JohnF Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Jeg har nettopp kjøpt meg en Mercedes C180. Rett etter at jeg hadde betalt omregistreringen på bilen forteller Biltilsynet meg at det står et ikke registrert senkesett på bilen. (Noe tidligere eier var klar over..) Dette resulterte i at bilen måtte på kontroll og det ble kommet fram til at det står et senkesett på den. Fjærene er merket med "Schätz W202-3V" Biltilsynet krever nå at jeg får tak i et sertifikat på de. Den eneste plassen jeg kan finne som selger Shcätz, er "http://www.schaetztuning.com" Jeg klarer ikke å få kontakt med dem, noe som gjør det vanskelig å få et slikt sertifikat fra dem..Noen som har noen gode idéer evt. tips? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 ta av senkefjærene, sett på orginale, godkjenn, bytt tilbake. 1 Lenke til kommentar
JohnF Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 ta av senkefjærene, sett på orginale, godkjenn, bytt tilbake. Det hadde ikke vært så dumt, hadde jeg bare hatt de orginale fjærene.. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Mekonomen, meca, bilextra o.l butikker kan antageligvis oppdrive orgfjærer til deg for en helt grei pris. Alternativet er å handle nytt senkesett som senker tilsvarende men med TÜV-papirer. 1 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Jeg hadde en Caravelle med senket sports Chassis men fikk aldri problemer med kontroll. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Det var vel hjelpsomt for trådstarter da han har fått beskjed om at den må på kontroll.. 3 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Kan dette hjelpe? http://www.schaetztuning.com/download/ISO%20Zerifikat%20englisch.pdf 1 Lenke til kommentar
JohnF Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Kan dette hjelpe? http://www.schaetztuning.com/download/ISO%20Zerifikat%20englisch.pdf Det var det jeg hadde håpet på ja! At det skulle være et greit nok sertifikat, men det viste seg at Biltilsynet trengte papirer på de spesifikke fjærene jeg har på og ikke et generelt sertifikat for alt de selger.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 De skal vel helst se TUV-papirer. Forslagene til Hardboiled og Hansien er nok de eneste valgene du har. Lenke til kommentar
JohnF Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 De skal vel helst se TUV-papirer. Forslagene til Hardboiled og Hansien er nok de eneste valgene du har. Ja det er antageligvis den beste løsningen på dette problemet.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Vel, i stedet for å kjøpe nye originalfjærer, kjøp senkefjærer med papirer. Bytt fjærer, vis bilen, få fjærene inn i vognkortet = Lovlig godkjent senking av bil. 1 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Få byttet gjort på verksted! Vær obs på at det kanskje er flere deler som bør byttes og hjulstilling må stilles på nytt. Lenke til kommentar
JohnF Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Etter mye mas på Schätz tuning fikk jeg tak i TÜV papirene! Nå har ikke biltilsynet sett på papirene (regner jeg med, siden de ikke har kontaktet meg) og jeg kan tenke meg de får seg et lite sjokk når de ser at sertifikatet er skrevet på tysk, gjør det noe? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Bilvrangsynet hater tyske papirer.... Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Enkelte saksbehandlere godtar tysk uten problemer, mens andre igjen skal ha alt på norsk. I verste fall må du betale for en godkjent oversetting av dokumentet.. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Etter de tilfellene jeg kjenner til hvor vegvesenet har slått seg vrange og nektet tyske papirer har de selv vært nødt til å sende over papirene til en annen innen i systemet som kan tysk eller selv betale for oversettelsen. For etter hva jeg har forstått har faktisk ikke vegvesenet lov til å nekte dokumentasjon fra Tuv på grunnlag av språket dette er skrevet på. Lenke til kommentar
JohnF Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Etter de tilfellene jeg kjenner til hvor vegvesenet har slått seg vrange og nektet tyske papirer har de selv vært nødt til å sende over papirene til en annen innen i systemet som kan tysk eller selv betale for oversettelsen. For etter hva jeg har forstått har faktisk ikke vegvesenet lov til å nekte dokumentasjon fra Tuv på grunnlag av språket dette er skrevet på. Da får jeg bare sette med ned å krysse fingrene for at de godtar papirene som er skrevet på tysk.. Endret 13. mars 2014 av JohnF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå