Heika98 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Hva er straffen for å øvelseskjøre på snøscooter uten en refleksvest med en rød L bakpå? Jeg mener å ha lest at det er bot på 500 kr, men jeg vet ikke om det er sant. Endret 23. februar 2014 av Heika98 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Læremerket skal være tydelig og synlig. Du kan kjøpe eller lage merket. Hva er mest flaut? Vesten eller at du er idiot og lam/død? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Ja, jeg vet at den skal være synlig, men hva er straffen for å øvelseskjøre uten? Kan man ha et L-skilt festet på sekken, eller MÅ det være fefleksvest med en stygg tusjet L på. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Ved øvingskjøring i klasse S skal både du og din ledsager være iført refleksvest som bakover viser bokstaven L. http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Ovelseskjoring/Snoscooter 1 Lenke til kommentar
branick Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Sett vesten utenpå sekken? 1 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Sett vesten utenpå sekken? +1 Evt kjøp en stooor refleksvest som går over både deg og sekken. 2 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Sett vesten utenpå sekken? Det har jeg ikke tenkt på. Ved øvingskjøring i klasse S skal både du og din ledsager være iført refleksvest som bakover viser bokstaven L. http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Ovelseskjoring/Snoscooter Svar på det jeg spør om eller la være å kommenter. Jeg har ikke spurt om regler, linker eller noe sånt, så slutt å lek regelbok og altviter. 1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Straffen er alt fra advarsel til utsettelse av førerkort (alle klasser). Jeg har svart på spørsmålene dine. At du ikke takler at svarene ikke er positive i din favør, er ditt problem. Linken jeg ga deg hadde svarene til ALLE spørsmålene dine, med unntak strafferamme. Jeg kan også gjenta svarene: Vesten skal være på og synlig til enhver tid du øvelseskjører. L-merket skal være på vesten og godt synlig. Både du og ledsager skal bruke vest. Hvis ledsageren ikke sitter på snøscooteren du kjører, så skal han ha deg i kontinuerlig tilsyn, og dere skal være i kontinuerlig toveis kommunikasjon. 5 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Du har bare skrevet at L merke skal være synlig og bla bla bla. Men greit, jeg driter i den sekken og lar den støve ned i et hjørne, og kjører med den vesten med et stygt, tusja L merke. Den ideen din, branick, den var ikke dum den. Kanskje jeg får muttern til å sy et trekk til sekken av en refleksvest (slik som regntrekkene på skolesekker og sånt) og så kan hun sy en L på den av noe rødt stoff. Om noen skulle lure på hvorfor jeg trenge den sekken er fordi jeg ikke har plass til spade, mat/drikke, ekstra klær, osv. iscootren. Knapt olje og ekstra reim. Og ledsager har heller ikke all verdens plass. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Ha sekken på magen Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Ha sekken på magen Jaaaa, og så sitter jeg feil vei på panseret (ironi). Neida, kanskje litt upraktisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå