Kennethringheim Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Hei. Er en gutt på 19år og jobber nå hos en Elkjøp butikk, og lurer litt om hva dere syntes rundt det jeg lurer på angående hvor mye man burde ha i lønn. Det er en "privat" elkjøp butikk og har derfor ikke vanlig tarriff avtale, mener jeg og tror. Jeg har nå en start lønn på 125 kr i timen, noe jeg syntes egentlig er helt latterlig lavt, jeg har ikke jobbet der lenge, men har jobbet der veldig mye, jeg har en stilling på 50%, men jobber hver eneste dag, pluss de fleste lørdager, og føler jeg får veldig lite igjen for å jobbe der med så lite i timen. Avdelingsleder, jeg har fått tilbud om en slik stilling allerede og innenfor det lurer jeg litt på hvor mye jeg burde ønske/kreve av bedriften for at det i det hele tatt skal lønne seg å ta på seg såpass mye mer ansvar.. veldig usikker på hvor mye jeg skal spørre om, jeg har forhørt meg litt med de andre, men syntes fortsatt det de har er ganske lavt. men jeg jeg ønsker dere mening om hva en lønn burde være på i en slik bedrift, ser folk på vanlige matbutikker som har vesentlig mer enn meg og de andre. 1. Hva burde jeg ha som lønn uten avdelingsleder ansvaret? 2. Hva burde jeg ha om jeg tar på meg det ansvaret? 3. Er det slik at man tjener dårligere på et slikt sted enn foreksempel andre "service" butikker? Håper på noen gode råd og veiledning rundt dette tema, kom gjerne med en kommentar om hva dere mener selv, egene situasjoner osv osv. Har ikke veldig mulig kunnskap innenfor lønn,jobb etc. Så håper på gode svar! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Det kan være interessant om noen andre som jobber i samme stilling som deg i andre selskaper sier hva de har. Dersom de ikke har noe høyere lønn vil jeg påstå at du har lite å gå på. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Jeg hadde rett rundt 150 kr på Expert for mange herrens år siden, som deltidssansatt butikkselger. Det var ikke spesielt bra. Lønnen du har nå er latterlig lav. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Du har typisk "Adecco-lønn" nå, det må være langt under tariff. Når jeg jobbet som adecco-vikar for noen år siden startet jeg på 120kr/t og de økte lønna mi med 5 kr/t hver 3. måned ellernoe. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Om "avdelingsleder" er ofte et finere ord for litt mer ansvar. I noen butikker går man bare opp 5-10 kr ekstra i timen etter en slik forfremmelse. 125 kr er en smule lavt, ja. Om butikken din hadde fulgt tarifflønn (som du vil få på nesten hvilken som helst dagligvarekjede) ville du hatt en absolutt minimumslønn på 145,27 kr i timen, og 148 kr med generell studiekompetanse (eller om du er 25 år gammel). http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=696 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå