Gå til innhold

Straff for å øvelseskjøre uten den røde L-en

Heika98

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sett vesten utenpå sekken?

Det har jeg ikke tenkt på.

Ved øvingskjøring i klasse S skal både du og din ledsager være iført refleksvest som bakover viser bokstaven L.

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Ovelseskjoring/Snoscooter

Svar på det jeg spør om eller la være å kommenter. Jeg har ikke spurt om regler, linker eller noe sånt, så slutt å lek regelbok og altviter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Straffen er alt fra advarsel til utsettelse av førerkort (alle klasser). Jeg har svart på spørsmålene dine. At du ikke takler at svarene ikke er positive i din favør, er ditt problem.

Linken jeg ga deg hadde svarene til ALLE spørsmålene dine, med unntak strafferamme.

Jeg kan også gjenta svarene: Vesten skal være på og synlig til enhver tid du øvelseskjører. L-merket skal være på vesten og godt synlig. Både du og ledsager skal bruke vest. Hvis ledsageren ikke sitter på snøscooteren du kjører, så skal han ha deg i kontinuerlig tilsyn, og dere skal være i kontinuerlig toveis kommunikasjon.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Du har bare skrevet at L merke skal være synlig og bla bla bla. Men greit, jeg driter i den sekken og lar den støve ned i et hjørne, og kjører med den vesten med et stygt, tusja L merke.

Den ideen din, branick, den var ikke dum den. Kanskje jeg får muttern til å sy et trekk til sekken av en refleksvest (slik som regntrekkene på skolesekker og sånt) og så kan hun sy en L på den av noe rødt stoff.

Om noen skulle lure på hvorfor jeg trenge den sekken er fordi jeg ikke har plass til spade, mat/drikke, ekstra klær, osv. iscootren. Knapt olje og ekstra reim. Og ledsager har heller ikke all verdens plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...