Glennski Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Hei Jeg skal handle meg en ny kompressor Må kunne takle lakkeringsutstyr, samt slipeutstyr ifbm med bil Hvor kratfig bør den være? Link til noen som er verdt pengene? Har et busjett på ca 5000,- Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Jeg er ingen ekspert men etter egen erfaring vil jeg tro du kanskje kan få litt problemer med det budsjettet siden du trenger en med stor luftkapasitet. De fleste mindre, rimelige kompressorer går fort ned på trykket når du bruker mye luft. Dvs. at du stadig må ta pauser for å få opp trykket igjen. Edit: Bruker du bra utstyr vil det senke kravene til kompressor ganske betydelig. Endret 22. februar 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Akkurat, takk for tipset Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Hei, du trenger en med 2.3 kw motor. Disse trekker 10 A. Heftig startstrøm gjør at du i praksis bør ha 16 A kurs. Går du opp på 3 - fas modellene er for middels store verksteder. Sandblåsing er det som krever mest luft. Alt annet klarer en 2.3 kw. Stor tank gjør at kompressor lader skjeldnere og kjøler luften mer som er bra for lakkering. Evt kan du koble på en kjøler. 50 l er bra nok. Større tank gjør kompressor stasjonær. Jeg kjøpte min på Moe og co. Den har fungert fint bortsett fra at toppakning feilet litt fort. Nye pakninger klippet jeg ut av melkekartong og det har holdt. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Tusen takk for svar Da ser det ut som jeg er greit innafor med tanke på pris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå