Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bli venn igjen med eks?

Anbefalte innlegg

Eller "eks" om du vil, for vi var aldri offisielt sammen.

Jeg tar meg selv i å savne en gutt som jeg holdt på med for et års tid siden. Det at vi sluttet å holde på var noe vi begge ble enige om, og det er ikke noe vondt blod mellom oss.

Vi har noen felles venner/bekjente, men omgås egentlig ikke sånn kjempeofte. Og begge følte vel for å holde hverandre på avstand med en gang det ble "slutt", for å få litt distance rett og slett.

Jeg savner ikke å holde på med han, men savner humoren og rett og slett å henge med han. Har litt lyst til å ta opp tråden på vennskaps-delen, for jeg føler at nå har vi begge lagt hele greia med at vi holdt på litt bak oss.

Han har dame nå og jeg tror han har det veldig bra med henne. Jeg har det også fint, og har null planer om å kødde opp forholdet hans på noen måter. Vi har ikke snakka sammen på tomannshånd siden vi ble enige om å gå litt hver for oss, men jeg tror han savner meg litt også (på en vennskapsmåte), for jeg legger merke til at han følger litt med på hva jeg gjør på sosiale medier (likes og kommentarer - men vi har ikke snakket eller tekstet på tomannshånd).

Har forhørt meg litt med noen venner om det, og responsen har egentlig vært at jeg bør ligge unna, og at menn og kvinner som har ligget sammen ikke kan være venner uten at det blir problemer på lang sikt. Men tanken på å ikke ha noe som helst kontakt med han gjør meg ganske trist, for vi var venner også før vi begynte å holde på. Jeg har lyst til å bli kjent med dama hans, høre om hvordan han har det i den nye jobben sin og jeg har lyst til at han skal høre litt om hva som skjer i livet mitt.

For ordens skyld så kan jeg legge til at med å henge så snakker jeg ikke å se film tosammens type date, for det skjønner jeg jo at kan bli merkelig.

Så hva tror dere? Er det helt fy-fy å ta opp kontakten med en såkalt "gammel flamme", eller er det lov å i det minste prøve (jeg vet jo ikke om fyren er up for det - jeg har som sagt en magefølelse om at han kanskje også savner meg som en venn, men aner ikke).

Og dersom jeg skal ta opp kontakten, hvordan? Skal jeg sende han en melding å si det rett ut, eller skal jeg la våre veier krysses gjennom å f.eks. "tilfeldigvis" dra på fester som jeg vet at han er invitert til osv?

Årsaken til at jeg spør og er litt usikker er fordi jeg vet at han er veldig snill og grei og har hardt for å avvise folk. Så jeg er litt usikker på om han hadde klart å være dønn ærlig dersom jeg spurte han om dette og han synes det er ubehagelig.

Anonymous poster hash: 44a56...2f4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Vannlinjen. Det er noe man bare ikke gjør egentlig, du kommer mest sannsynligvis til å skape en konflikt mellom han og kjæresten også hvis du prøver på det. Jeg vil anbefale deg å holde deg unna. Hvis han er typen til å unngå sånne ting, og har vanskeligheter for å si nei da syntes jeg at du skal holde deg unna. Det finnes mange andre kompiser der ute, selv om det er en liten trøst.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg ser godt hva dere mener, men synes fortsatt at dette er utrolig synd. Vil for ordens skyld presisere at det ikke er noen stor sjanse for å fucke opp forholdet mellom han og dama - han hadde aldri skikkelige følelser for meg, og jeg holder på med en annen som jeg er veldig forelska i. Det eneste jeg sliter litt med er å ikke ha han som venn - jeg ser jo at det ikke er naturlig at vi skal bli bestevenner igjen nå som han har dame, men litt mer enn bekjent i det minste.

Men jeg ser absolutt poenget i det dere skriver også. Selv hater jeg drama - er redd for at dama (hun kjenner jeg jo ikke) skal ta offence eller at andre i omgangskretsen (som ikke kjenner oss sånn supergodt) skal heve øyenbryn.

Får vel finne meg en ny venn og la være å ligge med han. :tease:

Anonymous poster hash: 44a56...2f4
Lenke til kommentar

Hvis du var sammen med han du nå er forelska i, og ei dame han pleide å ligge regelmessig med før og som vet like godt som deg hva han liker og ikke i senga kom å ville være venn med han igjen, hvordan ville du følt det?

Ville du ikke føle deg litt truet en gang? Ville du ikke vært litt skeptisk? Selv om du følte du kunne stole på typen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...