Gjest Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 God dag, Om morgenen har jeg lite tid og matlyst, men jeg vet at det er lurt å starte dagen med et måltid. Gjerne med langsomme karbohydrater. Er det en god idé å finne et sunt mel og blande det med melk og drikke? Årsaken til at jeg spør er at jeg ikke har hørt at det er vanlig, og det er kanskje en grunn til det? Om mel ikke er gunstig, kan man jo for eksempel drikke en vanlig sunn og grov kornblanding som er pulverisert. Hva tenker dere om denne løsningen? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Hva med mealtech eller gainer eller noe mer vanlig? Med litt protein av kasein vil det ligge i magesekken lenger og frigi aminosyrer lenger+ holde deg melger mett. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Stort glass helmelk med litt havregryn. Rør rundt med skje og hell det i deg. Da får du i deg de aller fleste næringsstoffer, og nok fiber til at magen blir fornøyd frem til lunsj. Raskt, billig og sunt. Bruker dette selv om jeg er alene en morgen og ønsker å sove frem til 5 minutter før jeg går ut av døren. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Stort glass helmelk med litt havregryn. Rør rundt med skje og hell det i deg. Da får du i deg de aller fleste næringsstoffer, og nok fiber til at magen blir fornøyd frem til lunsj. Raskt, billig og sunt. Bruker dette selv om jeg er alene en morgen og ønsker å sove frem til 5 minutter før jeg går ut av døren. Også smaker det jævlig. Hiv havregryn, frukt, juice, melk, proteiner osv i en blender. Smaker godt og fullt i næring. 1 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Kanskje ikke når blenderen bråker en del kl. 7 om morran. Ellers er den god ide. Pleier å ha noen Go'morgen-yoghurt i kjøleskapet, men de er kanskje ikke så sunt i lengden? Finnes også sånne ferdigmixede måltider av havregryn og frukt, type YT produkter? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Hvis du har en blender eller noe annet som egner seg er et greit måltid å bruke proteinpulver og f.eks et eple. Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 smoothie? da får du kanskje ikke i deg så mye proteiner, men du får masse vitaminer i iallfall. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Smoothie med havregryn. Lenke til kommentar
Gjest medlem-234265 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Brunost på tube Lenke til kommentar
Melena Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Smoothie ja. Avocado, spinat osv er godt i smoothie. Så kan du ha i litt bær, kesam osv. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Jeg har ikke blender, men dette er kanskje noe jeg bør skaffe meg så kan jeg bare hive ting i den Angående tipset med havregryn: dette høres ut som en god løsning inntil blendertiden er kommet. Men er det ikke viktig å tygge grynet? Eller har det samme effekt som utygget? Angående forslaget om mealtech eller gainer: til lunsj drikker jeg allerede pulver: "meal replacer" som egentlig er laget for slanking + "mass" som er laget for det motsatte, vektøkning. Kan slike shaker erstatte alt kosthold totalt? Angående ferdigmiksede måltider type YT: disse har jeg ikke hørt om. Er det noen navn jeg kan finne? Takk for alle svar! Her er hva jeg har funnet ut siden sist: mel må kokes eller stekes før det kan spises. Ellers blir man dårlig i magen. Men det behøves ikke mer enn kokende vann Lurer på om jeg skal lage kaffe blandet med et sunt mel. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 P.S. Vet noen om hvilket mel som er det sunneste av dem alle? Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Havremel er nok det sunneste av dem alle. Naturlig glutenfritt og nesten komplett pakke av alle næringsmidlene kroppen trenger. Og man trenger ikke tygge havregryn, de sveller naturlig opp i magen og gir deg langvarig metthet. Fordøyelsen klarer fint å ta opp alle næringsstoffene, men bruker bare lenger tid. Sørg bare for å innta nok væske og ikke spis alt for mye havregryn på en gang da det altså utvider seg i magen. Lenke til kommentar
EasyCook Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Jeg starter dagen med å lage meg en SuperSmoothie, som jeg har til frokost, før trening, etter trening osv.Ta en pakke frosne blåbær i en blender, og spe ut med fun light saft, jordbær/kiwi saft funker godt.Blend til det blir flytende, så ha i en god del havregryn, og blend til havregryna blir så pulverisert som mulig.Ha så i en god del naturell proteinpulver, og blend alt ei god stund.Det blir nok å skumme litt av proteinpulvret, men hvis du bare rører i det ei stund, og lar det stå, så forsvinner det, kjenner ikke smaken av proteinpulver heller etter det har stådd ei stund. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Kald suppe. Fantastisk god og herlig måte å starte dagen på! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 mmm - supre tips. Jeg kjører havregryn med melk, honning og banan til frokost. Til kveldsmat, to egg, appelsinjuice, banan, yogurt. Har tenkt til å prøve noen flere ting nå ja. Angående kald suppe, må jeg vende meg til ikke-søte drikker først. Kanskje til slutt kan jeg få ned grønnsakdrikker. Men trenger magen noen faste ikke-flytende ting i seg, eller kan man skifte til et flytende kosthold? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå