er glad i Balázs Dzsudzsák, så gleder meg ekstra til å følge Ungarn til tross for at de slo ut Norge. De har jo også tidenes legende i mål. :love: 

Lenke til kommentar

Hvis vi snakker om Ukraina er jo Viktor Kovalenko mye mer spennende enn Yarmolenko. Sistnevnte er jo en etablert "topp"-spiller (selv om han ikke spiller for et europeisk topplag, vet alle hvem han er og har vært på radaren til alle i to-tre år).

Kovalenko er jo født i 1996. Sliter litt med noen returløp, ellers er han meget solid. Sett han mye i år. Håper virkelig han får spille.

Må også trekker frem Emre Mor, det tyrkiske supertalentet som signerte for Borussia Dortmund i dag(!). Fatih Terim tok han ut til EM-troppen uten at han hadde en eneste landskamp i beina og han har fått spilt en del i privatkampene før EM braker løs nå. Han har vært en større trussel enn Volkan Sen og Oguzhan Ozyakup. Jeg tror ikke han starter, men han kan komme inn etter 60-70 min i noen kamper. Kult at han er oppvokst i Danmark også!

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...